سرقت‌های سریالی خودرو با شگرد عجیب «خروس فراری»!

سرقت یکی از نگرانی‌های همیشگی مالکین خودروهاست و این روزها هم شاهد استفاده از روش‌های جدید برای دزدیدن خودروهای شهروندان هستیم. در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم.

۲۵درصد سرقت‌های استان اصفهان مربوط به خودرو است!

چند روز قبل، جانشین پلیس آگاهی اصفهان گفت: ۳۲درصد از مجموع سرقت‌های استان به طور معمول مربوط به وسایل‌نقلیه است و مردم باید موارد احتیاط و ایمنی را در این زمینه بیش‌از پیش رعایت کنند.

سرهنگ محمد عزیزی در ادامه افزود: ۲۵درصد مجموع سرقت‌های رخ‌داده در استان اصفهان مربوط به خودرو و 7درصد مربوط به موتورسیکلت است. وی اظهار کرد: بی‌احتیاطی و غفلت دارندگان وسایل‌نقلیه، عمده علت سرقت خودرو و موتورسیکلت است که در برخی موارد شرایط بزه را برای سارقان فراهم می‌کند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه سرقت تجهیزات خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه‌ها بیشتر توسط معتادان صورت می‌گیرد، گفت: کوچک‌ترین بی‌احتیاطی ازسوی دارندگان وسایل‌نقلیه می‌تواند به ضرر مالی برای آنها منجر شود.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: ازسوی‌دیگر برخی خودروها به‌دلیل ساختار کیفی یا فرسودگی، از ایمنی لازم برخوردار نیستند که بر این اساس باید تمهیدات لازم برای نصب تجهیزات ایمنی برای این دسته اندیشیده شود.

سرهنگ محمد عزیزی همچنین بر تزئین نکردن خودرو با قطعات گران و رها نکردن وسایل باارزش در داخل خودرو تاکید کرد و گفت: کماکان شاهد هستیم این وسایل برای سارقان جذاب است.

وی یادآور شد: پلیس با رویکرد تامین امنیت و بازدارندگی از جرم به صورت مشهود، همواره در قالب گشت‌های خودرویی و موتوری در سطح خیابان‌ها و معابر حضور دارد.

سرقت خودرو با پوشش زنانه!

چندی پیش رئیس پلیس آگاهی قزوین از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار خودرو که مالباختگان را در برنامه‌های فروش کالا در فضای مجازی شناسایی و سپس با پوشش زنانه اقدام به سرقت خودرو آنها می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ امیرحسام عزیزی با اعلام این خبر افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و فنی یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار که یک دستگاه خودرو سواری ماکسیما در قزوین را به سرقت برده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: متهم از افراد غیربومی است و در تحقیقات پلیسی ضمن قبول بزه انتسابی اذعان داشت از طریق نرم‌افزارهای فروش کالا، خودرو موردنظر برای سرقت را که غالبا از خودروهای لوکس بوده انتخاب کرده و با مالک آن برای تست خودرو قرار ملاقات گذاشته است.

رئیس پلیس آگاهی قزوین ادامه داد: متهم که پس از صحبت های اولیه با مالک، به بهانه تست مکانیکی سوار خودرو می‌شد، در فرصتی مناسب از غفلت صاحب خودرو استفاده کرده و اقدام به کپی‌برداری از سوئیچ آن می‌کرد.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: سارق طبق نقشه از پیش تعیین‌شده، به ظاهر از خرید خودرو انصراف داده اما در واقع با شگردهای ویژه محل زندگی مالباخته را شناسایی و پس از چند هفته با استفاده از پوشش زنانه خودرو را سرقت می‌کرد.

این مسئول انتظامی به شهروندانی که برای فروش اقلام و وسایل خود اقدام به بارگذاری آگهی در نرم‌افزارهای فضای مجازی کرده‌اند، هشدار داد با دقت بیشتری خودرویشان را در اختیار کسانی که برای خرید مراجعه می‌کنند، قرار دهند.

سرقت خودرو با استفاده از خروس!

چندی پیش، مردی میانسال نزد ماموران پلیس پایتخت رفت و از سرقت خودرو دنا پلاس خود را با ترفندی عجیب خبر داد. او توضیح داد: درحال‌عبور از یکی از خیابان‌ها بودم که چشمم به دختر و پسر جوانی افتاد.

پسر جوان پایش را باندپیچی کرده بود و یک عصا زیربغل داشت و دختری که کنارش ایستاده بود، خروسی در دستش گرفته بود. همان موقع دختر جوان با اشاره دست، خواست توقف کنم و وقتی پایم را روی ترمز گذاشتم، گفت نامزدش تصادف کرده و خدا به آنها رحم کرده که وی زنده مانده است. به همین دلیل خروسی خریده‌اند که قربانی کنند و از من خواست تا آنها را چند خیابان آن طرف‌تر برسانم. من هم دلم سوخت و آنها را سوار کردم و دختر جوان در صندلی عقب و نامزدش در صندلی جلو نشستند و حرکت کردم. اما در بین راه ناگهان دختر جوان فریاد کشید و گفت خروس از پنجره به خیابان پریده است. همان موقع توقف کردم و دختر جوان از من خواهش کرد پیاده شوم و خروس را بگیرم. چون نامزدش نمی‌توانست راه برود، پیاده شدم و به دنبال خروس دویدم اما ناگهان دیدم پسر جوان پشت فرمان نشست و در یک چشم به هم زدن با خودرو فرار کردند.

آنجا بود که متوجه شدم همه این ماجرا ترفندی برای سرقت بوده و آن پسر جوان اصلا آسیب ندیده بود!

در شرایطی که تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت اتفاق جالبی افتاد که به دستگیری سارقان منجر شد.

ماجرا از این قرار بود که یکی از مالباخته‌ها درحال‌گذر از خیابانی در غرب تهران بود که به صورت اتفاقی دختر و پسر جوان را کنار خیابان دید. همان‌هایی که چند روز قبل، فریبش داده و خودرو رانای وی را به سرقت برده بودند. دختر جوان یک خروس و پسر جوان عصایی در دست داشت. به نظر می‌رسید آنها منتظر طعمه‌ای جدید هستند و در این شرایط مالباخته فورا با پلیس تماس گرفت.

او سارقان را زیر نظر داشت تا اینکه پلیس رسید و به این ترتیب دختر و پسر سارق دستگیر شدند. آنها پس از دستگیری به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =