خودروهای دارای سیستم فرمان هیدرولیک همان‌طور که از نامشان پیداست به‌کمک نیروی هیدرولیک فرآیند چرخش فرمان را تسهیل می‌بخشند .

خودرو پژو SLX405 موتور تی‌یو 5 مدل 94 دارم و هر دو هفته یک‌بار روغن‌هیدرولیک فرمان آن به‌صورت کامل تخلیه می‌شود؛ به‌طوری که فرمان کاملا سفت و خشک کار می‌کند و صدا می‌دهد. با مراجعه به‌کلینیک تخصصی و بررسی‌های مکانیک، او تشخیص داد که مدار هیدرولیکی فرمان خودرو نشتی دارد و با ‌این تفاصیل اگر نشتی فرمان خودرویم برطرف نشود، چه‌خرابی‌هایی را می‌تواند به‌وجود آورد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای دارای سیستم فرمان هیدرولیک همان‌طور که از نامشان پیداست به‌کمک نیروی هیدرولیک فرآیند چرخش فرمان را تسهیل می‌بخشند و سیال موجود در پمپ‌هیدرولیک خودروها، روغن مخصوص آن یا همان روغن‌هیدرولیک است و باتوجه به‌فرمولاسیون و ترکیباتی که در این روغن وجود دارد، اگر بنا به‌هردلیلی نشتی داخل مدار وجود داشته باشد و روغن موجود درمدار به‌خارج از آن راه یابد، با در نظر داشتن موضوع گفته‌شده از ترکیبات و فرمولاسیون آن، منجر به‌خوردگی و فرسایش قطعات می‌شود. همان‌طور که مشخص است فرمان هیدرولیک و متعلقات آن در موازات و راستای قطعات سیستم تعلیق قرار گرفته و نشت روغن روی قطعات و متعلقات سیستم تعلیق، سبب خرابی سریع‌تر و فرسایش قطعات سیستم تعلیق می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از چنین موردی و پرداخت هزینه‌های گزاف و بی‌دلیل توصیه می‌شود مدار هیدرولیک فرمان تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =