تاکسی برقی kmc

علاوه‌بر راننده، ایمنی بالای KMC e-Taxi برای سرنشینان آن حتی هنگام انجام حرکات مارپیچ در حین تست خودرو محسوس بود

روز چهارشنبه هفته گذشته، خودرو برقی KMC e-Taxi را در مجموعه برج میلاد تهران، مورد تست و بررسی میدانی قرار دادیم که نسخه برقی خودرو KMC J7 محسوب می‌شود. طراحی ظاهری بخش سپر و جلوپنجره این خودرو به علت الکتریکی بودن، با نمونه بنزینی متفاوت است و خبری از جلوپنجره‌های رایج در خودروهای بنزینی نیست. نمای عقب و فرم چراغ‌های KMC e-Taxi نیز با J7 بنزینی متفاوت است.

گفتنی است در حاشیه این تست و بررسی که با حضور جمعی از مدیران شرکت‌ها و اصحاب رسانه همراه بود، یک هاچ‌بک کوچک و جذاب نیز از برند JAC به نمایش درآمد که «E10X» نام دارد.

مشخصات فنی تاکسی‌برقی «KMC»

خودرو برقی KMC e-Taxi در اصل نسخه برقی همان KMC J7 کرمان‌موتور است که پیش از این در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته و با استقبال نسبتا قابل‌قبولی مواجه شده بود. سامانه نیروبخش J7 EV از یک موتور برقی به قدرت ۱۴۲کیلووات یا ۱۹۰ اسب ‌بخار و باتری لیتیوم-آهن‌-فسفات به ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات ساعت تشکیل شده است.

«KMC e-Taxi»؛ نمایش قدرت‌ و شتاب بالا بدون دود و صدا

این موتور و باتری می‌توانند شتاب صفر تا صد جی۷ برقی را به حدود ۷.۶ثانیه برسانند و حداکثر سرعت ۱۴۲کیلومتر بر ساعت را برای آن رقم بزنند. سیستم تعلیق جلو تاکسی‌برقی کرمان‌موتور از نوع مک‌فرسون مستقل و سیستم تعلیق عقب از نوع مولتی‌لینک مستقل است. سیستم ترمزها نیز از نوع دیسکی بوده و در هر چهار چرخ نصب شده‌اند. در نتیجه، با یک خودرو سدان پرشتاب و برخوردار از بیشینه سرعت خوب و سیستم تعلیق مطلوب روبه‌رو هستیم که برای مصارف حمل‌ونقل عمومی یا کاربردهای خانوادگی بسیار مناسب خواهد بود.

۴۰۲ کیلومتر با یک بار شارژ

میزان پیمایش خودرو برقی KMC e-Taxi با یک مرتبه شارژ چیزی حدود ۴۰۲ کیلومتر خواهد بود که البته بسته به شرایط مسیر، تعداد سرنشینان و... احتمالا در عمل به کمتر از این خواهد رسید.

در مورد حداکثر زمان مورد نیاز برای شارژ باتری جی۷ برقی، طبق اعلام شرکت سازنده، چیزی حدود ۸.۵ساعت زمان نیاز است تا شارژ باتری از ۱۵درصد به 100 درصد برسد. مدت‌زمان لازم برای شارژ باتری بین ۳۰ تا ۸۰درصد نیز حدود ۴۸دقیقه برآورد شده، البته گفتنی است؛ باتری این خودرو به مدت ۵ سال یا ۲۰۰هزار کیلومتر توسط شرکت کرمان‌موتور گارانتی می‌شود.

پشت فرمان «KMC e-Taxi»

قرارگرفتن پشت فرمان KMC e-Taxi با حال‌وهوایی مشابه رانندگی با KMC J7 از نظر ارگونومی صندلی‌ها و حس‌وحال سواری همراه است. البته فضای داخلی به‌دلیل ماهیت برقی بودن، رگه‌هایی از تکنولوژی متفاوت را به نمایش گذاشته است.

تعبیه شدن مانیتور بزرگ عمودی در داخل داشبورد و حذف دسته‌دنده ازجمله این تغییرات است. باید اذعان داشت شتاب‌گیری خودرو و پایداری آن نیز در پیچ‌ها بسیار راضی‌کننده است، به‌ویژه آن‌که این قدرت‌ و شتاب بالا در این خودرو با غرش یک موتور بنزینی زیر کاپوت و آلودگی صوتی و آلایندگی هوا همراه نیست.

«KMC e-Taxi»؛ نمایش قدرت‌ و شتاب بالا بدون دود و صدا

نکته مثبت دیگر درخصوص تاکسی‌برقی کرمان‌موتور، فضای مناسب آن در سه‌بخش ردیف جلو، ردیف عقب و قسمت بار است که هر سه مورد برای یک راننده تاکسی و مسافرانش، کاملا کاربردی خواهد بود. شارژ خودرو از طریق دو استاندارد AC و DC قابل‌انجام است و پورت شارژ نیز در قسمت دماغه خودرو تعبیه شده است.

این پورت صرفا مانند یک پریز برق بوده و حتی چنانچه هنگام تصادف و ضربه از جلو دچار آسیب شود، با قسمت موتور و سیم‌کشی‌ها فاصله زیادی دارد. بنابراین هزینه چندانی برای انجام تعمیرات برقی درپی نخواهد داشت.

برخورداری «KMC e-Taxi» از امکانات و تجهیزات رفاهی پیشرفته

یکی از برتری‌های مهم KMC e-Taxi، وجود انواع امکانات و تجهیزات رفاهی پیشرفته است که سفر با این خودرو را بسیار آسان می‌کند. صندلی‌های KMC e-Taxi با روکش چرم و تزئینات دورنگ طراحی شده‌اند. صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 4جهت و گرمکن است.

همچنین صندلی‌های عقب قابلیت تا شدن 60:40 دارند تا فضای بار افزایش یابد. سیستم تهویه مطبوع خودرو کاملا اتوماتیک و دارای کنترل الکترونیکی بوده و دریچه‌های هوا در قسمت عقب نیز به‌صورت جداگانه قابل‌تنظیم هستند. راننده می‌تواند با کمک صفحه‌نمایش دیجیتال، تمامی عملکردهای خودرو ازجمله میزان شارژ باتری را کنترل کند.

فرمان خودرو نیز از نوع چرم و دارای تنظیم ارتفاع و عمق است. از دیگر امکانات رفاهی KMC e-Taxi می‌توان به سیستم صوتی پیشرفته با قابلیت اتصال بلوتوث و 8 بلندگو اشاره کرد.

«KMC e-Taxi»؛ نمایش قدرت‌ و شتاب بالا بدون دود و صدا

پورت‌هایUSB در جلو و عقب، خروجی 12ولت، کروزکنترل، شیشه‌های برقی و آینه‌های جانبی برقی با تنظیم الکتریکی از دیگر امکانات رفاهی این خودرو هستند. علاوه‌بر این، ویژگی‌هایی مانند چراغ مه‌شکن عقب، سنسور باران، دوربین دنده عقب، چراغ‌های LED و چراغ خوش‌آمدگویی نیز به‌راحتی و ایمنی سفر می‌افزایند.

علاوه‌بر این‌ها، یکی از مهم‌ترین مزایای KMC e-Taxi برخورداری از انواع سیستم‌های ایمنی پیشرفته است؛ این خودرو مجهز به 6کیسه هوا بوده که در تصادفات احتمالی، سرنشینان را در برابر آسیب‌های جدی محافظت می‌کنند.

همچنین سیستم‌های پیشرفته‌ای همچون ABS، TPMS، HBA، EPB، ESC و EBD برای کنترل ترمزها، جلوگیری از لغزش و واژگونی، نظارت بر فشار باد تایرها و... به کار رفته‌اند تا ایمنی حرکت خودرو در هر شرایطی تضمین شود. همچنین وجود سیستم ایموبیلایزر، ورود بدون‌کلید، دوربین دنده عقب و سنسور پارک عقب نیز رانندگی با این خودرو را بسیار آسان و امن می‌کند.

«KMC e-Taxi»؛ نمایش قدرت‌ و شتاب بالا بدون دود و صدا

خودروهای تمام‌برقی؛ تجربه‌ای نوین در ایران

تجربه سواری با خودروهای برقی در کشور تجربه‌ای تازه است؛ خودرویی که روشن یا خاموش بودن آن فقط زمانی مشخص می‌شود که روی پدال حرکت (و نه پدال گاز!) فشار وارد می‌کنیم و خودرو نیز با شتابی قابل‌توجه و شاید بالاتر از انتظار به حرکت درمی‌آید.

باتوجه به این‌که عمدتا خودروهای برقی به‌دلیل ماهیت مولد انرژی حرکتی در آن‌ها یعنی همان نیروی الکتریسته و همچنین مکانیزم متفاوت موتورهای برقی، تمام گشتاور را در لحظه در اختیار راننده قرار می‌دهند، شتاب‌گیری در این دسته خودروها بسیار سریع‌تر از خودروهای بنزینی معمول اتفاق می‌افتد و شما یک حرکت ناگهانی و شتاب‌گیری ضربتی را حس خواهید کرد و KMC e-Taxi نیز از این قاعده مستثنا نیست.

«KMC e-Taxi»؛ نمایش قدرت‌ و شتاب بالا بدون دود و صدا

شتاب صفر تا صد 7.6ثانیه‌ای این خودرو گواه این مدعاست. باتوجه به مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی بالای سطح، می‌توان گفت این خودرو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خریداران خودرو برقی در بازار ایران است.

رانندگی با این خودرو زیبا، توانا و به‌روز لذت‌بخش است و آرامش خاطر لازم را از لحاظ ایمنی فراهم می‌کند. این آرامش نه‌تنها برای راننده محسوس است، بلکه سرنشینان خودرو و همکارانی که در جایگاه صندلی شاگرد و صندلی عقب ما را همراهی می‌کردند بر احساس ایمنی در این خودرو حتی هنگام حرکات مارپیچ تاکید داشتند. پشتیبانی مناسب کرمان‌موتور نیز از دلایل دیگری است که می‌تواند به موفقیت این خودرو برقی کمک شایانی کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرنام IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    جدی میفرماید؟ مطمئنی انقدر خوبه؟
  • Morteza IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 2
    سلام ببخشیدا ی سوال؟ کدوم نمایش و قدرت بالا؟ اگه تسلا رو ببینید چی میگین؟ لطفا خواهشا اغراق آمیز نتویستی چیزی رو برادر لطفا کمی واقع ببین باش
  • اخلاقی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 1
    سلام خدمت سایت خوب اخبار خودرو خیلی ببخشید که اینطور کامنت میذارم شخص نویسنده خیلی علاقه به چینیا داره؟ درسته؟ چون ایشون هر سری با چیزای که مینویسن واقعا فقط به ما تحمیل میکنن که چینیا خوبن لطفا بهشون بگین چیزای که دیگران می‌نويسن و همه بلدن ننویسن این میشه کپی رایترر مرسی
  • JU IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    چرا باید رنگ مشکی بیارن؟ اونم برای ی چنین ماشینی که قرار تاکسی باشه؟ والا غیرتن بکشین بیرون از مشکی
  • حامد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 1
    کار بسیار پسندیده ای هست اما چون ما در تابستانها با مشکل کمبود برق مواجه ایم پیشنهادم خودرو هیبریدی هست.
  • سواریا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    اقا این همه درباره ماشین چینی گفتید منم ی چیزی درباره آشغالهای ایرانی بگم از انصاف نگذریم پراید و تیبا اینا درسته کاغذ هستن ولی استهلاک نداره و خرابی هیچ ولی اینجا باید بگم که خدایش پژو پارس که خیلیا میگن سلطان راست میگن سلطان واشر سرسیلندر 🤣🤣🤣🤣 جمع کنین بابا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

آخرین اخبار