جعفر قادری

صنعت خودرو و قطعه برای اینکه بتوانند توسعه و پیشرفت چشمگیری داشته باشند باید به شبکه جهانی و صادرات محصولات فکر کنند. با این حال برای دستیابی به چنین هدفی باید برنامه ریزی صحیحی انجام داد و این دو صنعت را به سمت تولیدی که سرانجام به صادرات برسد سوق داد.

در همین زمینه جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یازدهم و نماینده منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی به بیان نظرات خود پرداخت.

چگونه می‌توان از تمام توان زنجیره تامین داخلی استفاده کرد؟

در این خصوص باید گفت ضرورت دارد برای تامین قطعات خودرو از منابع داخلی استفاده کرد. خودروسازان باید تلاش کنند تا حد امکان از ظرفیت‌های داخلی برای تامین قطعات موردنیاز خود استفاده کنند. در شرایط کنونی که با محدودیت‌های ارزی در کشور مواجه هستیم نباید اجازه داد ارز موجود صرف واردات قطعات خارجی که امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد شود، مگر اینکه قطعه‌ای در داخل موجود نباشد و نیاز به واردات آن باشد.

استفاده از توان قطعه‌سازان داخلی چه تاثیری در اقتصاد کشور دارد؟

تکیه بر توانمندی قطعه‌سازان داخلی و تامین قطعات از داخل نقش بسزایی در رشد اشتغال‌زایی، ارتقای تولیدات داخل و توسعه دانش فنی در صنعت خودرو خواهد داشت. برخی خودروسازان به بهانه اینکه قطعات خارجی به لحاظ کیفیت و قیمت بهتر از قطعات داخلی هستند اقدام به واردات قطعات می‌کنند درحالی‌که در واقعیت این‌طور نیست و امکان تامین قطعات باکیفیت از منابع داخلی وجود دارد.

چگونه می‌توان صنعت قطعه و خودروسازی را توسعه داد؟

استفاده از قطعات ساخت داخل در خطوط تولید خودروسازی و همچنین افزایش صادرات قطعات قطعا موجب توسعه صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی کشور خواهد شد. در صورتی که محصول با کیفیت تولید شود و بتوان آن را به صادرات رساند، به تبع آن قطعا این دو صنعت بزرگ کشور توسعه بیشتری پیدا خواهند کرد. امیدواریم بتوانیم که از ظرفیت‌های خالی مانده صنعت خودرو و قطعه استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =