کد خبر: 238027
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
تاکسی هوایی

شرکت «فناوری‌های پروازی اسندنس» (Ascendance Flight Technologies) مستقر در «تولوز» (Toulouse) فرانسه از طرح قابل توجه هواپیمای عمودپرواز (VTOL) الکتریکی-هیبرید خود با ‌نام «ATEA» رونمایی کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت «فناوری‌های پروازی اسندنس» (Ascendance Flight Technologies) مستقر در «تولوز» (Toulouse) فرانسه از طرح قابل توجه هواپیمای عمودپرواز (VTOL) الکتریکی-هیبرید خود با ‌نام «ATEA» رونمایی کرده است. «ATEA» یک هواپیمای پنج‌سرنشین الکتریکی-هیبرید است که قابلیت برخاستن و فرود عمودی (VTOL) دارد. البته طراحی آن با سایر هواپیماها فرق دارد؛ زیرا پیکربندی بال‌های‌ آن پشت سر هم قرار دارد و موتورهایی درون آن‌ها تعبیه شده است.
این موارد به‌آن ظاهری غیرمعمولی می‌دهد. این طراحی جدید درنتیجه‌ سه‌سال تحقیق و توسعه به‌بار نشسته و این شرکت آن را «هواپیمای آینده» می‌نامد؛ زیرا نشان‌دهنده‌ هدف این شرکت درراستای کربن‌زدایی از صنعت هوانوردی است. این هواپیما قرار است درمقایسه‌ با هواپیماهای معمولی تا ۸۰ درصد انتشار کربن را کاهش دهد. این شرکت ترکیب چنین فناوری‌هایی را سیستم «Lift+Cruise» نامیده است و انرژی هواپیمای «ATEA» با فناوری الکتریکی-هیبرید تامین می‌شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =