سی‌اف‌موتو 650NK 

صنعت‌موتورسیکلت این کشور نیز سرنوشت و عملکرد مشابهی دارد و جمعیت بالای این کشور سبب شده است موتورسیکلت به‌عنوان بهترین گزینه اقتصادی معرفی شود و مردم آن را در اولویت خرید خود قرار دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بیش از یک دهه است در صنعت‌خودرو، کشور چین به‌دلیل مهندسی معکوس و الگوبرداری صحیح از خودروسازان مطرح جهان توانسته‌ است بسیار موفق ظاهر شود. صنعت‌موتورسیکلت این کشور نیز سرنوشت و عملکرد مشابهی دارد و جمعیت بالای این کشور سبب شده است موتورسیکلت به‌عنوان بهترین گزینه اقتصادی معرفی شود و مردم آن را در اولویت خرید خود قرار دهند. بر این اساس بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت درچین با همکاری کمپانی‌های مطرح توانسته‌اند محصولات کاربردی و اقتصادی را نسبت به‌نمونه‌های اروپایی یا ژاپنی دراختیار خریداران قرار دهند. آخرین بررسی‌های انجام‌شده از سوی نشریه معتبر موتورسیکلت کشور چین نشان داده که بسیاری از تولیدکنندگان چینی عملکرد خوبی در این بازار پساکرونایی داشته‌اند و در این مطلب به‌معرفی 10 موتورسیکلت جذاب چینی که موفق ظاهر شده‌اند، می‌پردازیم.

سی‌اف‌موتو 650NK

نیکدبایک‌ها (روبازها) دسته‌ای از موتورسیکلت‌ها هستند که باتوجه به‌طراحی بدنه و پیشرانه‌های مورد استفاده در آن‌ها، بیش‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرند و یکی از نیکدبایک‌های موفق در بازار جهانی کاوازاکی ER-6n است. این نسخه توسط کمپانی سی‌اف موتو مهندسی معکوس شده و جدیدترین مدل نیکدبایک با ظاهری زیبا به‌بازار عرضه شده است. طراحی زیبا و مزین به‌ویژگی‌های اسپرت این محصول را از دیگر مدل‌ها متمایز کرده است و سی‌اف‌موتو 650NK در بازار بریتانیا با نام WK بایک شناخته می‌شود که قیمتی برابر با چهارهزار و 799 پوند دارد. شاید بتوان گفت سی‌اف 650NK رقیبی لایق برای کاوازاکی ER-6n نباشد و قابلیت‌های آن را نداشته باشد؛ اما این مورد را در نظر بگیرید که سی‌اف‌موتو 650NK همکلاس اقتصادی‌تر کاوازکی ER-6n با قابلیت‌های پایین‌تری را معرفی کرده است. این نیکدبایک بیش‌تر مورد پسند اسپرت‌دوستانی قرار می‌گیرد که به‌دنبال گزینه اسپرت و مقرون به‌صرفه هستند.

موتراک ام‌جی 500
تا به‌حال شاید فرصتی پیش نیامده باشد که این موتورسیکلت را از نزدیک دیده باشید و آن را مورد بررسی قرار داده باشید. اما قطعا نظر بسیاری را به‌خود جلب می‌کند و نکته جالب در تولید این موتورسیکلت پیشرانه آن است و این قوای ‌محرکه که روی موتراک ام‌جی500 نصب شده، دقیقا کپی‌برداری از هوندا CB500 تویین است. این پیشرانه توسط لونچین توسعه یافته که قدرت کافی را برای این دوچرخ چینی فراهم می‌کند. این توسعه پیشرانه در کلاس ناکید اسپرت و ریترو کاملا منحصربه‌فرد به‌نظر می‌رسد. اگر نگاه دقیقی به‌موتراک ام‌جی 500 بیندازید درمی‌یابید که ظاهر این موتورسیکلت برگرفته‌شده یا به‌عبارت دیگر کپی‌شده از دوکاتی مالتی استراداست. دلیل این کپی نیز جذابیت بیش‌تر و افزایش میزان فروش آن است. ترکیبی از ظاهر دوکاتی مالتی استرادا و پیشرانه هوندا CB500 تویین سبب شده است این موتورسیکلت جایگزین اقتصادی وسوسه‌انگیز برای هوندا CBX500 باشد.

سی‌اف‌موتو 650 MT
از دیگر مدل‌های سی‌اف‌موتو، 650MT است. این موتورسیکلت که در سبک اسپرت‌تور طراحی شده، کاربری‌های متفاوتی را به‌راکب آن هدیه می‌کند. نسخه MT جدیدترین محصول این کمپانی به‌حساب می‌آید که در سبک اسپرت‌تور به‌دست مشتریان می‌رسد. تلفیق ظاهر اسپرت و سایر ویژگی‌های این موتورسیکلت می‌تواند نظر کسانی را که به‌موتورسیکلت تور با قابلیت‌های اسپرت علاقه دارند، به‌خود جلب کند. با وجود ارتفاع این موتورسیکلت، این مدل برای حرکت درسطوح ناهموار کارآمد به‌نظر می‌رسد و شاید در نگاه نخست برای حرکت در جاده و آفرود غیرکاربردی به‌نظر برسد، اما باتوجه به‌پیشرفته‌تر شدن سیستم‌های مکانیکی و بهینه‌سازی‌های انجام‌گرفته مطابق گفته کمپانی سی‌اف کاربری مشابه کاوازاکی ورسیس 650 را به‌راکبش هدیه می‌دهد. این موتورسیکلت شاید رقیب مناسب و شایسته‌ای برای کاوازاکی ورسیس650 نباشد.

بنللی 600
در برخی کشورها این موتورسیکلت با نام بنللی 600 معرفی می‌شود؛ اما در برخی از بازارها نیز این موتورسیکلت چینی با نام‌های کی‌وی، چان‌جانگ و جنریک عرضه شده‌ است. این موضوع مهم است که از طراحی تا تولید آن در کشور چین بوده و به‌عنوان محصول چینی شناخته می‌شود. برای این مدل از بنللی پیشرانه چهارسیلندر منحصربه‌فردی در نظر گرفته شده که سعی دارد فناوری و تکنولوژی روز را به‌نمایش بگذارد؛ اما این به‌معنای جایگزینی آن با موتورسیکلت چهارسیلندر 600 سی‌سی ژاپنی نیست. این مهم به‌معنای قرار گرفتن کشور چین درمسیر مستقیم برای حرکت روبه‌جلو و پیشرفت است.

سی‌اف‌موتو 650TK
سی‌اف‌موتو به‌صورت اجتناب‌ناپذیری سهم خاصی از این فهرست را از آنِ خود کرده که بسیار سنگین‌تر از دیگر کمپانی‌ها دیده می‌شود. سی‌اف‌موتو نه‌تنها ظرفیت متوسط بازار چین را دارد، بلکه درسراسر جهان توانایی عرضه محصول وجود دارد. نسخه 650TK از پیشرانه 650 سی‌سی تویین مشابه کاوازاکی ER-6 برخوردار است و از آنجا که میزان راحتی هنگام حرکت یکی از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود، به‌ظاهر مناسب و زیبا نیز مجهز شده تا یک تورینگ مناسب باشد.

چانگ‌جانگ 650
یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های سازنده موتورسیکلت چینی چانگ‌جانگ است. این کمپانی چندین دهه قبل اتاقک موتورسیکلت را برای راکبان روسی با نام مدل WW2 تولید می‌کرد و آن‌ها با کپی از موتورسیکلت‌های جنگی ب‌ام‌و موفق شدند محصولات مناسبی را تولید کنند. به‌هرحال اخیرا این مجموعه سازنده تجهیزات تحت‌اختیار کمپانی سی‌اف‌موتو در آمده که محصولات جدید این کمپانی را توسعه می‌دهد. انتظار می‌رود این موتورسیکلت از پیشرانه آزمایش‌شده سی‌اف‌موتو 650 سی‌سی موازی تویین بهره‌ گیرد که به‌همراه استایل ظاهری به‌سبک ریترو به‌بازار عرضه می‌شود.

بنللی لیون‌چینو
همه بر این باورند که بنللی یک موتورسیکلت ایتالیایی به‌جای چینی است. اما درحال حاضر مالک آن چان‌جانگ است و توسط لیون‌چینو توسعه یافته و در ظاهر آن طراحان سعی کرده‌اند کلاسیک بودن موتورسیکلت را حفظ کنند. برای بنللی لیون چینو یک پیشرانه تویین (دوسیلندر) 500 سی‌سی در نظر گرفته شده و از همین قوای محرکه درنسخه TRK502 نیز استفاده شده است. طراحی آن بی‌نظیر است؛ چراکه از سبک نئو ریترو در این مدل از بنللی استفاده شده است. این نوع ظاهر و استایل طرفداران خاص خود را می‌طلبد و هرکسی به‌راحتی پذیرای چنین استایلی نیست.

سور-رون آنجل
درمیان حاضرین این فهرست، سور-رون آنجل یک موتور الکتریکی به‌حساب می‌آید و شاید شانس سوار شدن روی آن به‌راحتی به‌دست نیاید؛ اما زمانی که به‌آن می‌نگرید یک موتورسیکلت الکتریکی متقاعدکننده به‌نظر می‌رسد. این موتورسیکلت الکتریکی دارای برد حرکتی یا پیمایش حرکتی 60 مایل (96.5 کیلومتر) و حداکثر سرعت 60 مایلی (96.5کیلومتر برساعت) است. از آنجا که فریم بدنه از متریال آلیاژ ریخته‌گری بوده وزن این موتورسیکلت به 7.8کیلوگرم می‌رسد. علاوه‌بر این موارد سور-رون آنجل به‌سیستم ترمز ضدقفل ABS نیز مجهز شده تا عملکرد آن متناسب با استایلش باشد. درواقع این موتورسیکلت الکتریکی می‌تواند ارزان‌قیمت باشد که برای کاربری روزانه کافی به‌نظر می‌رسد.

زونگ‌شن RX4
این نسخه از زونگ‌شن به‌عنوان تازه‌وارد به‌این صنعت شناخته می‌شود. RX4 یک ادونچربایک (تورینگ بایک) مجهز به‌پیشرانه تک‌سیلندر 450سی‌سی است و این موتورسیکلت توسط کمپانی زونگ‌شن که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان پیشرانه در چین است، طراحی و تولید شده است. بنابراین کسانی که قصد خرید آن را دارند می‌توانند به این تازه‌وارد اعتماد کنند. همچنین این کمپانی اعلام کرده که درحال حاضر مشغول طراحی و تولید پیشرانه 650 سی‌سی تویین است که به‌زودی روی محصولاتش نصب خواهد شد. پیش‌بینی شده این محصول درچین با استقبال خوبی مواجه شود. همچنین این کمپانی برای فروش بیش‌تر RX4 را به‌بازار اروپا عرضه می‌کند و نسخه جذاب آن برای کسانی مناسب خواهد بود که دارنده مجوز A2 باشند.

زونتس 310S
در نگاه نخست زونتس 310S ارزش خرید را دارد. اما برنامه فروش این کمپانی برای 310S بازار اروپاست. این مدل از زونتس قرار است در سبک ناکید تولید و روانه بازار شود. 310S برای کسانی جالب خواهد بود که مجوز A2 را دارند؛ اگرچه آپشن، قیمت و کیفیت مناسب این موتورسیکلت نیز جزو مزایای آن محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =