اسکای‌ول ET۵

باتری این کراس‌اوور برقی تنها در ۳۰دقیقه تا ۸۰درصد شارژ می‌شود و ۵۲۰کیلومتر مسافت با هر بار شارژ آن قابل‌پیمایش است.

شرکت نوین‌ماهان (نبکا) با حضور در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران که در روزهای دهم تا پانزدهم بهمن‌ماه جاری طی ساعات ۱۰ تا ۱۷ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در حال برگزاری است، کراس‌اوور تمام‌برقی به نام «اسکای‌ول ET۵» را به نمایش درآورد. این شرکت در پاییز سال جاری، ضمن رونمایی رسمی از اسکای‌ول ET۵، تولید انبوه آن را آغاز کرد. اسکای‌ول ET۵ صرفا یک خودرو برقی نیست، بلکه یک گجت هوشمند است.

پشتوانه و پشتیبان این خودرو، یک فضای نرم‌افزاری گسترده است، به‌ویژه آن‌که اسکای‌ول ET۵ متصل (Connected) بوده و پروژه‌ها و زیرسیستم‌های مختلفی برای آن تعریف شده است. تیم‌های مشترکی از دو گروه کرمان‌خودرو و مپنا که تشکیل‌دهنده جوینت‌ونچر نبکا محسوب می‌شوند، روی این نرم‌افزارها کار می‌کنند و مباحثی مانند سرورها،‌ زیرساخت‌ها و شارژ را بر مبنای دانشی که از کار روی این خودرو کسب شده است، پیش می‌برند.

ازجمله سیستم ADAS (سامانه کمک‌راننده پیشرفته) که اسکای‌ول ET۵ مجهز به آن بوده و از زیرسیستم‌های مختلفی مانند سنسورها، رادارها، دوربین‌ها و... تشکیل می‌شود. این موارد برای نخستین بار است که در ایران مورد تست و بررسی قرار می‌گیرند و کالیبره می‌شوند. مجموع این عوامل، پروژه اسکای‌ول را که طلایه‌دار خودروهای برقی در ایران محسوب می‌شود، به پروژه متمایزی نسبت‌به پروژه‌های دیگری که در صنعت خودرو کشور اجرا شده، تبدیل کرده است.

پرقدرت با شارژ سریع و پیمایش بالا

کراس‌اوور برقی اسکای‌ول ET۵ به یک پیشرانه الکتریکی ۲۰۴اسب‌بخاری و ۳۲۰نیوتون‌متری از برند مطرح و جهانی در عرصه خودروهای برقی یعنی BYD مجهز و مزین به لوگو حک‌شده BYD روی آن است و یک گیربکس اتوماتیک برقی توان آن را به چرخ‌های جلو خودرو می‌رساند.

باتری لیتیومی ۷۲ کیلوواتی اسکای‌ول ET۵ تنها با صرف زمان ۳۰دقیقه تا ۸۰درصد شارژ می‌شود و لذت رانندگی بدون صدا و آلایندگی را ارائه می‌دهد. اسکای‌ول ET۵ با توجه به ظرفیت باتری خود، ۵۲۰کیلومتر مسافت را با هر بار شارژ طی می‌کند.

برخورد نزدیک با «اسکای‌ول ET۵» در اکسپو تهران

وزن، ابعاد، شتاب

اسکای‌ول ET۵ وزنی حدود ۱.۹تن دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر بر ساعت را طی ۹.۶ثانیه ثبت می‌کند. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به‌ترتیب ۴۶۹۸، ۱۹۰۸ و ۱۶۹۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور فوق‌العاده بلند آن ۲۸۰۰میلی‌متر است. با وجود جانمایی باتری‌ها در کف کابین، حداقل فاصله این خودرو از سطح زمین ۱۵۹میلی‌متر است که برای یک کراس‌اوور الکتریکی مناسب به نظر می‌رسد. فضای عقب اسکای‌ول ET۵ نیز جادار و راحت است و حالت صندلی را می‌توان به دلخواه تغییر داد.

این خودرو همچنین مجهز به بزرگ‌ترین سانروف پانوراما با قابلیت فعال‌سازی هوشمند صوتی و درِ عقب برقی القایی هوشمند است. صندوق عقب برقی هوشمند اسکای‌ول ET۵ همچنین دارای چندین راه باز شدن است که راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. به‌منظور به حداکثر رساندن راحتی رانندگی، تمامی تجهیزات با انعطاف‌پذیرترین و کاربردی‌ترین عناصر طراحی، تعبیه شده و تمامی جزئیات نیز با مواد درجه یک تولید شده‌اند.

از هوای سالم تا خواب سالم!

یک از مزایای اسکای‌ول ET۵، سیستم تهویه و تصفیه هوای ویژه N۹۵ آن است که با حذف ذرات بزرگ‌تر از ۲.۵ میکرون، بهترین و سالم‌ترین هوا برای تنفس را فراهم می‌کند. حرکت صندلی‌ها در این خودرو به‌صورت تمام‌برقی و اتوماتیک بوده و همچنین به سیستم سرمایش و گرمایش نیز مجهز است.

باتوجه به برخورداری صندلی راننده از قابلیت تنظیم گودی کمر، زیرپایی، پشت سری جهت خواب و قابلیت امکان خوابیدن درازکش کامل، ویژگی «امکان خواب سالم» نیز برای صندلی راننده این خودرو به ثبت جهانی رسیده است که حتی برای توقف‌های طولانی و استراحت شبانه نیز تا حد بسیاری مناسب است.

برخورد نزدیک با «اسکای‌ول ET۵» در اکسپو تهران

دنیایی از جدیدترین امکانات

در کراس‌اوور برقی اسکای‌ول ET۵، سیستم اتصال شبکه هوشمند Skylink، اکولوژی دیجیتال Skyworth را یکپارچه می‌کند. همچنین سیستم هوشمند یکپارچه با متصل‌بودن به منابع اطلاعاتی متعدد، بهترین سفر را برای راننده و سرنشینان این خودرو برنامه‌ریزی می‌کند.

اسکای‌ول از کیفیت بسیار بالای صدا و تصویر سیستم مالتی‌مدیا،‌ سیستم کروز تطبیقی با سرعت کامل (ACC)، دستیار حرکت بین خطوط (LKA)، کمک‌راننده یکپارچه کروز (ICA)، سنسور و هشدار حداکثر سرعت (TSR)، پارک اتوماتیک (APA) و سوئیچینگ خودکار برخودار است.

از دیگر مشخصات و امکانات این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ سیستم هوشمند ترمز فعال، ترمز پارک برقی، فرمان‌برقی، ترمز ABS+EBD، سیستم‌های پایداری EBD/CBC، ترمز اضطراری اتوماتیک BA/EBA، سیستم ضدخواب آلودگی راننده ARS/TCS، سیستم کنترل پایداری ESC/DSC، سیستم کنترل ایستایی در شیب و سربالایی (HAC)، کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰درجه، انتخاب حالت رانندگی، اخطار خواب‌آلودگی راننده، چراغهای لیزری جلو، باز شدن درِ صندوق عقب با حسگر پا، نورپردازی داخلی خودرو با ۱۲۸ طیف رنگی هماهنگ با موزیک، جعبه خنک‌شونده (Coolbox)، خروجی برق ۲۲۰ ولت داخل خودرو، شارژر وایرلس موبایل، شارژر همراه ۱۱کیلوواتی، امکان استفاده از برق خودرو برای راه اندازی وسیله‌های برقی و چراغ‌های جلو لیزری با امکان روشن‌کردن تا ۳۰۰ متر.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Roz IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    چه طلایی داری😂😂😂 خیلی طلایی فقط موندم عیارش ۱۸ یا بالاتر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =