خرید اینترنتی لاستیک

با توجه به فضای بازار و امکان ایجاد دوگانگی قیمت، ‌عرضه تایر در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده نیست، به همین دلیل بررسی مزایا و معایب فروش این محصول در بورس به آینده موکول شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،با توجه به فضای بازار و امکان ایجاد دوگانگی قیمت، ‌عرضه تایر در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده نیست، به همین دلیل بررسی مزایا و معایب فروش این محصول در بورس به آینده موکول شد.
این را رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» مطرح و تصریح کرد: «با توجه به عرضه بخشی از تایرهای رادیال سواری گروه صنعتی بارز در بورس کالا،‌ انجمن صنفی صنعت تایر با تشکیل جلسه‌ای مقرر کرد مدیران‌فروش شرکت‌های تایرساز به بررسی ابعاد مختلف عرضه این کالا در بورس کالا بپردازند تا در صورت مفید بودن این تصمیم، ‌سایر تایرسازان نیز محصولات خود را از طریق بورس کالا عرضه کنند.» مهندس حمیدرضا عبدالمالکی با تاکیدبر اینکه باتوجه به شرایط بازار هرگونه فعالیت بورسی و اجماع درباره آن در انجمن صنفی صنعت تایر رد شده و دلیل آن نیز ایجاد فضای دو نرخی برای تایر و مغایرت با سیاست‌های دولت در کنترل قیمت‌هاست.» عبدالمالکی دوگانه‌شدن قیمت تایر در کشور را به صلاح هیچ یک از بخش‌های این صنعت و بازار ندانست و افزود: «از این موضوع هم تایرسازان متضرر خواهند شد و هم شبکه‌فروشی که ده‌ها سال برای ایجاد آن زحمت کشیده شده است. از سوی دیگر مردم نیز به‌عنوان مصرف‌کننده نهایی نه‌تنها از این عملکرد منتفع نخواهند شد بلکه زیان خواهند کرد.»
رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران با تاکید بر اینکه عملکرد گروه صنعتی بارز در زمینه عرضه بخشی از محصولات خود در بورس کالا خلاف قانون نیست، بیان کرد: «انجمن صنفی صنعت تایر ایران نمی‌تواند اعضای خود را از حضور در بورس منع کند اما آنچه در جلسات هیات‌مدیره درخصوص آن به اجماع رسیده‌، این است که عرضه بورسی به نفع هیچکس نیست؛ ‌از تایرساز گرفته تا مصرف‌کننده نهایی. به‌همین‌دلیل بررسی این موضوع متوقف و به آینده موکول شده است.»
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» حال باید دید با اجماع مدیران صنعت تایر برای عدم عرضه محصولات خود در بورس کالا،‌ آیا گروه صنعتی بارز نیز از همکاران خود تبعیت خواهد کرد و عرضه بورسی را متوقف می‌کند یا همچنان بخشی از سبد محصولاتش را در بورس کالا به فروش خواهدگذاشت. البته سناریوهای دیگری نیز مطرح شده ازجمله‌ آنها عرضه گروه محصولات تولیدی بارز در بورس کالا از ابتدای دی‌ماه است. سناریویی که بی‌شک با شکست مواجه خواهد شد زیرا عرضه کالا به میزان بسیار زیاد از عطش بازار کم خواهد کرد و رقابت قیمتی را به حداقل خواهد رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =