ری‌ را

با اجرای مراحل کیفی‌سازی، «ری‌را» به‌عنوان اولین کراس‌اوور ملی به‌زودی در مدار تولید انبوه ایران‌خودرو قرار خواهد گرفت

با صدور تاییدیه نوع محصول ری‌را ایران‌خودرو از سوی سازمان استاندارد، این خودرو مجوز شماره‌گذاری دریافت کرد تا یک گام دیگر برای ورود به بازار ایران نزدیک‌ شود. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با بیان این‌که ری‌را در یک قدمی برنامه‌ریزی برای عرضه به بازار قرار گرفته است، عنوان کرد: «با تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های طراحی و توسعه محصول، ری‌را به‌عنوان اولین کراس‌اوور ملی، با تاییدیه سازمان استاندارد آماده شماره‌گذاری شد.»

مهدی رادمنش عرضه ری‌را با بهترین شرایط کیفی را از تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دانست و افزود: «با اجرای مراحل کیفی‌سازی، ری‌را به زودی در مدار تولید انبوه ایران‌خودرو قرار خواهد گرفت.»

ایمنی بالا به دلیل استفاده از پلت‌فرم به‌روز و تولید باکیفیت

رادمنش، ایمنی بالا به دلیل استفاده از پلت‌فرم به‌روز و تولید باکیفیت در خطوط پیشرفته بدنه‌سازی اختصاصی را از ویژگی‌های مهم ری‌را برشمرد و تصریح کرد: «طراحی ری‌را منطبق با استانداردهای ۸۵گانه است و خودرو با سطح بالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی عرضه خواهد شد.»

به گفته رادمنش، ری‌را قابلیت ارتقا به استانداردهای بین‌المللی آینده را نیز داراست و براساس آخرین آزمون‌های تصادف از روبه‌رو، جانبی و عقب که در مرکز تست اروپایی انجام شده، این خودرو ایمن‌ترین محصول ساخت داخل به حساب می‌آید.

گفتنی است ری‌را از فرمان برقی، ترمز پارک برقی (EPB)، ترمز اتوماتیک، سامانه کمکی آغاز حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سامانه کنترل کشش و ضد هرزگردی (TCS) و سیستم کمک ترمز (BAS) بهره می‌برد.

کیسه‌های هوا برای راننده، سرنشین جلو و ایربگ‌های جانبی نیز در این محصول تعبیه شده است. ری‌را با بهره‌گیری از سامانه IKConnect، جزو محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به شمار می‌آید. دوربین ۳۶۰درجه، سامانه کمک پارک جلو، سیستم تشخیص نقاط کور، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، قفل کودک درهای عقب، ایموبیلایزر، ایزوفیکس، هشدار سرعت بالا و اخطار باز بودن کمربند سرنشینان نیز بخشی از تجهیزات ایمنی ری‌را به شمار می‌رود. شیشه‌های برقی جلو و عقب ری‌را مجهز به آنتی‌ترپ و پاور ویندوز بوده و دارای شیشه‌های سولار به همراه شیشه‌های دودی عقب است.

طراحی به‌روز بدنه و کابین «ری‌را»

نخستین کراس‌اوور ملی ایران‌خودرو به لحاظ سبک طراحی، از متدهای طراحی روز بهره می‌برد و به‌طور کلی ری‌را طراحی به‌روزتری نسبت به دیگر محصولات تولید داخل دارد و این سبک طراحی می‌تواند مطابق سلیقه ایرانی‌ها باشد.

چراغ‌های روشنایی روز این خودرو در نمای جلو، به شکل نواری باریک در بالای چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند که ظاهری به‌روز را به آخرین نسخه ری‌را داده است. خطوط کرومی و سبک طراحی جلوپنجره این خودرو باعث شده است شاهد طراحی خوبی نسبت‌به دیگر خودروهای تولید داخل باشیم.

نکته‌ای که در نماهای جانبی بسیار مشهود است، طراحی و دیزاین دو رنگ بدنه این خودرو است که سبک طراحی اسپرت این خودرو را به نمایش می‌گذارد. از سوی دیگر، در این خودرو شاهد سبک طراحی رینگ‌های متفاوتی نسبت به دیگر خودروهای تولید داخل هستیم، زیرا ری‌را دارای رینگ‌های بزرگتر و به‌نسبت جذاب‌تری است.

در قسمت انتهایی نیز دیفیوزر و سپر عقب ری‌را نیز طراحی به نسبت اسپرتی داشته و استفاده از خروجی‌های اگزوز غیرواقعی به طراحی اسپرت این خودرو کمک کرده است. داخل کابین آخرین نسخه ری‌را همانند طراحی بدنه، سبک طراحی خودروهای به‌روز را شاهدیم که اتفاق مثبتی در تولید خودروهای ملی به شمار می‌رود.

بیشترین چیزی که در دیزاین داخل کابین ری‌را جلب توجه می‌کند، استفاده از دو نمایشگر به هم پیوسته به‌عنوان نمایشگر سیستم‌مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال است که چهره به‌روزی را به این خودرو داده است. غربیلک فرمان ری‌را نیز طراحی خاص و منحصر به‌فردی نسبت به دیگر محصولات تولید داخل دارد که امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می‌آید.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی «ری‌را»

محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو با بهره‌گیری از موتور EF۷PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

ری‌را مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) بوده و ظرف ۱۰.۴ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ری‌را بنزینی ۱۹۵ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. ایران‌خودرو تلاش کرده تا تمامی امکانات خودروهای مدرن را که مورد پسند و نیاز مشتری است در «ری‌را» پیاده‌سازی کند.

نورپردازی داخلی، صندلی‌های دارای روکش چرم و پارچه و فرمان چرمی ازجمله امکانات تزییناتی این خودرو است. رینگ‌های «ری‌را» ۱۸اینچی آلومینیومی دورنگ است. صندلی راننده؛ شش‌حرکته برقی گرم‌کن‌دار با قابلیت تنظیم گودی کمر و صندلی سرنشین؛ دوحرکته برقی گرم‌کن‌دار است.

صندلی راننده و صندلی عقب تاشو دوتکه با زیرآرنجی نیز از دیگر مشخصات ری‌راست. نمایشگر دوگانه (جلوآمپر ۱۲اینچی دیجیتال و سیستم چندرسانه‌ای هوشمند ۱۲ اینچی لمسی)، سان‌روف برقی، کروزکنترل با محدودکننده سرعت، چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، خروجی برق ۱۲ولت صندوق عقب، حسگر حرکت پا برای باز کردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، درِ برقی صندوق عقب، اهرم تعویض الکترونیکی دنده، اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان (پدل‌شیفتر) و شارژر بی‌سیم از دیگر امکانات نخستین کراس‌اوور ایرانی به شمار می‌رود.

فرمان دی‌کات، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به همراه کلیدهای کنترلی و همچنین سیستم تهویه اتوماتیک، راحتی و رفاه راننده و سرنشینان را فراهم می‌کند. سیستم چندرسانه‌ای با صفحه نمایش هوشمند لمسی ۱۲اینچی و قابلیت میرورلینک، اتصال بلوتوثی، درگاه اتصال و شارژ (USB Type C) در کنار ۹ بلندگو از دیگر امکانات ری‌را است. محصول جدید ایران‌خودرو مجهز به فناوری نوین چراغ‌ گردش در پیچ‌ها است و همچنین از چراغ خوش‌آمدگویی درهای جلو و چراغ همراهی تا منزل بهره می‌برد. آیینه داخل ری‌را از نوع الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی آن برقی تاشونده و راهنمادار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =