کد خبر: 247935
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

بررسی کیفیت خدمات پس از فروش سایپا

برای آغاز فرآیند شکایت از سایپا، می‌توانید از سامانه رسمی این شرکت استفاده کنید. به این منظور طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • ورود به سامانه:

در ابتدا، وارد سامانه رسمی شرکت سایپا شوید. این سامانه برای دریافت شکایات و پیگیری مسائل مشتریان ایجاد شده است.

  • ثبت شکایت:

در قسمت مخصوص، شکایت خود را با دقت ثبت کنید. اطلاعاتی مانند شماره سفارش، نام نمایندگی و جزئیات تاخیر را به صورت دقیق وارد کنید.

  • بارگذاری مدارک:

اگر هرگونه مدرکی دارید که بتواند شکایت شما را تقویت کند، آن را در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید. مثلا مدارکی که نشان‌دهنده پیش‌پرداخت و یا تعهدات شرکت باشند.

  • پیگیری شکایت:

پس از ثبت شکایت، سامانه به شما یک شماره پیگیری اختصاص می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن وضعیت پیشرفت شکایت خود را پیگیری کنید.

استفاده از مراجع حقوقی در شکایت از سایپا

در صورتی که پیگیری از طریق سامانه شرکت موفقیت‌آمیز نبود، می‌توانید به کمک وکیل یا مشاور حقوقی خود، اقدام به ارائه شکایت به دادگاه کنید. این مراحل عبارت‌اند از:

  • مشاوره حقوقی:

مراجعه به یک وکیل یا مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری جهت مشاوره و ارزیابی موضوع یک اقدام مفید است. آن‌ها می‌توانند شما را درباره اقدامات لازم هدایت کرده و در صورت نیاز، شکایت را تنظیم کنند.

  • تنظیم شکایت حقوقی:

وکیل شما شکایت حقوقی خود را تنظیم و به شرکت سایپا ارائه می‌دهد. در این شکایت، جزئیات دقیق تاخیر و اطلاعات مرتبط با شکایت باید درج شوند.

  • حضور در دادگاه:

اگر شرکت به شکایت جواب ندهد، پرونده به دادگاه ارجاع داده خواهد شد و شما با وکیل خود در دادگاه حضور خواهید داشت.

  • صدور حکم:

دادگاه پس از بررسی شکایت، به تصمیم‌گیری می‌پردازد و حکم خود را صادر می‌کند.

نکات قابل توجه

  1. حتما تمامی اطلاعات و مدارک مرتبط با شکایت را به دقت جمع‌آوری و نگه‌داری کنید.
  2. در تمام مراحل، اطلاعات و توضیحات دقیق و صحیح را در تنظیم دادخواست وارد کنید.
  3. از خدمات وکیل یا مشاور حقوقی مورد اعتماد و باتجربه استفاده نمایید.
  4. به مواعد و دیگر تعهدات قانونی پیشنهادی توسط وکیل خود پایبند باشید.

بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، این مراحل می‌توانند متغیر باشند و بهتر است از یک وکیل متخصص مشاوره نهایی را دریافت کنید.

بررسی کیفیت خدمات پس از فروش سایپا

پاسخگویی به شکایات مشتریان در مرکز امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا

نحوه‌ی پاسخگویی به شکایات مشتریان در مرکز امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا را در ادامه شرح داده‌ایم.

با توجه به اطلاعیه رسمی منتشر شده توسط مسئولین شرکت سایپا، پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات مشتریان به صورت متمرکز از طریق مرکز امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا انجام می‌شود.

این مرکز، تماس با مشتریان را بر عهده دارد و درخواست‌ها و شکایات را با دقت دریافت و ثبت کرده و به نقطه‌ای که نیاز به پیگیری دارد، ارجاع می‌دهد.

  • ثبت درخواست‌ها:

مشتریان می‌توانند درخواست‌ها و شکایات خود را از طریق کانال‌های ارتباطی مرکز امور مشتریان ثبت نمایند. این کانال‌ها شامل شماره تلفن مرکز مشتریان برای تهرانی‌ها و شماره تلفن مخصوص مشتریان خارج از تهران می‌شود.

  • ارجاع به مراجع ذی‌ربط:

پس از دریافت درخواست، مرکز امور مشتریان به صورت دقیق درخواست را ثبت و در صورت نیاز به مراجع داخلی مختلف در سطح گروه سایپا ارجاع می‌دهد. این ارجاع با هدف پیگیری دقیق و کارآمدتر مسائل انجام می‌شود.

  • کمیته عالی رسیدگی به شکایات گروه:

در صورت عدم رسیدگی مناسب به درخواست یا شکایت مشتری، مراتب به کمیته عالی رسیدگی به شکایات گروه ارجاع داده خواهد شد. این کمیته مسئول تصمیم‌گیری نهایی و رسیدگی به شکایات با پیچیدگی‌های بیشتر است.

بررسی کیفیت خدمات پس از فروش سایپا

روش‌های ارتباطی برای پیگیری شکایت علیه سایپا

تلفن تماس:

  • مشتریان تهرانی: ۶۱۶۱۱۸۱۷
  • مشتریان خارج از تهران: ۰۹۶۷۷۰

پیامک:

ارسال پیامک به سامانه پیامکی با شماره ۱۰۰۰۱۸۱۷

مکاتبه پستی:

ارسال شکایات از طریق صندوق پستی ۱۴۱۴-۳۷۵۱

ایمیل:

ارسال ایمیل به آدرس: customer@saipayadak.org

مراحل شکایت از سایپا به وسیله سازمان تعزیرات

  • آماده‌سازی مدارک:

با توجه به عدم رسیدگی به شکایت شما توسط سایپا و نتیجه منفی در وزارت صنعت و معدن، مدارک مستند و اطلاعات جزئی در مورد شکایت شما از اهمیت خاصی برخوردارند. اطمینان حاصل کنید که اصل قرارداد بین شما و سایپا نیز در اختیار شما موجود باشد.

  • مراجعه به سازمان تعزیرات:

با آماده‌سازی مدارک، می‌توانید به سازمان تعزیرات مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنید. در این مرحله، توضیح دهید که چگونه سایپا به تعهدات خود پاسخ نداده و چگونه نتیجه شکایت شما از سوی وزارت صنعت و معدن منفی بوده است.

  • پیگیری و ارائه مدارک بیشتر:

پس از ثبت شکایت، سازمان تعزیرات ممکن است از شما خواسته باشد مدارک بیشتری ارائه دهید یا به پرسش‌های خود پاسخ دهید. تا زمانی که مدارک و اطلاعات کامل و دقیق را فراهم نکنید، پیگیری شکایت شما ممکن نیست.

  • بررسی و صدور رای:

سازمان تعزیرات پس از بررسی مدارک و شنیدن توضیحات شما، ممکن است به تصمیم‌گیری بپردازد. در صورت تایید شکایت شما، رای لازم‌الاجرا به سایپا صادر خواهد شد.

  • اجرای رای:

در صورتی که رای لازم‌الاجرا صادر شده باشد، سایپا ملزم به اجرای آن خواهد بود. این امر شامل ایفای حقوق شما و در صورت لزوم، پرداخت جریمه محکوم به سازمان تعزیرات می‌شود.

در نتیجه استفاده از مراحل شکایت از سایپا از طریق سازمان تعزیرات به شما این امکان را می‌دهد که در صورت عدم رضایت از عملکرد شرکت، از تدابیر حقوقی استفاده نمایید. توجه به هر مرحله و حفظ مدارک مربوط به شکایت، امری ضروری و موثر برای برخورداری از حقوق شماست.

بررسی کیفیت خدمات پس از فروش سایپا

راهنمای کامل شکایت از سایپا به سازمان بازرسی کشور

بر اساس ماده ۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، این سازمان مسئول رسیدگی به اعلامات و شکایات مردم در زمینه عملکرد شرکت‌ها و موسسات دولتی، موسسات عام المنفعه و سازمان‌های متعلق به دولت است.

در این راهنما، اقدامات لازم برای شکایت از سایپا به سازمان بازرسی کشور شرح داده شده است.

  • آماده‌سازی مدارک:

مدارک مربوط به شکایت شما باید مدلل و مستند باشند. اطمینان حاصل کنید که اسناد مربوط به عدم انجام تعهدات سایپا در اختیار شما قرار دارند.

  • مراجعه به سامانه آنلاین:

شما می‌توانید شکایت خود را از طریق سامانه رسمی سازمان بازرسی کل کشور به آدرس https://shekayat.bazresi.ir ثبت کنید. در زمان ورود اطلاعات، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا امکان اطلاع‌رسانی مراحل پیگیری شکایت برای شما فراهم شود.

  • ثبت اطلاعات شخصی:

در صورت شکایت گروهی، فرد نماینده باید مشخصات فردی به عنوان نماینده ذی‌نفعان را ثبت کند. در غیر این صورت، شکایت به عنوان اعلامیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • ارائه اطلاعات کامل:

در صورت مراجعه به سازمان بازرسی کشور، مدیر عامل یا نماینده شرکت (برای شرکت‌های حقوقی) می‌تواند با ارائه مشخصات کامل شکایت خود را ثبت نماید.

  • پیگیری و ارسال کد پیگیری:

پس از ثبت شکایت، سازمان بازرسی به شما کد پیگیری ارسال خواهد کرد. با استفاده از این کد، می‌توانید وضعیت پیگیری شکایت خود را بررسی نمایید.

  • بررسی و اقدامات لازم:

پس از ثبت شکایت، سازمان بازرسی به بررسی موضوع می‌پردازد و اقدامات لازم را انجام خواهد داد. این اقدامات شامل بررسی اسناد و مستندات، مصاحبه با ذی‌نفعان و بررسی عملکرد سایپا خواهد بود.

نکات قابل توجه:

  • حتما اطلاعات شخصی دقیق و صحیح را در سامانه وارد کنید.
  • مسئولیت قانونی مطالب اظهار شده بر عهده شاکی است.
  • به هر گام اطلاعیه‌ها و پیامک‌های سامانه ارسالی برای به‌روزرسانی وضعیت شکایت توجه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

آخرین اخبار