ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور درست نیست و نیاز به‌بررسی بیشتر است. اما باتوجه به‌این‌که شما بیان کرده‌اید بوی دود درداخل کابین احساس می‌شود و افت قدرت نیز به‌وجود آمده است، این مساله نشان از خرابی واشرگلویی اگزوز دارد.

خودرو پژو 207 مدل 94 دارم و بیش از یک ماه است در زمان روشن بودن خودرو، بوی بدی از دود آن به‌مشام می‌رسد که به‌داخل کابین نیز منتقل می‌شود. همچنین چراغ‌چک پشت آمپر نیز در زمان روشن بودن موتور، روشن باقی می‌ماند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور درست نیست و نیاز به‌بررسی بیشتر است. اما باتوجه به‌این‌که شما بیان کرده‌اید بوی دود درداخل کابین احساس می‌شود و افت قدرت نیز به‌وجود آمده است، این مساله نشان از خرابی واشرگلویی اگزوز دارد. گفتنی است این قطعه عمر مفید مشخصی ندارد و وظیفه آب‌بندی گپ بین مانیفولد دود و سرسیلندر را عهده‌دار است.
اگر این واشر معیوب شود، بوی دود داخل کابین حس شده، افت قدرت، افزایش دمای موتور، خرابی سنسور اکسیژن و روشن شدن چراغ‌چک در خودرو به‌وجود خواهد آمد. معمولا خرابی این قطعه درخودروهایی که تنش حرارتی بالایی دارند بیشتر است. همچنین درنظر داشته باشید برای عیب‌یابی صحیح به‌نمایندگی یا مراکز تخصصی خودرو مراجعه کنید تا عیب‌یابی و تعویض قطعه در خودرو شما به‌درستی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =