skywell et5 - اسکای ول ET۵

کراس‌اوور برقی اسکای‌ول ET۵ به یک پیشرانه الکتریکی ۲۰۴ اسب‌بخاری و ۳۲۰ نیوتون‌متری مجهز است

شرکت نوین ماهان (نبکا) که با سرمایه‌گذاری مشترک صنایع خودروسازی کرمان و شرکت مپنا در راستای بهبود برقی‌سازی صنعتی خودرو راه‌اندازی شده است، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعتی دولت در سال ۱۴۰۲، یک خودرو برقی جدید به‌نام اسکای‌ول ET۵ را معرفی کرد.

یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت نبکا، توسعه فرهنگ حمل‌ونقل پایدار است. نبکا تلاش می‌کند با عرضه خودروهای الکتریکی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، در راستای کاهش آلاینده‌های ناشی از سوخت فسیلی فعالیت کند. این شرکت ضمن ساخت خودروهای برقی، قرار است که در زمینه ساخت و تاسیس ایستگاه‌های شارژ و ایجاد بستری برای استفاده از خودروهای پاک نیز فعالیت کند.

خودروهای الکتریکی درمقایسه با خودروهای بنزینی معمولی، از نظر بهره‌وری انرژی، عملکرد، راحتی و نگهداری بهتر هستند و استفاده از آن‌ها سبب انتشار کمتر گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

خودرویی که نبکا مسئولیت تولید آن به‌صورت تجاری را برعهده گرفته، محصول یک کمپانی چینی تولیدکننده خودروهای مبتنی بر انرژی‌های پاک است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز کرده و درحال حاضر محصولات آن در بسیاری از نقاط دنیا مانند آسیا، اقیانوسیه، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین به‌فروش می‌رسند.

همان‌طور که از نام این شرکت (Skywell) نیز مشخص است، هدف اسکای‌ول توسعه حمل‌ونقل پایدار و کاهش آلاینده‌ها در محیط‌زیست است. بنا بر اعلام نبکا، تمام آزمایش‌های لازم و تست‌های میدانی درخصوص سازگاری خودرو اسکای‌ول ET۵ با شرایط آب‌وهوایی ایران با موفقیت پشت سر گذاشته شده و خطوط صنایع خودروسازی کرمان آماده تولید انبوه این خودرو و عرضه آن در سال جاری است.

اسکای ول ET۵ ؛ نوبرانه برقی شرکت «نبکا»

اسکای ول ET۵ ؛ نوبرانه برقی شرکت «نبکا»

لذت یک سواری مدرن

کراس‌اوور برقی اسکای‌ول ET۵ به‌یک پیشرانه الکتریکی ۲۰۴ اسب‌بخاری و ۳۲۰ نیوتون‌متری مجهز است که یک گیربکس اتوماتیک برقی توان آن را به‌چرخ‌های جلو خودرو می‌رساند. باتری لیتیومی ۷۲ کیلوواتی اسکای‌ول ET۵ تنها با صرف زمان ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و لذت رانندگی بدون صدا و آلایندگی را ارائه می‌دهد.

اسکای‌ول ET۵ با توجه به‌ظرفیت باتری خود، ۵۲۰ کیلومتر مسافت را با هر بار شارژ طی می‌کند. این خودرو وزنی حدود ۱.۹ تن دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی ۹.۶ ثانیه ثبت می‌کند. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به‌ترتیب ۴۶۹۸، ۱۹۰۸ و ۱۶۹۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور فوق‌العاده بلند آن ۲۸۰۰ میلی‌متر است.

با وجود جانمایی باتری‌ها در کف کابین، حداقل فاصله این خودرو از سطح زمین ۱۵۹ میلی‌متر است که برای یک کراس‌اوور الکتریکی مناسب به‌نظر می‌رسد. فضای عقب اسکای‌ول ET۵ نیز جادار و راحت است و حالت صندلی را می‌توان به‌دلخواه تغییر داد. این خودرو همچنین مجهز به‌بزرگ‌ترین سانروف پانوراما با قابلیت فعال‌سازی هوشمند صوتی و درِ عقب برقی القایی هوشمند است.

صندوق‌عقب برقی هوشمند اسکای‌ول ET۵ همچنین دارای چندین راه باز شدن است که راحتی را برای شما به‌ارمغان می‌آورد.

اسکای ول ET۵ ؛ نوبرانه برقی شرکت «نبکا»

به‌منظور به‌حداکثر رساندن راحتی رانندگی، تمام تجهیزات با انعطاف‌پذیرترین و کاربردی‌ترین عناصر طراحی تعبیه شده و تمام جزئیات نیز با مواد درجه یک تولید شده‌اند. مزیت بعدی اسکای‌ول ET۵ از نظر امکانات، سیستم تهویه و تصفیه هوای ویژه N۹۵ آن است که با حذف ذرات بزرگ‌تر از ۲.۵ میکرون، بهترین و سالم‌ترین هوا برای تنفس را فراهم می‌سازد.

حرکت صندلی‌ها در این خودرو به‌صورت تمام‌برقی و اتوماتیک بوده و همچنین به‌سیستم سرمایش و گرمایش نیز مجهز است. با توجه به‌برخورداری صندلی راننده از قابلیت تنظیم گودی کمر، زیرپایی، پشت سری جهت خواب و قابلیت امکان خوابیدن درازکش کامل، ویژگی «امکان خواب سالم» نیز برای صندلی راننده این خودرو به‌ثبت جهانی رسیده است.

تجربه‌ای جدید در دنیای جدید

در کراس‌اوور برقی اسکای‌ول ET۵، سیستم اتصال شبکه هوشمند Skylink، اکولوژی دیجیتال Skyworth را یکپارچه می‌کند. همچنین سیستم هوشمند یکپارچه با متصل ‌بودن به‌منابع اطلاعاتی متعدد، بهترین سفر را برای راننده و سرنشینان این خودرو برنامه‌ریزی می‌کند.

اسکای‌ول از کیفیت بسیار بالای صدا و تصویر سیستم مالتی‌مدیا،‌ سیستم کروز تطبیقی با سرعت کامل (ACC)، دستیار حرکت بین خطوط (LKA)، کمک‌راننده یکپارچه کروز (ICA)، سنسور و هشدار حداکثر سرعت (TSR)، پارک اتوماتیک (APA) و سوییچینگ خودکار برخوردار است.

از دیگر مشخصات و امکانات این خودرو می‌توان به‌این موارد اشاره کرد؛ سیستم هوشمند ترمز فعال، ترمز پارک برقی، فرمان برقی، ترمز ABS+EBD، سیستم‌های پایداری EBD/CBC، ترمز اضطراری اتوماتیک BA/EBA، سیستم ضد خواب‌آلودگی راننده ARS/TCS، سیستم کنترل پایداری ESC/DSC، سیستم کنترل ایستایی در شیب و سربالایی (HAC)، کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، انتخاب حالت رانندگی، اخطار خواب‌آلودگی راننده، چراغ‌های لیزری جلو، باز شدن درِ صندوق‌عقب با حسگر پا، نورپردازی داخلی خودرو با ۱۲۸ طیف رنگی هماهنگ با موزیک، جعبه خنک‌شونده (Coolbox)، خروجی برق ۲۲۰ ولت داخل خودرو، شارژر وایرلس موبایل، شارژر همراه ۱۱ کیلوواتی، امکان استفاده از برق خودرو برای راه‌اندازی وسیله‌های برقی، چراغ‌های جلو لیزری با امکان روشن‌ کردن تا ۳۰۰ متر و... .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =