بازار خودرو

اکثر کارشناسان حوزه صنعت و بازار خودرو بر این عقیده هستند اگر اختلاف قیمت خودرو در بازار با کارخانه برطرف شود بساط دلالان جمع خواهد شد.

حسین حسینی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد با اشاره به تاثیرات افزایش عرضه در بازار خودرو عنوان کرد: «بازار خودرو از یکی دو ماه گذشته در رکود کامل است و خرید و فروشی در آن انجام نمی‌شود.»

افزایش عرضه محصولات خودروسازان چه میزان در رونق بازار خودرو نقش دارد؟

دولت سیزدهم در چند ماه گذشته آمارهایی را در اختیار عموم مردم قرار داده که نشان می‌دهد تولید در دو خودروساز بزرگ روند افزایشی داشته است. بازار خودرو یا هر کالای دیگری در حالت طبیعی از قانون عرضه و تقاضا پیروی می‌کند، بنابراین وقتی تقاضایی برای خرید نباشد و قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشند، کسی در این بازار سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

یکی از مهم‌ترین دلایل رکود انتظاری در بازار خودرو خروج متقاضیان به‌دلیل انتظار کاهش نرخ محصولات خودرویی است، به نظر شما این رکود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

هم اکنون شرایط بازار ناپایدار است و به دلیل نبودثبات دربازار، معاملات خودرو به صفر رسیده، تنها با ایجاد ثبات در بازار، شاهد روند طبیعی آن خواهیم بود.

برخی کارشناسان سیاسی معتقدند اکثریت بازارهای کشور به دلیل انتخابات زودهنگام دچار شوک شده‌اند، به نظر شما دلیل تشدید و ثبات شرایط رکود در بازار خودرو چیست؟

واردات خودروهای خارجی و ثبت‌نام خودروهای داخلی همه با هم دست‌به‌دست هم داده و منجر به رکود بازار خودرو شده است. در بازار فروشنده، بیشتر از خریدار وجود دارد، البته این فروشنده‌ها، دلالان نیستند و الان دلالی در بازار نیست، زیرا دلالان زمانی به بازار می‌آیند که خرید و فروش، سود و منفعتی برایشان داشته باشد.

برخی فعالان بازار خودرو معتقدند رونق بازار خودرو به‌واسطه حضور خریداران واقعی شکل می‌گیرد، نظر شما در این خصوص چیست؟

خروج سرمایه‌گذاران خرد و وعده واردات خودرو برخی از متقاضیان واقعی خرید خودرو را از حضور در بازار منصرف کرده، هم اکنون دلالان هم از بازار خودرو کناره‌گیری کرده‌اند، واردات خودرو بیش‌از همه مسائل در روند کاهشی قیمت خودرو تاثیر داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =