هیوندای + KTL

«هیوندای کرتا»، «هیوندای الانترا» و «هیوندای‌اکسنت» ازجمله مدل‌هایی هستند که در دور جدید واردات به نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران آمده‌اند

با آغاز دور جدید واردات خودرو، شرکت تجارت بین‌المللی و پشتیبانی کرمان‌خودرو (KTL) به‌عنوان تنها نماینده رسمی خدمات پس از فروش خودروهای هیوندای‌موتور کره‌جنوبی در ایران، به سراغ خودروهای هیوندای رفته و مدل‌های مختلفی از این برند کره‌ای را به ایران وارد کرده است. هیوندای کرتا، هیوندای الانترا و هیوندای اکسنت ازجمله مدل‌هایی هستند که در دور جدید واردات به سامانه عرضه خودروهای وارداتی آمده‌اند. حالا کرمان‌موتور این خودروها را به نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در شهرآفتاب آورده است و بازدیدکنندگان می‌توانند مدل‌های جدید این محصولات هیوندای را در این نمایشگاه ببینند.

«کرتا» با آخرین امضای طراحی هیوندای

هیوندای کرتا به‌عنوان یک کراس‌اوور اقتصادی از نظر ابعاد بین هیوندای «ونیو» و «توسان» قرار می‌گیرد. این خودرو از زبان طراحی جدید هیوندای بهره می‌برد و شبیه توسان جدید است. برای مقایسه ابعاد کرتا با خودروهای موجود در بازار کشور می‌توان گفت این خودرو از لحاظ ابعاد به جک S3 نزدیک است.

محصولات «هیوندای» با «KTL» به شهر آفتاب آمدند
هیوندای کرتا

موتور چهارسیلندر ۱.۵لیتری تنفس طبیعی کرتا می‌تواند ۱۱3اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴نیوتون‌متر گشتاور تولید کند که این توان از طریق گیربکس CVT نسل جدید به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

محور محرک این خودرو از نوع تک‌دیفرانسیل جلو بوده و سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو از نوع مک‌فرسون و در قسمت عقب از نوع میل پیچشی است. مصرف سوخت ترکیبی هیوندای کرتا 6لیتر در هر 100 کیلومتر بوده که بسیار مناسب به نظر می‌رسد و حجم باک آن 40لیتر است.

از امکانات ایمنی و رفاهی هیوندای کرتا می‌توان به فرمان برقی، دو کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتولایت، مالتی‌مدیا ۸اینچی، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، آینه تاشو برقی، سنسور پارک و دوربین دید عقب با خطوط دینامیکی، مه‌شکن عقب، 4بلندگو، بلوتوث و USB، دکمه تعویض حالت رانندگی، شارژ وایرلس، سیستم ضدسرقت، سنسور فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری (ESP) و ترمز جلو و عقب دیسکی همراه با ABS و EBD اشاره کرد.

محصولات «هیوندای» با «KTL» به شهر آفتاب آمدند

بهره‌مندی از زبان طراحی محصولات گران‌تر مثل توسان، لوآپشن نبودن نسخه وارداتی کرمان‌خودرو و شتاب و مصرف سوخت منطقی می‌تواند دلایل کافی برای انتخاب این خودرو جمع‌وجور و باکیفیت باشد.

«الانترا»؛ تهاجمی‌تر از همیشه

هیوندای الانترا را می‌توان یکی از جذاب‌ترین محصولات KTL دانست که مانند کرتا از زبان طراحی کاملا جدید و جوان‌پسند هیوندای بهره می‌برد و تناسبات بدنه آن، با ظرافت و دقت هرچه تمام شکل گرفته است.

محصولات «هیوندای» با «KTL» به شهر آفتاب آمدند

محصولات «هیوندای» با «KTL» به شهر آفتاب آمدند

چراغ‌های اصلی در نمای جلو این خودرو به دلیل بهره‌مندی از گوشه‌های تیز، چهره‌ای تهاجمی به این خودرو داده است. از سوی دیگر، طراحی جلوپنجره و لیپ سپر (اسپیلیتر)، از جذابیت‌های طراحی این خودرو به‌شمار می‌رود. در نمای جانبی خودرو نیز شیب قسمت انتهایی این خودرو حالتی فست‌بک به آن داده است.

الانترا در بخش عقب نیز طراحی بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد؛ سبک طراحی و خطوط شکسته به‌کاررفته در این قسمت، چهره‌ای خاص و منحصربه‌فرد به این خودرو داده است.

در کنار این موارد باید به سبک طراحی سپر عقب نیز توجه داشت. چراکه در طراحی این بخش تاثیر مثبتی داشته است. هیوندای الانترا وارداتی از یک پیشرانه ۱.۶لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند ۱۲6اسب‌بخار قدرت و ۱۵4نیوتون‌متر گشتاور تولید کرده و آن را از طریق جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو منتقل کند.

در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و در محور عقب این خودرو از سیستم میل پیچشی استفاده شده است که عملکرد قابل‌قبولی در این خودرو داشته‌اند. استفاده از متریال باکیفیت در کنار تریم رنگی مناسب، توانسته است کابین این خودرو را از سادگی دور کند.

محصولات «هیوندای» با «KTL» به شهر آفتاب آمدند

ازجمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی همچون دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سنسور فشار باد تایرها، کامپیوتر سفری، 6بلندگو، سانروف، اتولایت، مه‌شکن عقب، سیستم ضدسرقت، دکمه انتخاب نوع رانندگی، ترمز جلو و عقب دیسکی، بلوتوث و USB و... اشاره کرد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 6.9لیتر در هر 100 کیلومتر و حجم باک آن 47 لیتر است.

«اکسنت»

نسل پنجم هیوندای اکسنت با ظاهری ارتقایافته و امکانات و ایمنی مناسبی به نمایشگاه شهرآفتاب آمده است.

اکسنت وارداتی در نمای جلو دارای طرحی تکامل‌یافته از نسل قبلی است و جزئیات بیشتر و قابل‌توجهی را ارائه می‌کند؛ جلوپنجره پنج‌ضلعی مشبک با ابعاد بزرگ و تزئینات کرومی، ظاهری اسپرت و تهاجمی به این سدان هیوندای بخشیده است.

محصولات «هیوندای» با «KTL» به شهر آفتاب آمدند

محصولات «هیوندای» با «KTL» به شهر آفتاب آمدند

در نمای جانبی تفاوت چندانی میان نسل جدید اکسنت با نمونه‌های قبلی مشاهده نمی‌شود و خط شانه که از قسمت عقب تا گلگیر جلو امتداد یافته، بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کند.

همچنین رینگ‌های نمونه وارداتی به بازار ایران اندازه ۱۶اینچی دارند. در نمای عقب چراغ‌های کشیده در طرفین و دیفیوزر مشکی‌رنگ در قسمت پایین سپر، نمایی جذاب را ایجاد کرده‌اند.

با نگاهی به فضای کابین هیوندای اکسنت می‌توان دریافت که کیفیت متریال مصرفی آن به‌مراتب بالاتر از خودروهای هم‌رده چینی است.

طراحی ارگونومیک صندلی‌ها و پنل‌های رودری‌ها به‌گونه‌ای است که راحتی و رفاه سرنشینان در آن لحاظ شده است. صفحه نمایش 8اینچی و سیستم تهویه مطبوع در قسمت میانی داشبورد خودنمایی کرده و صفحه پشت‌آمپر دیجیتال پشت فرمان از دیگر مواردی است که در کابین اکسنت توجه را به خود جلب می‌کند.

برای نمونه‌های وارداتی هیوندای اکسنت روکش پارچه‌ای صندلی درنظر گرفته شده است. هیوندای اکسنت 2023 از یک پیشرانه 1.6لیتری تنفس طبیعی MPI با حداکثر توان 121اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 150نیوتون‌متر بهره می‌برد.

در این خودرو، یک جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک AT وظیفه انتقال نیروی تولیدشده توسط موتور به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو از نوع مک‌فرسون و در قسمت عقب از نوع فنرلول غیرمستقل است. سیکل ترکیبی مصرف سوخت هیوندای اکسنت برابر با 7لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است که برای یک سدان شهری اقتصادی عددی مناسب به نظر می‌رسد.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، اکسنت وارداتی دارای فرمان برقی، دو ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، ترمزهای دیسکی عقب و جلو، نمایشگر 8اینچی، سانروف، اتولایت، مه‌شکن عقب، سنسور پارک عقب، 4بلندگو، بلوتوث و پورت USB است.

با توجه به اینکه اکسنت هم مانند الانترا سابقه حضور در بازار ایران طی سال‌های گذشته دارد، می‌توان پیش‌بینی کرد استقبال خوبی از این سدان جمع‌وجور شهری خواهد شد چراکه با دارا بودن ابعاد کوچک، مصرف سوخت مناسب و همچنین پیشرانه کم‌استهلاک و پربازده، می‌تواند پاسخگوی نیاز خریداران در این سگمنت باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مبین IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام و روزتون بخیر هیوندای چیه؟ فقط فقط جک ایکس ۵ سلطان چون توسط جوجه دانشجوهای معماری که ی جورای هم اسکل و درس نخون هستن و باباشون کل ایران رو بهم میریزه تا بره سرکار مهر تایید خورده خخخخخخ یادتون باشه فقط جک ایکس ۵ به اونای که پژو سوار میشن بعد میرن جک می‌خرن توسیه میشه حتما هم جون مادرتون ی جوجه دانشجو معمار هم داشته باشین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =