KMC T۹

توان حمل بار T۹ تا ۱۱۳۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده که نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر از ظرفیت بار پیکاپ T۸ است و از این لحاظ نیز رتبه نخست را در میان پیکاپ‌های اتوماتیک بازار در اختیار دارد

پس از چندی انتظار، سرانجام KMC T۹ در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران رونمایی شد. این پیکاپ عظیم‌الجثه که برادر بزرگ‌تر KMC T۸ به‌شمار می‌رود، در بازارهای بین‌المللی با نام Hunter (شکارچی) نیز شناخته می‌شود و در ایران نیز برای سهم‌خواهی از بازار پیکاپ‌های اتوماتیک و شکار رقبا آمده است و می‌کوشد موفقیت‌های برادر کوچک‌ترش در کسب بالاترین سهم بازار را تکرار کند.

نسخه پیشین پیکاپ KMC یعنی T۸ در سال گذشته با بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه تولید، سهم ۶۲ درصدی از بازار داشت که نزدیک به ۷ برابر بالاتر از دومین پیکاپ پرفروش بازار ایران بود و طی ۹ ماهه امسال نیز با رشد ۴۳ درصدی در تولید به‌تیراژ حدود ۸ هزار و ۷۵۰ دستگاه رسید که این ‌بار حدود ۱۹ برابر بیش از پیکاپ دوم جدول رتبه‌بندی شمارگان تولید بود.

خشن‌تر و تهاجمی‌تر از قبل

زبان طراحی پیکاپ T۹ به‌کلی متفاوت از T۸ است؛‌ چراغ‌های روشنایی اصلی این خودرو در قسمت‌های جانبی سپر پنهان شده‌اند و چراغ‌های اصلی به‌عنوان نوار دی‌لایت عمل می‌کنند.

«KMC T۹» برای شکار رقبا آمد

گرچه این سبک طراحی را در بسیاری از خودروهای SUV یا کراس‌اوورهای موجود در بازار دیده‌ایم، اما باید اذعان داشت KMC T۹ نخستین پیکاپ موجود در بازار ایران است که چراغ‌های روز در آن به‌صورت باریک طراحی شده‌ و چراغ‌های اصلی آن در قسمت زیرین چراغ‌های روز قرار گرفته‌اند.

جلوپنجره این خودرو نیز بزرگ و کشیده است و در وسط آن لوگو بزرگ KMC به‌چشم می‌آید. وجود فلاپ‌های مشکی در لبه جلوپنجره و گلگیرها نیز سبب شده است این خودرو خشن‌تر و اسپرت‌تر به‌نظر برسد. رینگ‌های پیکاپ جدید کرمان‌موتور ۱۸ اینچی هستند و طراحی جذابی دارند. در قسمت عقب نیز گرافیک چراغ‌ها چشم‌نواز است.

داخل کابین پیکاپ T۹

در کابین KMC T۹ شاهد یک نمایشگر بزرگ عمودی هستیم که بخش چشمگیری از داشبورد خودرو را در اختیار دارد. کنسول میانی خودرو نیز ابعاد وسیعی دارد و تعدادی دکمه کنترلی روی آن قرار گرفته‌اند.

جذاب‌ترین بخش کابین T۹ نیز فرمان برقی دوشاخه آن است که ابعاد بزرگی دارد و جذابیت کابین این پیکاپ را دوچندان می‌کند. کیفیت متریال داخلی KMC T۹ نیز رضایت‌بخش است و کابین آن از هر نظر نسبت به آن‌چه در T۸ دیده بودیم، ارتقا یافته است.

«KMC T۹» برای شکار رقبا آمد

کلاستر خودرو هم تمام‌دیجیتال بوده و دسته‌دنده آن نیز از نوع خلبانی یا الکترونیکی است و شاهد استفاده از اهرم تعویض دنده با عملکرد الکترونیکی به‌جای اهرم دنده مکانیکی هستیم.

دکمه‌های تنظیم حالت انتقال قدرت و باقی امکانات نیز در کنار دسته‌دنده است و سانروف را هم در این پیکاپ اتوماتیک داریم که در هیچ‌یک از رقبای این خودرو دیده نمی‌شود.

طول، عرض و ارتفاع کابین T۹ به‌ترتیب ۵۳۳۰، ۱۹۶۵ و ۱۸۸۰ میلی‌متر و فاصله دو محور آن ۳۱۱۰ میلی‌متر بوده و حداقل فاصله بدنه آن از زمین نیز ۲۰۹ میلی‌متر است. وزن خالص این پیکاپ ۱۹۷۰ کیلوگرم، حجم مخزن سوخت آن ۷۴ لیتر و حداکثر قابلیت شیب‌پیمایی آن ۳۰ درجه است.

«KMC T۹» برای شکار رقبا آمد

قوای محرکه KMC T۹

قلب تپنده KMC T۹، یک موتور ۲ لیتری GDI توربوشارژر ۴ سیلندر با نسبت تراکم ۱۰:۱ است که حداکثر ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این توان و گشتاور توسط یک گیربکس هشت‌سرعته خودکار با قابلیت تیپ‌ترونیک به‌چهار چرخ این خودرو دو ‌دیفرانسیل مجهز به‌قفل دیفرانسیل انتقال می‌یابد.

در این خودرو آفرودی تنظیم حالت انتفال قدرت و دنده سبک و سنگین را داریم. سیستم تعلیق جلو از نوع جناغی با فنر مارپیچ است و در عقب سیستم تعلیق غیرمستقل فنر تخت را داریم.

استفاده از این نوع سیستم تعلیق در عقب سبب می‌شود ظرفیت بار مجاز این خودرو تا حد ۱۱۳۰ کیلوگرم افزایش یابد که نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر از ظرفیت بار برادر کوچک‌تر آن یعنی T۸ است و از این لحاظ نیز رتبه نخست را در میان پیکاپ‌های اتوماتیک بازار در اختیار دارد.

سطح بالای امکانات

پیکاپ جدید کرمان‌موتور سطح بالایی از امکانات را نیز ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: ۶ کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل دینامیکی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب به‌همراه ABS و EBD، سیستم‌های ترمز کمکی هیدرولیکی و کمکی ترمز اضطراری، سیستم فشار باد تایرها، کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار بین خطوط، رادار نقطه‌کور، سنسور پارک عقب و جلو و دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر وایرلس، صندلی‌های جلو به‌همراه گرمکن و تنظیم برقی، آینه‌های برقی تاشو به‌همراه گرمکن، سیستم سرگرمی به‌همراه نمایشگر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، سانروف با قابلیت تشخیص مانع، باز شدن تمام شیشه‌ها به‌صورت تک‌لمسی با قابلیت تشخیص مانع، سنسور نور، سنسور باران، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان برقی و دی‌کات، کلاستر دیجیتال ۷ اینچی با ۲ حالت نمایش گرافیکی، نمایشگر لمسی ۱۰.۴ اینچی، جک بادی نگهدارنده درِ موتور، نور محیطی داخل کابین با قابلیت تغییر در چند رنگ و... .

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Yoy IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    دم چینی‌ ها گرم باز نیست ماشین نمیسازن که موتورش زود به زود تعمیر بشه حالا پژو رو میبینی همش موتورش‌ خرابه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =