هونگچی E-QM5

هونگچی E-QM5 که در ارزیابی بیش از 40 خودرو برقی در رده پنجم و بالاتر از تسلا 8 ایستاده است، به‌عنوان تاکسی شهری برای پایتخت توسط شرکت بهمن‌موتور کاربری‌سازی خواهد شد

در پی تاکیدات عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص برنامه برقی‌سازی خودروها که در زمان مدیریت گروه مپنا نیز پیگیر آن بود و همچنین با توجه به‌اولویت‌دهی وزارت صمت به‌واردات خودروهای برقی، شرکت بهمن‌موتور ورود یک خودرو ویژه برقی با مشخصات خاص مورد انتظار بازار ایران را در برنامه خود قرار داد. هونگچی E-QM5 که برخی رسانه‌ها از آن با عنوان غول دوست‌داشتنی یاد کرده‌اند، خودرویی با طراحی چشم‌نواز است که رتبه نخست را از نظر کیفیت در میان خودروهای این رده کسب کرده است.

همچنین بر اساس یک نظرسنجی مستقل دیگر که به‌ارزیابی بیش از 40 خودرو برقی پرداخته است، هونگچی E-QM5 جزو پنج خودرو برقی مطمئن جهان شناخته شده است. در این ارزیابی، هونگچی E-QM5 هم‌رده تسلا Y و تسلا 3 قرار گرفته و البته بالاتر از تسلا 8 ایستاده که نشان از جایگاه استوار آن در بازارهای جهانی است. حال بهمن‌موتور عزم جدی دارد تا غول‌های برقی خود را هرچه زودتر به‌خیابان‌های تهران بفرستد تا شهروندان پایتخت از تاکسی‌هایی در کلاس جهانی استفاده کنند و این شرکت نیز به‌نوبه خود درجهت کاهش نسبی حجم بالای آلایندگی هوا در پاییز و زمستان گامی بردارد.

کاربری‌سازی E-QM5 به‌عنوان تاکسی شهری پایتخت

بنا بر شنیده‌ها بهمن‌موتور قصد دارد خودرو جذاب E-QM5 را به‌عنوان تاکسی شهری کاربری‌سازی کند. مدیران بهمن‌ اطمینان داده‌اند اگر موانع ورود این خودروها به‌کشور برطرف شود، شهروندان تهرانی خیلی زود شاهد نخستین تاکسی‌های برقی در کلاس جهانی خواهند بود؛ تاکسی‌های برقی مدرنی که حتی در برخی کشورهای توسعه‌یافته نیز یافت نمی‌شود.

سدان برقی هم‌ رده تسلا 3 در راه بازار ایران

رقیبی برای محصولات ژاپنی، آمریکایی و اروپایی

هونگچی E-QM5 یک خودرو تراز اول است که از بسیاری از ستاره‌های دنیای الکتریکی‌ها پیشرفته‌تر محسوب می‌شود. بر اساس آخرین رده‌بندی، محصول منتخب بهمن‌موتور بالاتر از رقبای چینی خود و حتی تویوتای ژاپن قرار می‌گیرد. جالب این‌جاست که یک رسانه خودرویی در امارات، پا را فراتر از مقایسه E-QM5 با تویوتا و دیگر محصولات هم‌تراز آن گذاشته و نوشته است: «رقبای E-QM5 همگی در کلاس لاکچری‌ها هستند. در واقع رقبای این خودرو، تسلا S، آئودی E-tron و جگوار I-PACE به‌حساب می‌آیند.» این نشریه در نقد و بررسی خود نامی از دیگر خودروسازان چینی فعال در این عرصه مانند BYD به‌میان نیاورده و این محصول را مجزا کرده است. برخی دیگر از رسانه‌های بین‌المللی خودرویی نیز ویژگی بارز هونگچی E-QM5 را فناوری‌های پیشرفته ایمنی راننده و مسافران آن دانسته‌اند. رادار نقطه کور، هشدار برخورد با مانع و کیسه‌های هوا نشان می‌دهد بهمن‌موتور برای انتخاب خودرو برقی خود هوشمندانه عمل کرده است.

سدان برقی هم‌ رده تسلا 3 در راه بازار ایران

طراحی جذاب و چشم‌نواز E-QM5

هونگچی E-QM5 با طراحی بدنه کشیده و خطوط استوار روی بدنه‌اش به‌راننده و مسافرانش حس استفاده از یک خودرو تشریفات را می‌دهد. برخی سایت‌های معتبر معرفی خودرو شمایل این خودرو را تداعی‌گر محصولات رولزرویس دانسته‌اند. طول حدود 5 متری و عرض 190 سانتی‌متری E-QM5 نشان می‌دهد؛ این خودرو انتخاب خوبی برای شهر تهران است. ارتفاع این خودرو نیز ۱70 سانتی‌متر بوده و فاصله محوری آن هم حدود 3 متر اعلام شده است. در این سدان، فضای کافی را درون کابین خواهیم داشت.

در نمای جلو E-QM5 طرح آبشاری را می‌بینیم که با خطوط عمودی LED تزئین شده و به‌نوعی جایگزین جلوپنجره‌های مرسوم در خودروهای بنزینی است. چراغ‌های روز نیز با الگویی شبیه به J برعکس در دو طرف قرار گرفته‌اند. چراغ‌های اصلی خودرو هم به‌سبک بسیاری از خودروهای جدید در پایین و در گوشه سپر تعبیه شده‌اند.

چراغ‌های عقب این سدان الکتریکی با فرمت L شکل طراحی شده‌اند و برآمدگی در قسمت گلگیرها سبب شده است خودرو پهن‌تر به‌نظر برسد. رینگ‌های این خودرو از طراحی جدید برخوردارند و خطوط شکسته در سپر و درِ صندوق نیز با زاویه‌های تند طراحی شده‌اند.

در کابین این خودرو کلیدهای فیزیکی تا حد امکان حذف شده‌اند و یک صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی در مرکز داشبورد، سیستم اطلاعات-سرگرمی را در دسترس قرار می‌دهد. این سیستم مجهز به‌سیستم تشخیص صدا و فرامین صوتی است.

دکوراتیو طرح چوب، تهویه اتوماتیک، جلوآمپر نیمه‌دیجیتال، سنسور نور، سنسور باران، پد شارژ وایرلس، کروزکنترل، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سیستم استارت و ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز هوشمند اتوماتیک، تریم‌های رنگی متفاوت و... از جمله امکاناتی است که در این سدان الکتریکی دیده می‌شود.

سدان برقی هم‌ رده تسلا 3 در راه بازار ایران

سدان برقی هم‌ رده تسلا 3 در راه بازار ایران

مشخصات فنی E-QM5

هونگچی E-QM5 به‌یک موتور برقی با آهن‌ربای دائمی مجهز شده که قادر به‌تولید 190 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتون‌متر گشتاور است. این خودرو درحالت شارژ کامل تحت‌سیکل NEDC قادر است مسافتی معادل 605 کیلومتر را طی کند. نسخه پایه این خودرو نیز قادر به‌طی کردن مسافتی معادل 431 کیلومتر در حالت شارژ کامل است. ظرفیت باتری نصب‌شده برای نسخه فول 82 کیلووات-ساعت است.

درباره برند هونگچی

هونگچی نشان لوکس‌ساز FAW است و از نظر کیفیت و سطح لوکس بودن در رده‌ای بالاتر نسبت به‌دیگر خودروهای چینی قرار می‌گیرد. فعالیت هونگچی در سال ۱۹۵۸ آغاز شد. این برند همواره در راستای معرفی و تولید خودروهای لوکس و متفاوت از سایر محصولات چینی فعالیت کرده است. تا جایی که رئیس‌جمهور کشور چین با خودروهای ویژه و حفاظتی از برند هونگچی تردد می‌کند و این افتخاری برای برند با سابقه هونگچی به‌شمار می‌آید. بر این اساس، می‌توان هونگچی را رولزرویس چینی‌ها دانست.

پشتیبانی بهمن؛ نویدبخش گسترش بازار E-QM5

پشتیبانی بهمن از این محصول می‌تواند نویدبخش گسترش بازار این خودرو، فراتر از تاکسی‌های شهری باشد. اگر بهمن بخواهد وارد این حوزه شود، دوستداران این خودرو با اطمینان بیشتری سراغ خودرو برقی می‌روند؛ چراکه بهمن نشان داده است همواره خدمات پس از فروش را جدی می‌گیرد و مشتریان خود را تنها نمی‌گذارد. حال باید دید آیا E-QM5 فقط به‌شهرداری تهران می‌رسد یا مالکان خصوصی هم خواهد داشت؟

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    جان هرکی دوست دارید اینقدر جوک نگید!
  • مهرزاد IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    4 0
    هم‌رده‌ی تسلا؟! یه چیزی بگید که بگنجه!
  • ایرانی DE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    هرج و مرج بازار خودرو ایران با افزایش وابستگی به چین حل نمی شه. مشکل آلودگی هم با خودرو گرون قیمت چینی معادل تسلا حل نخواهد شد! (پز عالی جیب خالی در تمام تصمیم گیریهای کلیدی کشور)
  • اذرگون IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    خوبه
  • اذرگون IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    خوبه وامیدوارم ماشین خوبی باشه که وارد ایران می کنند ، البته همه نوع ماشینی رو‌نمی تونند به ایران وارد کنند
  • محمد IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    دروغ
  • فقط فقط خدا IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    خاک بر سرت که نوشتی رقیب تسلا واقعا به گل بشینی که نوشتی رقیب تسلا جون مادرت از این چیز شرا ننویس که بهت نخندن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =