کد خبر: 250468
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

امداد خودرو و کفی خودوربر در تهران و یدک کش خودرو

امداد خودرو نوعی خدمات مربوط به خودرو است که به وسیله شرکت‌های مختلف در کشور انجام می‌شود. این شرکت‌های امدادی زمانی که خودرو در خیابان یا جاده دچار خرابی و نقص فنی شد، در کوتاه‌ترین زمان به کمک رانندگان می‌آید.

زمانی که راننده با مشکلات مکانیکی یا پنچری، باتری و... روبرو می‌شود، می‌تواند در هر زمان از شبانه روز با تلفن‌های امداد خودرو جهت درخواست کمک، تماس بگیرد. تعمیرکاران حرفه‌ای شاغل در امداد خودرو، با تماس شما فوراً به محل اعزام می‌شوند. هدف از استفاده از خدمات امداد خودرو جاده‌ای، حفظ ایمنی و آسایش رانندگان برای امداد فوری و بکسل کردن خودرو به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مجاز در کمترین زمان ممکن است.

امداد خودرو

وظیفه ی امداد خودرو جاده ای

امداد خودرو جاده‌ای وظایف گسترده‌ای دارند که توسط تکنسین‌های آموزش دیده انجام می‌شود. تعدادی از وظایف رایج امداد خودرو جاده‌ای عبارتند از:

1. یدک کشی خودرو: چنانچه تعمیر در محل امکان پذیر نباشد، یکی از وظایف اصلی امداد جاده‌ای یدک کشی خودرو است. یدک کشی، شامل بارگیری وسیله نقلیه آسیب دیده و حمل ایمن آن به تعمیرگاه یا مکان نزدیکی است که توسط راننده تعیین شده است.

2. شارژ باتری: هنگامی که در جاده باتری خودرو دچار مشکل شود و یا به اتمام برسد، امداد خودرو می‌تواند خدمات تعمیر و شارژ را انجام می‌دهد. آنها از کابل‌های جامپر برای شارژ باتری مرده استفاده می‌کنند تا راننده به سفر خود ادامه دهد.

3. تعویض لاستیک: امداد جاده‌ای با استفاده از ابزار تعویض سریع لاستیک، با تعویض یا تعمیر لاستیک‌های پنچر به رانندگان کمک می‌کند تا بدون معطلی به ادامه سفر خود بازگردند.

4. انتقال سوخت: اگر در جاده با کمبود سوخت مواجه شدید، امداد خودرو می‌تواند سوخت مورد نیاز (بنزین یا گازوئیل) تا رسیدن به نزدیک‌ترین پمپ بنزین را تامین کند.

5. سرویس قفل: اگر راننده اتفاقی، کلیدهای خود را در داخل ماشین جا بگذارد و یا مشکل قفل درب پیش بیاید، تکنسین‌های امداد خودرو با استفاده از ابزارهای مخصوص به باز کردن قفل درب خودرو کمک می‌کنند. استفاده از خدمات سرویس قفل، به راننده اجازه می‌دهد بدون نیاز به اقدامات غلطی مانند شکستن شیشه‌ها، از آسیب رساندن به خودرو جلوگیری کرده و دوباره درب ماشین باز شود.

6. تعمیرات اضطراری: یکی از مهم‌ترین و رایح ترین خدمات امداد خودرو جاده‌ای، تعمیرات جزئی در محل خرابی یا تصادف است. این تعمیرات در مواقعی که به تجهیزات تخصصی نیاز ندارند، مانند رفع سایر مشکلات مکانیکی و ایرادات جزئی موتور، تعویض تسمه و... انجام می‌شود.

7. ارائه اطلاعات و مشاوره تلفنی: علاوه بر حمایت حضوری، هنگام تماس با امداد خودرو، کارشناسان اطلاعات مفیدی در مورد آدرس تعمیرگاه‌های نزدیک، انتخاب حمل و نقل جایگزین و دیگر موارد مرتبط ارائه می‌دهند که در صورت نیاز می‌توان از آنها استفاده کرد.

امداد خودرو

کفی خودرو بر

با توجه به بالا رفتن تولیدات خودرو در کشور، نیاز به حمل خودروهای تولیدی یا خارجی به نقاط مختلف و خودروهای تصادفی و نیازمند تعمیر در جاده نیز افزایش یافته است. در چنین مواقع نیاز مبرمی به وسایلی داریم که خودرو را به گونه‌ای حرکت دهد که احتمال آسیب را به صفر برساند. یکی از کارآمدترین تجهیزات مورد استفاده در این زمینه، کفی خودرو بر است. از آنجایی که خودروها به طور کامل روی کفی خودرو بر قرار می‌گیرد، امکان آسیبی وجود ندارد و خودرو در شرایط امن حمل می‌شود.

در واقع مزایای مهم و اصلی کفی خودرو بر در حمل و نقل بدون آسیب خودرو است. البته نباید فراموش کنیم که برای حمل خودرو، یک شرکت خودرو بر حرفه‌ای و قابل اعتماد را انتخاب کنیم که علاوه بر مناسب بودن با نیازهای ما، استاندارد باشد و توسط افراد حرفه‌ای انجام شود. مثلاً، خودروبرهای هیدرولیکی، علاوه بر استفاده آسان، احتمال آسیب دیدگی را به میزان قابل توجهی کم می‌کند. همچنین به دلیل وجود نگه دارنده در اطراف خودرو، امکان سر خوردن و حرکت خودرو را در حین حمل و نقل از بین می‌برد. این خودرو برها از صدمات و تصادفات جلوگیری کرده و همچنین ایمنی خودرو را تامین می‌کنند.

ویژگی کفی خودرو بر

کفی خودرو بر برای ایمنی و حمل آسان خودرو دارای ویژگی‌های بسیاری است. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • استحکام: از مواد مقاوم برای تحمل وزن وسیله نقلیه ساخته شده است.
  • صاف بودن: کفی خودرو بر، صاف و مسطح است تا ماشین به راحتی روی آن سوار شود.
  • شیب: کفی خودرو بر، شیب متوسطی دارد تا ماشین به راحتی بر روی آن قرار بگیرد.
  • تسمه‌ها و لنگرها: کفی دارای تسمه و ریسمان محکم است تا خودرو در جای خود محکم بماند.

انواع خودرو بر

کفی‌های خودرو بر دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای حمل و نقل خودروی مختلفی مناسب است:

خودرو بر تکی:

خودرو بر تکی، کامیون‌های کوچکی هستند که تنها یک وسیله نقلیه را حمل می‌کنند. معمولاً برای حمل خودرو داخل شهر از این نوع خودرو بر استفاده می‌شود. همچنین برای افرادی که قصد حمل و نقل جداگانه خودروی خود را دارند نیز مناسب است.

خودرو بر تریلی:

خودرو بر تریلی برای جابجایی چند خودرو استفاده می‌شود. ظرفیت تریلر خودرو بر، معمولاً 6 تا 8 اتومبیل یا بیشتر است. حمل و نقل خودرو با تریلی معمولاً برای حمل و نقل خودرو به خارج از شهر مناسب است.

خودروبر جرثقیل دار:

خودرو بر جرثقیل دار معمولاً از یک کامیون حدود 6 تنی با جرثقیل هیدرولیکی تشکیل شده است. از خودرو بر جرثقیلی زمانی استفاده می‌شود که ماشین آسیب دیده و قابل حرکت نباشد؛ بنابراین کامیون جرثقیلی، خودروی آسیب دیده را با چهار چرخ بلند کرده و آن را در کف خودرو بر سوار می‌کند تا به تعمیرگاه یا نمایندگی تحویل دهد.

کفی خودرو بر در تهران

خوروبر کامیونت:

خودرو بر کامیونی، مشابه جرثقیل دار است؛ اما جرثقیل ندارد.

خودروبر چرخگیر:

خودرو بر چرخ گیر یا یدک کش، در واقع وانت‌های 2 تنی هستند که دارای جرثقیل کوچکی است که برای بلند کردن و حرکت چرخ‌های جلویی وسیله نقلیه‌ای که دارای آسیب جزئی است و همچنین جهت حمل و نق در مسافت کوتاه از آن استفاده می‌شود.

کفی خودروبر تهران

کفی خودروبر تهران، با سابقه طولانی خود، ارائه دهنده خدمات امداد رسانی انواع خودرو ساخت داخل و خارج به صورت شبانه روزی در سراسر کشور است. جهت حمل و نقل خودرو حتی خارج از کشور نیز می‌توانید از خدمات این شرکت استفاده کنید. حمل و نقل خودرو با کفی خودرو بر تهران، با تجهیزات کاملاً استاندارد انجام می‌شود تا خودروی شما بدون آسیب به محل مورد نظر برسد.

یکی از برترین مزیت کفی خودرو بر تهران، وجود شعبه‌های متعدد در سراسر ایران است و جزو سریع‌ترین شرکت‌های حمل و نقل خودرو به شهرستان است. همچنین حمل خودرو از تهران به شهرستان‌هایی مانند مشهد، شیراز، بندرعباس و سایر شهرهای کشور، با قیمت مصوب دولت، بیمه نامه و بارنامه انجام می‌گیرد.

جرثقیل یدک کش

جرثقیل یدک کش یک وسیله نقلیه مجهز است که در مواقع اضطراری جهت امداد به رانندگان به آنها کمک می‌کند. این وسیله برای حرکت ایمن وسیله نقلیه از یک کفی و جک هیدرولیک برای بلند کردن و کشیدن خودروها کمک می‌گیرند. در واقع جرثقیل یدک کش وسیله‌ای کمک کننده در حمل و نقل انواع وسایل نقلیه است.

کارکرد اصلی جرثقیل یدک کش، بکسل کردن ماشین‌های آسیب دیده در هنگام تصادفات و یا نقص فنی خودرو به نزدیک‌ترین مرکز تعمیرات است. همچنین از جرثقیل یدک کش برای حمل انواع ماشین آلات سبک و سنگین و تجهیزات حساس در کارگاه‌های صنعتی و پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =