مرسدس‌بنز S کلاس کابریولت

جذاب‌ترین خودروهای کروک در بازار جهانی برای لذت ‌بردن از هوای آزاد، چه‌خودروهایی هستند؟ سواری با سقف باز هم برای خودش عالمی دارد؛ چراکه از یک طرف لذت استفاده از هوای آزاد را به‌همراه دارد و از طرف دیگر نیز حسی از خاص‌ بودن و لوکس‌گرایی را به‌انسان منتقل می‌کند که ممکن است برای برخی افراد جذاب باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،بهترین خودروهای کروک 2021 موضوعی است که «دنیای‌خودرو» قصد دارد به‌معرفی آن‌ها بپردازد. جذاب‌ترین خودروهای کروک در بازار جهانی برای لذت ‌بردن از هوای آزاد، چه‌خودروهایی هستند؟ سواری با سقف باز هم برای خودش عالمی دارد؛ چراکه از یک طرف لذت استفاده از هوای آزاد را به‌همراه دارد و از طرف دیگر نیز حسی از خاص‌ بودن و لوکس‌گرایی را به‌انسان منتقل می‌کند که ممکن است برای برخی افراد جذاب باشد. خودروهای کروک به‌دلیل قیمت گران و فضای نسبتا اندک کابین، فروش خیلی بالایی ندارند؛ اما بسیار پرطرفدار بوده و همیشه در کانون توجه علاقه‌مندان هستند. در ادامه «دنیای‌خودرو» خودروهای مختلف کانورتیبل بازار جهانی را به‌ترتیب از رتبه 10 تا یک معرفی می‌کند.

رتبه دهم: مرسدس‌بنز E کلاس کابریولت
نسل کنونی مرسدس‌بنز E کلاس کابریولت که از سال 2017 روی خط‌تولید است، به‌دلایلی مثل کابین زیبا و لوکس، سواری نرم و توانایی‌های حرکتی قابل ‌توجه، شایسته قرار گرفتن در فهرست بهترین خودروهای کروک 2021 است. البته اگر خیلی سخت‌گیر باشیم، می‌توانیم از مواردی همچون احساس سنگینی در گوشه‌های خودرو و فضاسازی نه‌چندان عالی صندوق‌عقب به‌عنوان ایرادات مرسدس‌بنز E کلاس کابریولت یاد کنیم؛ اما این موارد جزئی چیزی از ارزش‌ این آلمانی زیبا کم نمی‌کند. انواع پیشرانه‌های چهار و شش‌سیلندر بنزینی و دیزلی با ردیف قدرت 194 تا 571 اسب‌بخار برای مرسدس‌بنز E کلاس کابریولت قابل سفارش است که این میزان تنوع درمشخصات فنی و البته آپشن‌ها سبب می‌شود قیمت بنز کلاس E کروک در بازار انگلستان حدود 49 تا 72 هزار پوند باشد.

رتبه نهم: رولزرویس Dawn
سوار شدن بر یکی از محصولات رولزرویس تمام سرها را به‌سمت شما می‌چرخاند. حال اگر رولزرویس شما مجهز به‌سقف کروک نیز باشد که دیگر جنس شما برای احساس پادشاهی جور است! قطعا توقع ندارید که رولزرویس داون به‌عنوان تنها محصول کروک فعلی این لوکس‌ساز انگلیسی جایی در فهرست بهترین خودروهای کروک 2021 نداشته باشد؟! رولزرویس داون مثل تمام هم‌خانواده‌هایش، ترکیبی از پیشرانه قدرتمند، سواری بسیار نرم و متریال بسیار باکیفیت در کابین است؛ اما بدون‌شک آن‌ موضوعی که پس از تجربه سواری با این خودرو شگفت‌زده‌تان می‌کند، آرامش و سکوت فوق‌العاده کابین هنگام حرکت با سقف باز است. رولزرویس Dawn نیروی خود را از یک پیشرانه 12 سیلندر 6.6 لیتری 571 اسب‌بخاری می‌گیرد و با قیمت پایه 264 هزار پوند، با اختلاف زیاد جایگاه گران‌ترین خودرو فهرست ما را به‌خود اختصاص می‌دهد.

رتبه هشتم: مرسدس‌بنز C کلاس کابریولت
مرسدس‌بنز C کلاس کابریولت تقریبا تمام ویژگی‌های مثبت برادر بزرگ‌ترش E کلاس کابریولت را البته درمقیاسی کوچک‌تر و اقتصادی‌تر ارائه می‌کند و با شایستگی به‌جایگاه هشتم فهرست بهترین خودروهای کروک 2021 تکیه می‌زند. مهندسی فنی کم‌نظیر مرسدس‌بنز C کلاس کابریولت سبب شده ‌است تا حد تعادلی از هندلینگ، رانندگی لذت‌بخش، سواری نرم و کم‌هزینه ‌بودن را ارائه دهد و عرصه را برای رقبای قَدَری مثل BMW سری 4 کروک تنگ کند. قلب تپنده مرسدس‌بنز C کلاس کابریولت می‌تواند انواع مختلفی از نمونه اقتصادی چهار سیلندر 156 اسب‌بخاری و مدل هشت‌سیلندر 510 اسب‌بخاری باشد که سبب شده است قیمت بنز کلاس C در بازار انگلستان در بازه قیمتی 41 تا 85 هزار پوند باشد.

رتبه هفتم: BMW سری 8 کانورتیبل
شرکت BMW در سال 2018 و پس از حدود 18 سال مجددا نام سری 8 را زنده کرد و نسل جدید GT لوکس خود را با نام سری 8 به‌میدان فرستاد. به‌نظر می‌رسد ب‌ام‌و کار خود را عالی انجام داده است؛ چراکه سری 8 جدید برخلاف برخی محصولات جدید این شرکت، طراحی بسیار حساب‌شده‌ای دارد و خبری از اغراق‌های عجیب‌ و غریب در آن نیست. این خودرو ترکیبی از لذت رانندگی بالا، سواری راحت و آپشن‌های متعدد را عرضه می‌کند. مهم‌ترین نقطه‌قوت BMW سری 8 جدید، قیمت رقابتی آن است که نسبت به‌رقبای هم‌کلاسی مثل مرسدس‌بنز S کلاس کابریولت و بنتلی کانتیننتال GTC به‌میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر است. تنها با پیشرانه‌های شش و هشت‌سیلندر با ردیف قدرت 320 تا 530 اسب‌بخار می‌توانید برای خرید ب‌ام‌و سری 8 اقدام کنید. قیمت نسخه‌های مختلف ب‌ام‌و سری 8 در بازار انگلستان از 68 هزار دلار آغاز می‌شود و تا 108 هزار دلار نیز می‌رسد.

رتبه ششم: آئودی A3 کابریولت
با وجود این‌که آئودی A3 کابریولت کوچک‌ترین خودرو کروک آئودی محسوب می‌شود، اما نقاط قوتی دارد که آن را در فهرست بهترین خودروهای کروک 2021 جای می‌دهد. پیشنهاد ما خرید این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 147 اسب‌بخاری است که درعین اقتصادی ‌بودن، دینامیک رانندگی قابل‌قبولی را ارائه می‌کند. از دیگر نقاط قوت آئودی A3 کابریولت نیز می‌توانیم به‌امکانات رفاهی مناسب حتی در تریم‌های میانی و قابلیت باز و بسته ‌شدن سقف تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت اشاره کنیم. این خودرو کروک جذاب با رنج گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزین و دیزلی با بازه قدرتی 116 تا 190 اسب‌بخار قابل سفارش است. ناگفته نماند که قیمت آئودی A3 کابریولت در بازار انگلستان بین حدود 30 تا 42 هزار دلار است. البته اگر عاشق این آلمانی زیبا شده‌اید بهتر است عجله کنید؛ زیرا تولید آن به‌زودی متوقف خواهد شد.

رتبه پنجم: مینی کانورتیبل
اگر خواهان یک خودرو کروک کوچک و بامزه هستید که برچسب قیمتی معقولی داشته باشد، مینی کانورتیبل برای شما ساخته شده ‌است. این خودرو تمام جذابیت‌های ظاهری و چابکی نسخه هاچ‌بک مینی به‌علاوه سقف تاشونده‌ای که می‌تواند لذت رانندگی در هوای آزاد را به‌شما هدیه کند، به‌همراه دارد. البته اگر خانواده شما بیش از دو نفر جمعیت دارد بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید؛ چراکه فضای سرنشینان عقب مینی‌کانورتیبل بسیار کوچک است. این خودرو با انواع پیشرانه‌های چهار سیلندر 102 تا 231 اسب‌بخاری در دسترس است و قیمت مینی کانورتیبل نسخه‌های مختلف در بازار انگلستان از 20 هزار پوند شروع می‌شود و تا حدود 32 هزار پوند نیز می‌رسد.

رتبه چهارم: آستون‌مارتین DB11 Volante
هرچند آستون‌مارتین DB11 ولانته نسبت به‌برخی از خودروهای موجود در این فهرست، کمتر کاربردی به‌نظر می‌رسد، اما وقتی بحث جنبه‌های هیجان‌انگیز رانندگی پیش می‌آید، بسیاری از رقبا مقابل این انگلیسی زیبا سر تعظیم فرود می‌آورند. علاوه‌بر ظاهر زیبا و عملکرد لذت‌بخش، باید راحتی سرنشینان در پیمایش مسیرهای طولانی را نیز به‌نقاط قوت آستون‌مارتین DB11 ولانته اضافه کنیم. دیگر از یک خودرو چه می‌خواهید؟ هرکس دیگری هم جای ما بود، آستون‌مارتین DB11 ولانته را در فهرست بهترین خودروهای کروک 2021 جای می‌داد. آستون‌مارتین DB11 ولانته نیروی خود را از یک پیشرانه هشت‌سیلندر چهار لیتری توربو با حداکثر قدرت 503 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 675 نیوتون‌متر تامین می‌کند و البته با قیمت پایه 165 هزار پوندی، به‌هیچ عنوان خودرو ارزانی محسوب نمی‌شود.

رتبه سوم: آئودی A5 کابریولت
پس از آئودی A3 کابریولت نوبت به‌برادر بزرگ‌تر این خودرو یعنی آئودی A5 کابریولت می‌رسد که در فهرست بهترین خودروهای کروک 2021 جای بگیرد. آئودی A5 کابریولت که به‌خاطر سقف پارچه‌ای (Soft-top) نرم و براق خود معروف است، دو رقیب قدرتمند به‌نام‌های ب‌ام‌و سری 4 کانورتیبل و مرسدس‌بنز C کلاس کانورتیبل را پیش روی خود می‌بیند. اما تند و تیزتر بودن این خودرو نسبت به‌مرسدس‌بنز C کلاس و کابین باکیفیت‌تر درمقایسه با هر دو رقیب سبب شده ‌است آئودی A5 کابریولت در جایگاه سوم فهرست ما قرار بگیرد. آئودی A5 کابریولت با ردیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی با قدرتی بین 150 تا 272 اسب‌بخار در دسترس است و نسخه‌های مختلف آن در بازار انگلستان بین 43 تا 65 هزار پوند قیمت دارند.

رتبه دوم: پورشه 911 کابریولت
رتبه دوم بهترین خودروهای کروک 2021 به‌خودرویی نام‌آشنا و محبوب در سراسر دنیا می‌رسد. پورشه 911 کابریولت درتمام نسل‌ها و نسخه‌های خود، طراحی بااصالت، کیفیت ساخت فوق‌العاده و لذت رانندگی غیرقابل ‌وصفی را ارائه می‌کند که از اکثر رقبا برتر است. البته این سطح از عملکرد سبب نشده است پورشه 911 کابریولت برای استفاده روزمره مناسب نباشد؛ بلکه این خودرو همان چیزی است که دقیقا دوست دارید هر روز سوار شوید و از آن لذت ببرید. پیشرانه پورشه 911 کابریولت بسته به‌نسخه مدنظر کررا، کررا S و GTS، حداکثر قدرتی بین 385 تا 450 اسب‌بخار را ارائه می‌دهد و قیمت پورشه 911 در بازار انگلستان بین 97 تا 173 هزارپوند متغیر است.
پورشه 911 در بازار ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد و اگر شما هم به‌یک خودرو کروک با طراحی خاص و جذاب علاقه دارید، خرید پورشه 911 انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

رتبه اول: مرسدس‌بنز S کلاس کابریولت
مرسدس‌بنز S کلاس لزوما لوکس‌ترین، زیباترین و بهترین خودرو دنیا نیست؛ اما محال است یک بار سوار آن شوید و عاشقش نشوید! مرسدس‌بنز S کلاس کابریولت مثل برادر سدان خود ترکیبی از سواری نرم و آرام، عملکرد فنی مناسب و آپشن‌های کامل را ارائه می‌دهد. همچنین سکوت و آرامش کابین آن درحالت باز بودن سقف واقعا تحسین‌برانگیز است. هندلینگ عالی مرسدس‌بنز S کلاس کابریولت نیز برای خودرویی با این وزن حیرت‌انگیز به‌نظر می‌رسد.
بنابراین چاره‌ای نداریم جز این‌که مدال طلای رقابت بهترین خودرو کروک 2021 را به‌گردن این فرزند ارشد مرسدس بیاویزیم. مرسدس‌بنز S کلاس کابریولت با ردیف قدرت پیشرانه 469 تا 630 اسب‌بخار واقعا خودرو توانمندی است و قیمت آن در بازار انگلستان از 125 هزارپوند شروع می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    2 1
    مرسدس بنز بهترین است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =