کد خبر: 250042
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹

شهر بندری ازمیر در کنار شهرهایی توریستی دیگر ترکیه مانند استانبول، آنتالیا و آنکارا یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری برای مردم ایران است. سالانه هزار مسافر ایرانی برای خرید آنلاین بلیط هواپیما ازمیر و رزرو یکی از بهترین هتل های ازمیر مانند هتل سوسوزلو آتلانتیس ازمیر از سایت‌های معتبر آماده می‌شوند. به نظر شما چه ویژگی‌هایی باعث شده است که ازمیر به یکی مهم‌ترین شهرهای توریستی ترکیه تبدیل شود؟ در این مطلب، قصد داریم به‌معرفی هفت مورد از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهر ازمیر بپردازیم. ویژگی‌هایی که هر گردشگری را برای سفر به این شهر ترغیب می‌کنند.

هفت ویژگی که نشان می دهد باید به شهر ازمیر سفر کنیم

معرفی ۷ مورد از ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد شهر ازمیر

ازمیر واقع در ساحل دریای اژه و منتهی‌الیه غربی آناتولی که بعد از آنکارا و استانبول رتبه سوم بزرگ‌ترین شهر ترکیه را به خود اختصاص داده است، یکی از شهرهای توریستی زیبا و پرطرف‌دار این کشور به شمار می‌آید.

این شهر قدیمی و پرجمعیت بیش از ۸ هزار سال قدمت دارد و برخی ویژگی‌ها باعث شده است که به یکی از مهم‌ترین مقاصد سفرهای خارجی برای گردشگران ایرانی تبدیل شود. ۷ مورد از ویژگی‌های مهم شهر ازمیر شامل موارد زیر است:

خوش آب‌وهوابودن ازمیر

یکی از ویژگی‌هایی که نشان می‌هد باید به ازمیر سفر کنیم، خوش آب‌وهوابودن این شهر است.‌ ازمیر در بیشتر ماه‌های سال هوای دلپذیر و مطبوعی دارد؛ اما به‌طور کلی هوای فصل تابستان در این شهر گرم و هوای فصل زمستان بسیار سرد است. اگر بخواهیم براساس آب‌وهوا مناسب‌ترین بازه‌ زمانی برای سفر به ازمیر را مشخص کنیم، از ۲۸ تا ۲۰ خرداد و از ۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر بهترین زمان سفر به این شهر است. در این ماه‌ها هوا در بهترین حالت خود قرار دارد؛ البته اگر در فصل تابستان نیز به ازمیر سفر کنید می‌توانید از تفریحات ساحلی لذت ببرید.

داشتن جاذبه های گردشگری متنوع

داشتن جاذبه های گردشگری متنوع ویژگی دیگری است که هر فردی را برای سفر به ازمیر تشویق می‌کند. از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری معروف این شهر دیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهر باستانی افه‌سوس

  • چشمه‌های آب‌گرم پاموکاله

  • منطقه تاریخی آگورا

  • طبیعت زیبای بالچوا

  • ساختمان قدیمی آسانسور

  • تله فریک

  • اوت لت سلوی

  • برج ساعت

  • بازار کمرالتی

  • پارک اولت لت

  • میدان کناک

بازدید از هریک از این جاذبه های گردشگری در نوع خود بی‌نظیر است واحساس خوبی در گردشگران ایجاد می‌کند.

هفت ویژگی که نشان می دهد باید به شهر ازمیر سفر کنیم

برگزاری فستیوال‌های بین‌المللی متنوع در ازمیر

ویژگی دیگری که در پرطرف‌داربودن شهر ازمیر در بین گردشگران اهمیت زیادی دارد، برگزاری‌های فستیوال‌های بین‌المللی متنوع در این شهر است. گردشگران علاقه‌مند به شرکت در فستیوال‌های مختلف مانند فستیوال فیلم کوتاه، فستیوال جاز اروپایی، فستیوال رقص‌های بین‌المللی، فستیوال موسیقی‌جاز و... با آگاهی از زمان برگزاری این جشنواره‌ها به ازمیر سفر می‌کنند.

وجود بهترین مراکز خرید در ازمیر

مراکز خرید متعددی در ازمیر وجود دارد؛ اما برخی از مراکز خرید این شهر از شهرت بیشتری در بین گردشگران برخوردار هستند. از معروف‌ترین مراکز خرید ازمیر می‌توان به مواردی مانند مرکز خرید ماوی باغچه، مرکز خرید روباز فروم بورنوا، مرکز خرید ساحلی کناک پیر، مرکز خرید لوکس اپیتیموم، مرکز خرید آگورا، مرکز خرید هیلتون و مرکز خرید وست پارک اشاره کرد. در این مراکز بهترین و باکیفیت‌ترین اجناس با قیمت ارزان‌تر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

برخورداری از تفریحات شبانه

ازمیر از آن شهرهایی است که شب‌هایی پر از شور، هیجان و زندگی دارد و گردشگران می‌توانند از تفریحات شبانه آن مانند گشت‌وگذار در کلوب‌ها، بارها، رستوران‌ها، کافه‌ها و خیابان‌های دیدنی آن لذت ببرند. از مهم‌ترین تفریحات شبانه ازمیر می‌توان مواردی مانند کلوب شبانه ۱۸۸۸، بار بلک جک (BlackJack)، بار سیرنا پاب (Sirena Pub)، محله قاضی کدینلار سوکاجی (Gazi Kadınlar Sokağı)، بار بایوس (Bios)، رستوران و بار نار بار (NAR BAR) را نام برد.

غذاها و خوراکی‌های خوشمزه ازمیر

در زمان سفر به ازمیر و اقامت در یکی از هتل های معروف این شهر مانند هتل سوسوزلو آتلانتیس ازمیر می‌توانید از خوردن غذاهای و خوراکی‌های خوشمزه این شهر نهایت لذت را ببرید. در رستوران‌های ازمیر علاوه‌بر غذاهای ترکی و دریایی، غذاهای یونانی و خوراکی‌های مخصوص کشورهای حوزه بالکان هم سرو می‌شود. در هنگام گشت‌وگذار در خیابان‌های این شهر می‌توانید از دست‌فروشان پنیر کبابی و از مغازه‌های قنادی نان و شیرینی خوشمزه خریداری کنید.

امکان اقامت در هتل های لوکس و اقتصادی ازمیر

باتوجه‌به توریستی‌بودن ازمیر، هتل های مختلفی در نزدیکی جاذبه های گردشگری این شهر ساخته شده‌اند تا گردشگران به‌راحتی به جاذبه های دیدنی دسترسی داشته باشند. هتل های شهر ازمیر تنوع بالایی دارند. هتل‌ های لوکس و لاکچری پنج ستاره و چهار ستاره هستند و هتل‌های سه ستاره هتل های اقتصادی و باکیفیت این شهر به‌شمار می‌روند. مسافرانی که بودجه کافی دارند می‌توانند هتل سوسوزلو آتلانتیس ازمیر (Susuzlu Atlantis Hotel) یکی از هتل‌ های چهار ستاره این شهر را برای اقامت رزرو کنند و از امکانات رفاهی باکیفیت آن بهره‌مند شوند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر نیز می‌توانند یک هتل سه ستاره اقتصادی را برای اقامت انتخاب کنند.

هفت ویژگی که نشان می دهد باید به شهر ازمیر سفر کنیم

فلای تودی سایتی معتبر برای خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل ازمیر

در این مطلب، راجع‌به هفت ویژگی‌ که نشان می‌دهد باید به ازمیر سفر کنیم، صحبت کردیم. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از: خوش آب‌وهوابودن، جاذبه‌ های گردشگری متنوع، برگزاری فستیوال‌های بین‌المللی، وجود بهترین مراکز خرید در این شهر، تفریحات شبانه، غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و امکان اقامت در هتل های لوکس و اقتصادی.

اگر قصد دارید بلیط هواپیما ازمیر را به‌صورت آنلاین خریداری کنید و همزمان قصد رزرو یکی از بهترین هتل های ازمیر مانند هتل سوسوزلو آتلانتیس ازمیر را نیز دارید، به سایت فلای تودی وارد شوید. «فلای تودی» درحال‌حاضر بهترین و معتبرترین مرجع آنلاین خرید بلیط و رزرو هتل برای کاربران ایرانی سراسر جهان است. در هر کشوری که ساکن باشید، ازطریق این سایت می‌توانید به باکیفیت‌ترین خدمات آنلاین گردشگری و پشتیبانی پرقدرت فلای تودی دسترسی داشته باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =