باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری برخوردار است، بنابراین پس از مدتی قطعات اصلی این سیستم مکانیکی معیوب می‌شود.

موتورسیکلت 150 سی‌سی مدل90 دارم و یک هفته است موقع روشن شدن موتورسیکلتم و گرم شدن آن، موتور به‌طور ناگهانی ریپ می‌زند و کپ می‌کند. همچنین قدرت لازم را برای حرکت در زمان کوتاه ندارد و از آنجا که لاستیک و توپی چرخ را به‌تازگی تعویض کرده‌ام، موقع حرکت روی دست‌اندازها ضربه شدیدی به‌موتور وارد می‌شود، علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری برخوردار است، بنابراین پس از مدتی قطعات اصلی این سیستم مکانیکی معیوب می‌شود. همچنین کارکرد این سیستم به‌دمای محیط بسیار وابسته است و کاهش یا افزایش دمای محیط درصورتی که چشمگیر باشد، درعملکرد سیستم سوخت‌رسانی تاثیر منفی می‌گذارد.
بر این اساس فراموش نکنید که با بالا رفتن دمای محیط، راندمان سیستم نیز تا حدی کاهش می‌یابد و این مساله به‌اینرسی گاز و همچنین انرژی جنبشی بالای مولکول‌های هوا منوط شده و منجربه‌اختلال در عملکرد و روند کاری کاربراتور می‌شود و درنتیجه به‌اصطلاح ریپ زدن را به‌وجود می‌آورد.
اما درنظر داشته باشید که درصورت خرابی و معیوب بودن سوزن ژیگلور نیز که وظیفه رساندن سوخت کافی به‌سیلندر را برعهده دارد، چنین حالتی ایجاد می‌شود و به‌همین دلیل برای رفع مشکل باید این قطعه مکانیکی با دقت هرچه‌بیشتر مورد بررسی قرار گیرد تا درصورت نیاز آن را تعویض کنید.
اما درنظر داشته باشید که اگر سوزن ژیگلور معیوب نباشد و به‌درستی کار کند، برای رفع مشکل به‌شکل دقیق، باید پیکاپ سیستم جرقه‌زنی که درکامل کردن مدار جرقه نقش بسیار مهم و اساسی دارد، بررسی و درصورت معیوب بودن تعویض شود.
اما درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما باید گفت با توجه به‌این‌که شما بیان کردید توپی چرخ‌ها را به‌تازگی تعویض کرده‌اید، اما همچنان هنگام حرکت موتورسیکلت شما دچار ضربه و کوبش می‌شود، بنابراین باید کمک‌فنر و خود فنر بررسی شود. در این صورت برای رفع مشکل باید مجموعه کمک‌فنر و فنر تعویض شود تا در زمان حرکت، موتور ضربه و کوبش نداشته باشد و سواری باکیفیتی را ارائه دهد.
همچنین از دیگر پارامترهای موثر در سواری تایر است و لازم به‌ذکر است استفاده از تایرهای مناسب و باکیفیت و مورد تایید کمپانی سازنده تا حد بسیار بالایی درکیفیت سواری تاثیرگذار است و می‌تواند منجربه‌مرتفع شدن چنین مشکلی نیز بشود. این نکته را فراموش نکنید که اگر از تایرهای باکیفیت استفاده کنید، درکاهش ضربه نیز تاثیرگذار است. اما اگر تایر باکیفیت استفاده نشود، ضربات بیشتری به‌موتور وارد خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =