مجمع عمومی شرکت نفت سپاهان

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در مجمع عمومی سالانه گفت:در سال ۱۴۰۲ رتبه اول تولید، صادرات و ارزآوری در صنعت روانکار را داشتیم.

فرهاد امین‌دهقان ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ رتبه اول تولید و صادرات و ارزآوری در صنعت روانکار را داشتیم و حدود ۱.۱میلیارد دلار از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۲ ارز به سامانه‌های کشور ارائه کردیم که جزو افتخارات ماست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد امین‌دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان اظهار کرد: در فرآیند تولید ۴خوراک اصلی را از پالایشگاه دریافت می‌کنیم و این خوراک‌ها واحد فورفورال می‌شود و خروجی این واحد اکسترکت و رافینت است که رافینت به‌عنوان خوراک واحد بعدی که خروجی آن روغن پایه و وکس است، استفاده می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۴درصد خوراک را از پالایشگاه اصفهان و ۶درصد را از پالایشگاه بندرعباس تامین کردیم.

امین‌دهقان با بیان اینکه در سنوات گذشته شرایط تولید در شرکت مثبت بوده؛ بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۷۴۱ هزار تن رکورد تاریخ فعالیت شرکت از نظر میزان تولید سالانه شکسته شد.

وی ادامه داد: شرکت نفت سپاهان ۳۳درصد از سهم بازار روانکار در کشور را به‌خود اختصاص داده است. ما تقریبا داریم با ظرفیت اسمی و کامل، به تولید محصول می‌پردازیم. مدیرعامل شرکت نفت سپاهان تصریح کرد: سال گذشته حدود ۷۴۳ هزار تن فروش محصول داشتیم که نسبت به سنوات گذشته، رشدی ۲درصدی داشته است.

وی افزود: ۶۸درصد محصولات شرکت صادراتی و ۳۲درصد محصولات شرکت در بازار داخلی توزیع می‌شوند. در سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر ۵۰۴ هزار تن محصول صادر و ۲۳۹ هزار تن محصول در بازارهای داخلی عرضه کردیم.»

امین‌دهقان تصریح کرد: «در سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر ۲۳ همت کل فروش محصولات شرکت نفت سپاهان بوده که مقایسه این رقم با سال‌های اخیر نشان می‌دهد فروش محصولات در سال ۱۴۰۲ رشدی ۲۷درصدی داشته است.»

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با بیان اینکه رشد ۲۷درصد فروش محصولات درحالی رقم خورده که شاهد عدم تغییر قیمت فروش در بازارهای داخلی بوده‌ایم، گفت: از مجموع درآمد ۲۳همتی، ۵۹درصد مربوط به درآمد صادراتی و ۴۱درصد مربوط به درآمد ناشی‌از فروش محصول در بازارهای داخلی بوده است.

وی ادامه داد: نفت سپاهان همچنان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده محصولات روانکار در ایران شناخته می‌شود.

امین‌دهقان با بیان اینکه در فروش صادراتی ۴۶درصد صادرات روانکار کشور را داریم که بزرگ‌ترین صادرکننده روانکار کشور محسوب می‌شویم، گفت: توانستیم بازارهای صادراتی را حفظ کنیم و با ثبت صادرات ۵۰۴هزار تنی در سال ۱۴۰۲، رشد ۱۰درصدی در بخش صادرات رقم خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =