رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران  و فروشندگان خودرو تهران

اسد کرمی*

مدت‌هاست بازار خودرو در رکود به‌سر می‌برد و این رکود بیشتر هم شده است، به‌طوری که همکاران ما در ماه حتی یک قولنامه هم ننوشته‌اند.

وضعیت بازار خودرو خوب نیست درواقع تا به حال چنین بازاری نداشتیم و خبری هم از تغییر و تحولات در بازار خودرو نیست. خریدوفروش انجام نمی‌شود و واردات خودرو هم به آن صورت که باید انجام نشده که بگوییم در بازار تاثیر داشته است.

نمایشگاه‌دارانِ بدون پروانه و پلت‌فرم‌هایی که آگهی‌های آنلاین خودرو را منتشر می‌کنند و اصلا ماشین‌فروش نیستند. بازار خودرو را از افرادی که واقعا متخصص هستند و پروانه دارند، گرفته‌اند. آنها نه مالیات می‌پردازند و نه ارزش افزوده می‌دهند و نه در جامعه نمایان هستند و همچنان با تخلف و شکایت‌هایی که از آن‌ها وجود دارد به کار خود ادامه می‌دهند.

درخصوص نمایشگاه‌های غیرمجاز خودرو باید تصریح کرد در واقع این‌ها نمایشگاه نیستند، دفاتر بدون مجوز هستند. البته در این زمینه اقداماتی را پیگیری کرده‌ایم و تا پایان تابستان نتیجه آن مشخص خواهد شد که یا این دفاتر ساماندهی می‌شوند و کارت دریافت می‌کنند و یا آن‌که پلمپ خواهند شد.
مردم باید خریدوفروش خودرو را از جایی که پروانه دارد، انجام دهند. دفاتر غیرمجازی که فعالیت غیرقانونی دارند سه‌برابر نمایشگاه‌های خودرویی پروانه‌دار هستند. اتحادیه ۱۵۰۰ عضو رسمی دارد، در حالی که ۴هزار دفتر بدون پروانه فعال هستند.

همین که تمام خودروهای صفر از طریق دفاتر غیرقانونی به فروش می‌رسد، باعث رکود در بازار شده است.

پیش‌فروش خودرو غیرقانونی بوده پس باید مانع از فعالیت شرکت‌هایی شد که این کار را انجام می‌دهند. در همین رابطه در اواخر سال گذشته ۱۲ شرکت را معرفی کردیم که پلمپ شدند.

شرکت‌هایی که خودرو پیش‌فروش می‌کنند قصد کلاهبرداری دارند. آن‌ها یک‌باره صدهزار حواله می‌فروشند در حالی که خودرویی وجود ندارد و مردم هم فریب می‌خورند. حواله برای مردم سند و خودرو نمی‌شود و در صنف ما پیش‌فروش وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =