در موتورسیکلت‌های انژکتوری روشن شدن چراغ‌چک آن هم به‌صورت پنج‌مرتبه متناوب و به‌حالت چشمک‌زن به‌معیوب بودن یا اشکال در یکی از سنسورهای موتور منتهی می‌شود.

موتورسیکلت نامی QM170 مدل 98 دارم و سه‌روز است هنگام روشن کردن، چراغ موتور به‌صورت ناپیوسته پنج مرتبه چشمک می‌زند. همچنین اگر به‌شکل ثابت مسافتی را با سرعت 60 یا حتی 50 کیلومتر برساعت طی کنم، موتور بدون مشکل است؛ اما با رها کردن اهرم گاز، سرعت موتورسیکلتم آنچنان کم می‌شود که قدرت آن کاملا افت می‌کند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در موتورسیکلت‌های انژکتوری روشن شدن چراغ‌چک آن هم به‌صورت پنج‌مرتبه متناوب و به‌حالت چشمک‌زن به‌معیوب بودن یا اشکال در یکی از سنسورهای موتور منتهی می‌شود. اما پیش از اشاره به‌مرحله عیب‌یابی باید گفت بهتر است موتورسیکلت شما توسط شخص مکانیک بررسی شود. به‌بیان دیگر اگر سنسور دریچه‌گاز یا سوکت مربوط به‌آن با اشکال مواجه شده باشد، منجر به‌روشن شدن متناوب چراغ‌چک می‌شود. در این حالت برای رفع مشکل باید ابتدا سنسور دریچه‌گاز و سوکت مربوط به‌آن مورد بررسی قرار گیرد و درصورت عدم‌اشکال دراین بخش، باید سنسور دریچه‌گاز تعویض شود. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت باتوجه به این‌که در زمان حرکت با سرعت‌های یکنواخت مشکلی برای موتورسیکلت شما وجود ندارد، اما هنگام کاهش سرعت یا حرکت در زمان پایین بودن دورموتور با افت قدرت مواجه می‌شوید، این مشکل می‌تواند سه‌علت عمده داشته باشد.
1- همان‌طور که درابتدای پاسخ به‌آن اشاره شد، درشرایطی که سنسور دریچه‌گاز نتواند به‌حالت دور آرام بازگردد، چنین مشکلی به‌وجود خواهد آمد. بنابراین در زمان بررسی این سنسور امکان دارد سوکت مربوطه شل باشد که درصورت تنظیم کردن آن درجای خود تا حدی مشکل برطرف خواهد شد. همچنین سیم گاز را باید بررسی کرد تا درصورت نیاز آن را تعویض کنید.
2- اگر سوپاپ‌های موتور از تنظیم خود خارج شده باشد ممکن است در به‌وجود آمدن چنین مشکلی تاثیر بسزایی داشته باشد. بر این اساس باید لقی یا فاصله میان سوپاپ و اسبک‌ها تنظیم شود.
3- یکی از مهم‌ترین موارد درموتورهای احتراق‌داخلی، سیستم جرقه‌زنی است و با در نظر داشتن این موضوع باید متعلقات سیستم جرقه‌زنی چون پیکاپ و بوبین آن بررسی شود که دراین شرایط ممکن است به‌اصطلاح برق‌دزدی به‌وجود آمده باشد. درچنین حالتی باید بوبین و پیکاپ و همچنین فاصله میان آن‌ تا فلایویل بررسی و درصورت نیاز این دو قطعه الکترونیکی تعویض شوند تا مشکل برطرف شود. این نکته را فراموش نکنید که عیب‌یابی موتورسیکلت‌های انژکتوری باید توسط متخصص یا تکنسین نمایندگی‌های معتبر انجام شود تا فرآیند عیب‌یابی به‌درستی دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =