کد خبر: 249314
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
خودروسازها

   بررسی آمار تولید خودروسازان بزرگ نشان می‌دهد تولید خودرو سواری و وانت سایپا در نخستین ماه سال جدید

توسط ایران‌خودرو و سایپا و پارس‌خودرو به عنوان زیرمجموعه سایپا نسبت‌به آمار تولید در مدت مشابه سال گذشته ۲۱‌درصد کمتر بوده است. بررسی عملکرد و صورت‌های مالی اعلام‌شده توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو (به‌عنوان زیرمجموعه سایپا) نشان می‌دهد در فروردین‌ماه میزان تولید خودرو (سواری‌ها و وانت۱۵۱ سایپا) در کشور توسط این خودروسازان ۴۵ هزار و ۹۱۶ دستگاه ثبت شده که نسبت‌به ۵۸ هزار و ۴۶۶ دستگاه خودرو تولیدی در فروردین سال گذشته، ۲۱‌درصد کمتر است.

در نخستین ماه از سال جدید، گروه صنعتی ایران‌خودرو ۲۳ هزار و ۳۱۵ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت‌به ۲۸ هزار و ۷۷۹ دستگاه تولیدی در فروردین ماه سال گذشته، حدود ۱۹‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.در گروه خودروسازی سایپا نیز در مدت مذکور درمجموع ۱۷ هزار و ۷۲۸ دستگاه خودرو تولید شده که بالغ‌بر ۲۲هزار (۲۲ هزار و ۳۰) دستگاه تولیدی در یک‌ماهه فروردین ۱۴۰۲، حدود ۱۹درصد کاهش یافته است.

در نهایت نیز شرکت پارس‌خودرو به‌عنوان زیرمجموعه گروه سایپا در مجموع طی یک‌ماه نخست امسال، ۴۸۷۳ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به ۷۶۶۳ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۳۶‌درصد کمتر بوده که البته بیشترین میزان کاهش تولید را در میان خودروسازان داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =