ایگل برقی

ایگل برقی به یک موتور الکتریکی ۱۲۰ کیلووات مجهز است و می‌تواند بیش از ۳۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند

کرمان‌موتور با نخستین محصول انحصاری و برقی خود در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست شرکت کرد. این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی،‌ رویکرد حمایت از محیط‌زیست و سیاست حرکت به‌سمت کاهش آلایندگی هوا و تولید محصولات الکتریکال، در نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست با خودروهای ایگل برقی، JS۶ پلاگین-هیبرید و تاکسی برقی KMC حضور دارد. ایگل برقی به‌عنوان نخستین خودرو اختصاصی برقی کرمان‌موتور که نسخه تمام‌الکتریکی نخستین خودرو ملی بخش‌خصوصی کشور نیز محسوب می‌شود، در نمایشگاه محیط‌زیست که طی ساعات ۹ الی ۱۸ در روزهای ۱۳ الی ۱۶ اسفندماه جاری در محل مصلی تهران برپا شده، قابل بازدید است.

ایگل برقی؛ افتخاری برای صنعت‌خودرو ایران

کی‌ام‌سی ایگل نخستین محصول اختصاصی کرمان‌موتور بر پایه پلت‌فرم PS۱ است که علاوه‌بر نسخه بنزینی، نسخه برقی آن نیز با همکاری شرکت مپنا تولید شده است. ایگل برقی به‌یک موتور الکتریکی ۱۲۰ کیلووات مجهز است و می‌تواند بیش از ۳۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. البته اگر سرعت را به ۸۰ کیلومتربرساعت کاهش دهید، پیمایش این خودرو به‌عدد ۳۸۵ کیلومتر هم خواهد رسید.

درخشش ایگل برقی در نمایشگاه زیست‌ بوم

باتری ۴۱ کیلووات-ساعتی این مدل، در کف اتاق آن قرار گرفته است تا فضای صندوق‌عقب کاهش نیابد. با شارژر سریع می‌توان ظرف ۴۵ دقیقه بین ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری ایگل برقی را شارژ کرد. همچنین شارژ کامل باتری با شارژر معمولی نیز ۵.۵ ساعت زمان می‌برد.

نسخه برقی ایگل نیز مانند نسخه بنزینی این خودرو دارای سیستم تعلیق مک‌فرسون مستقل در جلو و محور پیچشی در عقب است. موتور الکتریکی آن نیز روی محور جلو نصب شده است. این موتور که به باتری‌های لیتیوم-یون با ظرفیت ۴۱ کیلووات-‌ساعت متصل شده، توانایی تولید ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت به‌همراه ۲۵۸ نیوتون‌متر گشتاور را دارد و می‌تواند سرعت ایگل EV را در ۸.۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز به حدود ۱۶۲ کیلومتربرساعت می‌رسد.

درخشش ایگل برقی در نمایشگاه زیست‌ بوم

طراحی مدرن و متفاوت

گرچه ایگل بر مبنای پلت‌فرم سدان جک جی ۴ طراحی و ساخته شده و مشخصات فنی، ابعاد و کلیات بدنه آن با این خودرو مشترک است، اما شاهد تغییراتی در بخش‌های مختلف بدنه به‌ویژه در قسمت جلو و عقب هستیم که چهره جدید و متفاوتی به آن بخشیده است. چراغ‌های جلو به‌صورت کشیده طراحی شده‌اند و تا بالای گلگیرها ادامه پیدا می‌کنند. یک نوار کرومی نیز دو چراغ را به هم متصل می‌کند و جلوپنجره با سپر به‌نوعی طراحی یکپارچه دارند.

در پایین سپر ورودی هوایی با تریم کرومی بالای آن دیده می‌شود و در لبه کاپوت نیز لوگو KMC خودنمایی می‌کند. در قسمت جانبی نیز شاهد رینگ‌های جدید و تریمی هستیم که روی رکاب‌ها اضافه شده‌اند.

در قسمت عقب نیز چراغ‌ها طراحی جدید و متفاوتی دارند و دقیقا به‌سبک جلو، با یک نوار کرومی به‌هم متصل می‌شوند. سپر ایگل طراحی دو رنگ دارد و قطعه‌ای مشکی رنگ در میانه سپر قرار گرفته است.

قطعه‌ای نیز روی درِ صندوق‌عقب نقش یک اسپویلر کوچک را بازی می‌کند. در داخل کابین ایگل برقی نیز شاهد شیفتر چرخشی دنده (اهرم تعویض دنده با عملکرد الکترونیکی)، فرمان برقی با کنترلرهای سیستم صوتی و کروزکنترل، صفحه‌نمایش اندروید در وسط داشبورد، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها و... هستیم.

درخشش ایگل برقی در نمایشگاه زیست‌ بوم

امکانات و تجهیزات ایگل برقی

درخشش ایگل برقی در نمایشگاه زیست‌ بوم

از جمله امکانات ایگل برقی می‌توان به ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ، حالت رانندگی اکو و اسپرت، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، رینگ ۱۶ اینچ با تایر ۲۰۵/۵۵، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سنسور فشار باد تایر، ایربگ راننده و شاگرد، پدال هوشمند، کروزکنترل، ترمز پارک برقی، تنظیم ارتفاع فرمان در ۲ جهت، نمایشگر اطلاعات خودرو و وضعیت باتری، رادیو، بلوتوث، شارژ همراه ۶.۶ کیلووات، شارژ قابل حمل ۵.۵ کیلووات و پورت شارژ سریع ۵۰ کیلووات اشاره کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    چه درخششی🤣🤣 انقدر درخشش داره شب رو روز کرده خدا وکیلی همون جی۴ بهتر‌ نبود؟
  • Merdad IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    سلام واقعا جدی میفرمایید؟؟😂😂 ما که نمیدونستیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =