بازدید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از خط مونتاژ ری‌ را

از بهمن‌ماه سال گذشته، تولید آفلاین ری‌را آغاز شده و به‌زودی این محصول پس از طی مراحل ارزشیابی کیفی قطعات و مجموعه‌ها، تجاری‌سازی و عرضه خواهد شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در بازدید از خط تولید ری‌را، در جریان آخرین وضعیت صحه‌گذاری و تاییدیه‌های کیفیت این محصول قرار گرفت. از بهمن‌ماه سال گذشته، تولید آفلاین ری‌را آغاز شده و به‌زودی این محصول پس از طی مراحل ارزشیابی کیفی قطعات و مجموعه‌ها، تجاری‌سازی و عرضه خواهد شد.

ری‌را نخستین کراس‌اوور ایرانی که در آستانه تجاری‌سازی قرار گرفته، منطبق با استانداردهای ۸۵گانه طراحی شده و از منظر فناوری با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالا و شمارگان تولید مناسب عرضه خواهد شد.

این محصول قابلیت ارتقا به استانداردهای بین‌المللی آینده را نیز داراست. بر اساس آخرین آزمون‌های تصادف از روبه‌رو، جانبی و عقب که در مرکز تست اروپایی انجام شده است، ری‌را ایمن‌ترین محصول ساخت داخل است. ایمنی بالای این خودرو مدیون طراحی بن‌سازه به‌روز، استفاده از ورق‌های فولادی با استحکام بالا و تولید باکیفیت در خطوط پیشرفته بدنه‌سازی اختصاصی این محصول است. تولید انبوه ری‌را با داخلی‌سازی ۶۸درصد آغاز می‌شود، اما قرار است در مدت کوتاهی به ۸۰درصد برسد.

ورود ری‌را به بازار بدون هیچ ایراد و مشکل کیفی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو پیش از این نیز با تاکید بر این‌که ری‌را با کیفیت‌ترین خودرو داخلی خواهد بود، گفت: «این خودرو بدون ایراد و مشکل کیفی وارد بازار خواهد شد.»

علیمردان عظیمی با بیان این‌که این محصول نخستین پلت‌فرم کلاس CUV است که مرحله طراحی و صنعتی‌سازی آن در داخل کشور انجام شده است، اظهار کرد: «در این زمینه، برخی هزینه می‌کنند تا از خارج کشور خدمات دریافت کنند، درحالی‌که این خدمات در اینجا وجود دارد.»

عرضه نسخه برقی ری‌را تا پایان سال جاری

عظیمی با اشاره به این‌که محصول ری‌را با قابلیت توسعه برای پلت‌فرم برقی طراحی شده است، اظهار کرد: «از جهت قدرت و مسایل فنی، این خودرو از نسخه‌های چینی بهتر عمل می‌کند.»

وی با بیان این‌که تا انتهای فصل بهار، ری‌را بنزینی به مردم عرضه خواهد شد، گفت: «تا پایان سال ۱۴۰۳ نیز نسخه برقی ری‌را به‌عنوان اولین خودرو برقی کشور، در مجموعه بزرگ ایران‌خودرو تولید انبوه شده و تحویل مردم خواهد شد.»

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که این محصول تقریبا آن‌چه که امروز در بازار خودرو به آن نیاز داریم را می‌تواند به مردم ارایه دهد، خاطرنشان کرد: «این خودرو صد درصد در داخل مجموعه کشور و ایران‌خودرو طراحی و ساخته شده است، پلت‌فرم آن نیز داخلی بوده و محصول تفکرات جمعی است که امروز در خدمت شما هستند.»

مشخصات فنی «ری‌را»

محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو با بهره‌گیری از موتور EF۷PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. ری‌را مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) بوده و در ۱۰.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ری‌را بنزینی ۱۹۵ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

«ری‌را»؛ خودرویی ایمن

ری‌را از فرمان برقی، ترمز پارک برقی (EPB)، ترمز اتوماتیک، سامانه کمکی آغاز حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سامانه کنترل کشش و ضد هرزگردی (TCS) و سیستم کمک ترمز (BAS) بهره می‌برد.

کیسه‌های هوا برای راننده، سرنشین جلو و ایربگ‌های جانبی نیز در این محصول تعبیه شده است. ری‌را با بهره‌گیری از سامانه IKConnect، جزو محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به شمار می‌آید.

دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمک پارک جلو، سیستم تشخیص نقاط کور، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، قفل کودک درهای عقب، ایموبیلایزر، ایزوفیکس، هشدار سرعت بالا و اخطار باز بودن کمربند سرنشینان نیز بخشی از تجهیزات ایمنی ری‌را به شمار می‌رود. شیشه‌های برقی جلو و عقب ری‌را مجهز به آنتی‌ترپ و پاور ویندوز بوده و دارای شیشه‌های سولار به همراه شیشه‌های دودی عقب است.

پیاده‌سازی امکانات مورد پسند و نیاز مشتری در «ری‌را»

ایران‌خودرو تلاش کرده تمام امکانات خودروهای مدرن را که موردپسند و نیاز مشتری است در «ری‌را» پیاده‌سازی کند. نورپردازی داخلی، صندلی‌های دارای روکش چرم و پارچه و فرمان چرمی ازجمله امکانات تزییناتی این خودرو است.

رینگ‌های «ری‌را» ۱۸اینچی آلومینیومی دورنگ است. صندلی راننده؛ شش‌حرکته برقی گرم‌کن‌دار با قابلیت تنظیم گودی کمر و صندلی سرنشین؛ دوحرکته برقی گرم‌کن‌دار است.

صندلی راننده و صندلی عقب تاشو دوتکه با زیرآرنجی نیز از دیگر مشخصات ری‌راست. نمایشگر دوگانه (جلوآمپر ۱۲ اینچی دیجیتال و سیستم چندرسانه‌ای هوشمند ۱۲ اینچی لمسی)، سان‌روف برقی، کروزکنترل با محدودکننده سرعت، چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، خروجی برق ۱۲ ولت صندوق عقب، حسگر حرکت پا برای باز کردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، درِ برقی صندوق عقب، اهرم تعویض الکترونیکی دنده، اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان (پدل‌شیفتر) و شارژر بی‌سیم از دیگر امکانات نخستین کراس‌اوور ایرانی به شمار می‌رود.

فرمان دی‌کات، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به همراه کلیدهای کنترلی و همچنین سیستم تهویه اتوماتیک، راحتی و رفاه راننده و سرنشینان را فراهم می‌کند. سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش هوشمند لمسی ۱۲ اینچی و قابلیت میرورلینک، اتصال بلوتوثی، درگاه اتصال و شارژ (USB Type C) در کنار ۹ بلندگو از دیگر امکانات ری‌را است.

محصول جدید ایران‌خودرو مجهز به فناوری نوین چراغ‌ گردش در پیچ‌ها است و همچنین از چراغ خوش‌آمدگویی درهای جلو و چراغ همراهی تا منزل بهره می‌برد. آیینه داخل ری‌را از نوع الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی آن برقی تاشونده و راهنمادار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =