مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش

در حالی که اکثر بازارهای کشور با مشکلات ناشی‌از عدم واردات خودروهای دست‌وپنجه نرم می‌کنند خوشبختانه در یکی از مناطق آزاد تجاری کشور شماره‌گذاری این خودرو به سهولت در حال انجام است.

مهدی ذوقی، مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش با اشاره به نبود انحصار در واردات خودرو از تداوم شماره‌گذاری خودروهای وارداتی در منطقه آزاد کیش خبر می‌دهد.

چه تعداد محصولات خودروسازان جهانی در جزیره کیش شماره‌گذاری و تحویل متقاضیان شده است؟

در واردات خودرو پیشتاز هستیم و تاکنون صدوپنجاه دستگاه خودرو سواری وارد جزیره شده و شماره‌گذاری خودروها بدون وقفه درحال انجام است. خودروهای وارداتی هیبرید و برقی با نشان‌های مختلف تجاری هستند، در روزهای آینده هم تعداد قابل‌توجهی خودرو وارد منطقه آزاد کیش خواهد شد.

کدام برندها و شرکت‌ها بیشترین سهم را در واردات خودرو به منطقه آزاد کیش داشتند؟

واردات خودرو به هیچ عنوان انحصاری نیست و اشخاص حقیقی و حقوقی و نمایشگاه‌داران خودرو نیز می‌توانند درخواست خود را به معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارائه دهند و حداکثر در مدت دو روز مجوز واردات صادر خواهد شد. اشخاص حقیقی و حقوقی بتوانند با کمترین هزینه خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی را وارد و خودروهای اسقاطی را با قیمت مناسب خریداری کنند، به شرکت‌های حمل‌ونقل کیش معرفی می‌شوند.

مهم‌ترین دغدغه خریداران قیمت نهایی خودروها در بازار است، قیمت تمام‌شده این محصولات با احتساب سود واردکنندگان چقدر است؟

ورود و فروش خودروها از دغدغه‌های سازمان منطقه آزاد کیش است و هم اکنون دو شیوه برای واردات و فروش در نظر گرفته شده است.

در شیوه اول قیمت‌گذاری اعلامی سازمان منطقه آزاد کیش شامل هزینه واردات، پنج‌درصد عوارض گمرکی، درصدی برای هزینه‌های استاندارد و محیط‌زیست و سود سی‌درصدی برای وارد کننده پیش‌بینی شده است و در شیوه دوم هم تنظیم بازار به‌وسیله واردکنندگان خواهد بود.

براساس پیگیری منطقه آزاد کیش، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان توسعه تجارت، منشأ هزینه واردات، استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و ارز از خود اشاره شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =