کد خبر: 249028
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
مسیح فرزانه

تغییر نگاه کلان به بخش صنعت خودرو در بخش مونتاژ یکی از اقداماتی است که می‌توان به وسیله آن تا حدودی این ناترازی را در بلندمدت مرتفع کند.

مسیح فرزانه، کارشناس صنعت و بازار خودرو، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور گفت: در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت چند مولفه تاثیرگذار است. یکی از اقدامات موثر در کاهش ناترازی بنزین تقویت صنعت خودروسازی داخلی یعنی بالابردن کیفیت مونتاژ خودرو به‌ویژه در بحث تولید موتور (پیشرانه) و قوای محرکه است که هم باعث کاهش مصرف بنزین و هم کاهش آلودگی هوا در تمام شهرها در درازمدت می شود.

فرزانه در ادامه با اشاره به اینکه تقویت واردات خودروهای خارجی باکیفیت می‌تواند به ما در رفع معضل ناترازی بنزین کمک کند ادامه داد: تغییر نگاه کلان به بخش صنعت خودرو در بخش مونتاژ یکی از اقداماتی است که می‌توان به وسیله آن تا حدودی این ناترازی را در بلندمدت مرتفع کند.

وی بیان کرد: تمامی خودروهای مونتاژی در کشور در حالی چینی شده‌اند که ۵ سال پیش بخش قابل‌توجهی از این مونتاژی‌ها خودروهای فرانسوی مثل پژو و رنو و سیتروئن بودند که از کیفیت بسیار بالاتری نسبت‌به خودروهای کنونی چینی برخوردار بودند، به اضافه اینکه عموم خودروهای مونتاژی چینی موتورهای توربو بی‌کیفیتی دارند که با کیفیت پایین سوخت در کشور ناسازگارند و هم موتور را زودتر از موعد مستهلک، هم آلودگی را بالاتر و هم مصرف سوخت را بیشتر می‌کند، چنین شرایطی سبب رسیدن به رکورد مصرف سوخت بیش‌از ۱۵۰میلیون لیتر در روز در کشور شده است.

این کارشناس خودرو بیان کرد: در بحث مونتاژ خودرو عدم تعریف مناسب وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =