خطوط لوله ایالات‌متحده

شرکت انرژی بریتانیا «bp» و شرکت‌های وابسته به آن برای به دست آوردن باقیمانده سهم شراکت در تکمیل خطوط لوله ایالات‌متحده یک قرارداد قطعی امضا کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت انرژی بریتانیا «bp» و شرکت‌های وابسته به آن برای به دست آوردن باقیمانده سهم شراکت در تکمیل خطوط لوله ایالات‌متحده یک قرارداد قطعی امضا کرده‌اند. این قرارداد در راستای استراتژی«bp» برای تبدیل شدن به یک شرکت انرژی یکپارچه است. به‌گفته «bp» این تراکنش از منافع bp در بخش دارایی‌های میان‌دستی ناشی‌از ادغام و بهینه‌سازی زنجیره ارزش سوخت‌ در ایالات متحده پشتیبانی و همچنین ساختار مالکیت و مدیریت آنها را ساده‌تر می‌کند.» شرکت BP Midstream Partners یک مجموعه مشارکتی محدود، مبتنی‌بر کارمزد است که توسط BP Pipelines (شرکت تابعه غیرمستقیم متعلق به bp) در می 2017، برای مالکیت، بهره‌برداری، توسعه و به‌دست آوردن حق احداث خطوط لوله تشکیل شده، دارایی‌های این شرکت شامل منافع در شرکت‌هایی است که نفت خام، گاز طبیعی، محصولات تصفیه‌شده، خطوط لوله انتقال مواد پالایش‌شده و همچنین پایانه‌های محصولات پالایش‌شده را در اختیار دارند، ازسوی‌دیگر به‌عنوان زیرساخت کلیدی برای bp و سایر مشتریان نیز عمل می‌کنند.
پروژه فعلی انتقال نفت خام به پالایشگاه وایتینگ bp در ایالت ایندیانا با هدف پالایش نفت خام و گاز طبیعی فراساحلی به‌منظور عرضه به بازارهای اصلی پالایش و مراکز تجاری و توزیع اجرا شده است.
در این میان بی‌پی که تقریبا 54درصد سهام BP Midstream Partners را در اختیار دارد، در آگوست 2021 پیشنهادی برای خرید واحدهای سهام عمومی BPMP ارائه داد که شامل 47,837,828 واحد مشترک بود.
در نهایت در یک معامله تمام سهام دارندگان واحدهای مشترک عمومی 0.575 از سهم سپرده‌گذاری آمریکایی bp را در ازای هر واحد مشترک عمومی متعلق به BPMP دریافت می‌کند. همچنین طی معامله‌ای تمام سهام دارندگان واحدهای مشترک عمومی از سهم سپرده‌گذاری آمریکایی bp نیز در ازای هر واحد مشترک عمومی متعلق به BPMP دریافت می‌شود.
انتظار می‌رود این موضوع مشروط به تاییدهای مرسوم این معامله در سه ماهه اول سال 2022 اجرایی شود.
صنعت نفت و گاز از دهه 1980 میلیاردها دلار محصول را از طریق خط لوله و ذخیره‌سازی با ‌عنوان مزیت‌های مالیاتی عرضه کرده است. چند شرکت خط لوله در سال‌های اخیر پس از اینکه قانون‌گذاران «رگولاتوری‌» ایالات متحده اعلام کردند دیگر اجازه کسب مالیات بر درآمد را نخواهند داشت، مجددا فعال شدند.
در ماه اکتبر شرکت فیلیپس66 اعلام کرد واحدهای اقماری و شرکای آنها را به قیمت 3.4 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این شرکت برای کسب مالکیت، بهره‌برداری، توسعه و به‌دست‌آوردن حق احداث خطوط لوله نفت خام و سایر فرآورده‌های نفتی تصفیه‌شده و همچنین مایعات گاز طبیعی در کنار پایانه‌ها و سایر دارایی‌های خرد تاسیس شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =