تایر

گفته می‌شود محدودیت‌های متعدد سامانه جامع تجارت برای فروش تایر در بازار و بی‌تفاوتی برخی مسئولان برای رفع مشکلات کارخانه‌های تولیدی و کسبه بازار باعث شد دیروز تعداد زیادی از واحدهای صنفی در تهران خرید و فروش تایر را متوقف کنند و برای شکوایه به اتحادیه مربوطه بروند.

به گزارش خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» از بازار تهران، دیروز جمع کثیری از تایرفروشان پایتخت برای گلایه از شرایط سخت کسب‌وکار که به واسطه سامانه جامع تجارت برایشان ایجاد شده است، فعالیت خود را متوقف کرده و در مقابل اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران جمع شدند. درخواست این افراد به قول خودشان رفع محدودیت‌های سامانه جامع تجارت است که به عقیده آنها امکان گردش کالا در بازار و فروش تایر را از کسبه گرفته است.

پیش از این و در ماه‌های پایانی سال گذشته به‌واسطه توزیع محدود برخی سایزهای تایر سواری توسط کارخانه‌ها، قیمت این تایرها در بازار با نرخ مصوب فاصله معناداری گرفت؛ بر همین اساس وزارت صمت در سامانه جامع تجارت محدودیت‌های از قبیل درنظر گرفتن سهمیه برای هر خودرو در یک‌سال و فروش تایر تنها با ثبت شماره شاسی خودرو و ... را اجرایی کرد.

این محدودیت‌ها ادامه داشت تا زمانی‌که در سه‌ماه گذشته تعداد زیادی تایر در بازار توزیع شد و فراوانی کالا، قیمت‌ تایر را به نرخ مصوب نزدیک کرد. اما به عقیده تایرفروشان پابرجا ماندن محدودیت‌های سامانه سبب شده است روند توزیع کالا در لایه‌های مختلف بازار اعم‌از عمده‌فروشان و خرده‌فروشان تقریبا متوقف شود.

به‌گفته تایرفروشان با این رویه امکان فروش تایر به افرادی که به هر دلیلی بر اثر حوادث مختلف و ترکیدگی تایر نیاز به این کالا دارند، فراهم نبوده و برخی سایزهای کم‌مصرف نیز به ناچار در انبار تایرفروشان دپو شده‌اند و امکان فروش آنها فراهم نیست.

گفته می‌شود بر همین اساس روز گذشته تایرفروشان تهران برای گلایه از وجود محدودیت‌های ایجادشده و عدم امکان فروش کالاهایی که به صورت نقدی از کارخانه‌ها خریداری کرده‌اند؛ مقابل اتحادیه تجمع کردند.

همچنین گفته می‌شود در این تجمع از حضور مسئولان تصمیم‌گیر در این موضوع برای پاسخ گویی و اطلاع از مطالبات کسبه خبری نبود. به گزارش خبرنگار ما خواسته تایرفروشان در این گردهمایی فراهم شدن امکان فروش تایر با ثبت کد ملی و تلفن همراه است تا بتوانند در شرایطی که قیمت برخی سایزها به کمتر از نرخ مصوب رسید موجودی انبار خود را بفروشند.

بزرگان این صنف به خبرنگار ما اعلام کردند در صورت رفع نشدن مشکلات، امکان خرید کالا از کارخانه‌ها در ماه آینده وجود نخواهد داشت و ممکن است ناخواسته در ماه‌های آینده دوباره شاهد کمبود تایر در بازار و بالا رفتن قیمت‌ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =