فورد موستانگ مک-ای

اس‌یووی‌ها همه‌جا حضور دارند و این روزها دردانه‌های بازار خودرو هستند. این خودروها بهترین گزینه برای استفاده خانوادگی، سفر و آفرود هستند و کلی ویژگی‌های هیجان‌انگیز دارند که شما را مجذوب خود می‌کنند تا ناگزیر به‌انتخاب آن‌ها باشید.

به گزارش «اخبار خودرو»،اس‌یووی‌ها همه‌جا حضور دارند و این روزها دردانه‌های بازار خودرو هستند. این خودروها بهترین گزینه برای استفاده خانوادگی، سفر و آفرود هستند و کلی ویژگی‌های هیجان‌انگیز دارند که شما را مجذوب خود می‌کنند تا ناگزیر به‌انتخاب آن‌ها باشید. از قابلیت‌های دو - سه ردیف صندلی گرفته تا قدرت پیشرانه‌های احتراق‌داخلی یا قدرت موتور بی‌صدای الکتریکی آن‌ها و آپشن‌های زیاد رفاهی و ایمنی که همه برای شما تدارک دیده شده است. هرساله بهترین خودروها در هر کلاس و سگمنتی معرفی می‌َشوند تا پیش از شروع سال جاری میلادی، با در نظر گرفتن طراحی ظاهری، مشخصات فنی و قیمت، فهرست بلندبالایی از بهترین کراس‌اوورهای سال معرفی شود که در این مطلب ما به‌انتخاب تیم روزنامه «دنیای‌خودرو» چهار گزینه را از میان آن‌ها به‌شما معرفی خواهیم کرد.
فورد موستانگ مک-ای

نخستین نماینده بلندقامت کوپه کراس اسپرت ما در این مطلب موستانگ مک-ای است. موستانگ همواره نماد عملکرد بالا از فورد درمحصولات اسپرتش بوده و موستانگ مک-ای تعبیر دیگر فورد از دنیای بی‌صدای الکتریکی‌هاست که با طراحی جذاب و عضلانی، این خودرو به‌دنیای بی‌صدای الکتریکی‌ها هیجان می‌بخشد.
مک-ای 17 نوامبر سال 2019 به‌جهان معرفی شد و از دسامبر سال 2020 فروش آن در سراسر جهان آغاز شد. موستانگ مک-ای درظاهر رگه‌هایی از طراحی اصیل و تهاجمی موستانگ دارد که با فرمت کوپه بدنه و گلگیرهای متورم استایلی جذاب و اسپرت دارد که نظر هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کند.
اما علت آن‌که موستانگ مک‌-ای به‌عنوان یکی از بهترین الکتریکی‌های سال معرفی شده، چیست؟ بالاترین امتیاز در زمینه طراحی جذاب و اسپرت، کیفیت بالای ساخت، ارائه بالاترین سطح امکانات رفاهی و مشخصات فنی عالی درکنار قیمت مناسب، موستانگ مک-ای را به‌بهترین الکتریکی سال بدل کرده است.
طیف گسترده‌ای از موستانگ مک-ای به‌بازار عرضه شده که قوی‌ترین نسخه‌های این اس‌یووی کوپه عضلانی آمریکایی First Edition و GT است. هر دو نسخه دارای دو موتور الکتریکی هستند که یکی در محور عقب و دیگری در محور جلو است و پایه قیمت First Edition 58 هزار و 300 دلار و نسخه GT 60 هزار و 500 دلار است.
نسخه GT با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با 420 کیلومتر را مطابق استاندارد WLTP طی کند و حداکثر قدرت و گشتاور آن به‌ترتیب به 346 اسب‌بخار و 580 نیوتون‌متر می‌رسد. اما نسخه GT با یک بار شارژ 415 کیلومتر مسافت را می‌پیماید و قدرتی برابر با 480 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 600 نیوتون‌متر دارد. هر دو نسخه از باتری 88 کیلووات-ساعتی برخوردارند و دلیل انتخاب این خودرو اسپرت، طراحی ظاهری زیبا، فناوری‌ جدید سطح بالا، قیمت مناسب با امکانات رفاهی کافی و کاربردی برای مصارف شهری است.
کادیلاک اسکالید
کادیلاک اسکالید به‌عنوان قوی‌ترین بلندقامت این برند لوکس آمریکایی در فهرست منتخب سال 2022 قرار گرفته است و اسکالید نسل چهارم ماه می سال 2020 رونمایی شد. زبان جدید طراحی کادیلاک مبتنی بر زیبایی‌شناختی به‌خوبی در اسکالید به‌چشم می‌خورد و استفاده از خطوط تیز و سطوح تخت، استایلی تنومند برای اسکالید به‌ارمغان آورده است. این ویژگی‌ها در کنار تناسبات جذاب، پیکره موقر و البته چشم‌نوازی برای اسکالید فراهم آورده و وقار بیشتر برای جلب‌توجه در نسل چهارم اسکالید با زبان جدید طراحی کادیلاک به‌خوبی شکل گرفته است. درعین حال چراغ‌های باریک با جلوپنجره عریض و LED های عمودی چهره اسپرتی به‌اسکالید بخشیده است. در نمای عقب نیز چراغ‌های کشیده عمودی با گرافیک LED نمایی زیبا و شکیل از این اس‌یووی فول‌سایز لاکچری کادیلاک را به‌نمایش می‌گذارد. استفاده از رینگ‌های 20 و 21 و 22 اینچی با اگزوزهای دوبل درون سپر عقب حس هیجان بیشتری به‌این خودرو می‌بخشد و کابین اسکالید انبوهی از سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته رفاهی را در خود جا داده است. همچنین صفحه‌نمایش 16.9 اینچی منحنی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و 14.2 اینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) فضای مدرنی را درکابین ایجاد کرده است. غربیلک‌فرمان اسپرت با فرم V شکل کروم و پدال‌های شیفتر پشت فرمان و دسته‌دنده اسپرت، برای هیجان بیشتر طراحی شده است. هرچند که نوع چیدمان قطعات، سقف بزرگ پانوراما، استفاده از LED های نواری و ترکیب عالی چرم و چوب فضای داخلی دلنشینی را دراختیار سرنشینان می‌گذارد. اما آنچه اسکالید را به‌یک اس‌یووی باوقار بدل می‌کند، قلب تپنده قدرتمند آن است. یک موتور هشت‌سیلندر با آرایش وی‌شکل به‌حجم 6.2 لیتری تنفس‌طبیعی نیز در نسخه اسکالید-وی به‌همراه سوپرشارژ زیر کاپوت این خودرو جا خوش کرده است. این موتور درحالت استاندارد و فاقد سوپرشارژ می‌تواند 420 اسب‌بخار قدرت و 623 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت به‌واسطه گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به‌چهار چرخ منتقل می‌شود تا با سیستم دیفرانسیل لغزش محدود e-LSD پرفورمنس اسکالید را بهبود بخشد. اسکالید با قیمت پایه 77 هزار و 490 دلار به‌بازار عرضه شده است.

تویوتا راوفور هیبرید
یکی از زیباترین اس‌یووی کراس‌اوورهای ژاپنی تویوتا راوفور نسل پنجم است و این خودرو که در نسل پنجم با تغییرات طراحی مواجه شده، به‌خوبی زبان جدید طراحی تویوتا را به‌نمایش گذاشته است. این خودرو با خطوط تیز و تناسباتی به‌مراتب بهتر از نسل قبل، کاراکتر نافذ و جذابی برای راوفور به‌وجود آورده است.
راوفور جدید یکی از اس‌یووی‌ کراس‌اوور کامپکت‌های جهان است که در بازار ایالات‌متحده فروش خوبی را تجربه کرده است. راوفور جدید انبوهی از امکانات را دراختیار سرنشینان می‌گذارد؛ زیرا داشبورد جدید با فضای مدرن همراه بود که نمایشگر 10.25 اینچی و کلاستری با صفحه‌نمایش پنج‌اینچی تمام نیاز راننده و سرنشینان را برآورده می‌کند. طراحی داشبورد مینیمال با اِلِمان‌های جدید، طراحی دسته‌دنده مشابه محصولات لکسوس و غربیلک‌فرمان اسپرت، برای جذاب جلوه دادن رانندگی این خودرو تدارک دیده شده است. نسخه هیبرید راوفور نیز همانند نسخه‌های بنزینی از استایلی اسپرت برخوردار است؛ با این تفاوت که لوگو این خودرو به‌رنگ آبی درآمده تا نشان هیبرید بودن آن باشد. از طرفی یک پیشرانه چهارسیلندر 2.5 لیتری تنفس‌طبیعی A25A-FXS با یک موتور الکتریکی هماهنگ شده تا حداکثر 302 اسب‌بخار قدرت و 375 نیوتون‌متر گشتاور را با گیربکس e-CVT آیسین به‌چهارچرخ منتقل کند. دلیل انتخاب راوفور هیبرید در این فهرست، توانایی بالا در آفرود، مصرف سوخت پایین، بهترین گزینه برای مصارف شهری، کیفیت بالای قطعات داخلی، امکانات رفاهی سطح بالا و از همه مهم‌تر استایل اسپرت و جوان‌پسند است که مورد توجه خریداران آمریکای‌شمالی قرار گرفته است. راوفور هیبرید با قیمت 40 هزار دلار در بازار آمریکا به‌عنوان یکی از موفق‌ترین اس‌یووی‌های هیبرید شناخته می‌شود.
جنسیس GV70
جنسیس GV70 به‌عنوان دومین بلندقامت جنسیس با طراحی زیبا و مهندسی جدید چیزهایی درچنته دارد که به‌عنوان یکی از بهترین اس‌یووی‌های سال برگزیده شده است. این کراس‌اوور کامپکت لوکس کره‌ای با زبان جدید طراحی این برند لوکس کره‌ای با خطوط تیز مواجه شده که خط تیز شانه درکنار بهترین تناسب بدنه کاراکتری نافذ به‌این خودرو بخشیده است. GV70 درجلو با چراغ‌های دوبل و جلوپنجره تاجی‌شکل بزرگ با خطوط تیز روی کاپوت، ظاهر پویا و چشم‌نوازی را به‌ارمغان آورده است.
درنمای عقب نیز با فرم کمانی سقف و چراغ‌های دوبل کشیده با اگزوزهای ذوزنقه‌ای یا کروی‌شکل در طرفین سپر، ظاهری شیک برای این کراس‌اوور لوکس جنسیس به‌ارمغان آورده است. درکابین GV70 با طراحی مدرن و البته لوکس جدید جنسیس همراه هستیم و یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و یک نمایشگر 14.5 اینچی عریض در بالای داشبورد فضای مدرنی برای GV70 به‌ارمغان آورده است.
داشبورد مینیمال و لوکس این خودرو از با کیفیت‌ترین متریال ساخته ‌شده و به‌همراه چرم استفاده‌شده در آن، با دکوراتیو کروم و نورپردازی LED و سقف پانورامیک فضای دلنشینی را ایجاد کرده است. استفاده از دسته‌دنده روتاری و غربیلک‌فرمان اسپرت با دو پدال شیفتر در پشت آن رانندگی با جنسیس GV70 را اسپرت می‌کند. جنسیس GV70 با دو موتور بنزینی قدرتمند در بازار آمریکا حضور دارد و در نسخه پایه یک موتور چهارسیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم حداکثر 300 اسب‌بخار قدرت و 422 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
درنسخه قوی‌تر یک پیشرانه شش‌سیلندر با آرایش وی‌شکل به‌حجم 3.5 لیتری توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم، حداکثر توان 375 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 530 نیوتون‌متر را به‌ارمغان می‌آورد تا با گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک قدرت را به‌چرخ عقب یا چهارچرخ منتقل کند. قیمت پایه جنسیس GV70 نسخه چهارسیلندر 41 هزار و 270 دلار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =