واندر

در بیست‌وچهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد که هفته گذشته میزبان خودروسازان داخلی بود، از «واندر» ، جدیدترین محصول زامیاد رونمایی شد.

مراسم رونمایی از مینی‌تراک جدید زامیاد با نام «واندر» با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت زامیاد، مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز کشور و سایر مقامات استانی در سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد. این محصول جدید خودروسازی زامیاد که به بازار تجاری‌های کشور معرفی شد، قرار است در حوزه‌ حمل‌ونقل باری به کار گرفته شود. امکانات و مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این خودرو در کنار ابعاد آن، مینی‌تراک واندر را به خودرویی مناسب کسب وکارهای کوچک و فضاهای شهری تبدیل کرده است.

رونمایی از «واندر»؛ مینی‌تراک جدید و کاربردی زامیاد

در بیست‌وچهارمین دوره از نمایشگاه خودرو مشهد، خودروسازی زامیاد، از جدیدترین محصول تجاری خود رونمایی کرد. در روزهایی که بازار داخلی کشور بیش از همیشه نیازمند حضور مدل‌های جدید و متنوع است، مینی‌تراک واندر زامیاد می‌تواند بخشی از خلأ این بازار را تامین کند.

این محصول که براساس گفته‌های مدیرعامل شرکت زامیاد، بخش باری سبک بازار را نشانه گرفته و البته مناسب با نیازهای شهری و فضاهای پرترافیک است، به طور قطع می‌تواند بخش بزرگی از نیاز شرکت‌ها را برآورده کند. به ویژه آن‌که با توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال و گسترش نیاز به خودروهای تحویل، مینی‌تراک واندر زامیاد می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین و مناسب‌ترین خودروها در این بخش تبدیل شود. این در حالی است که تا امروز کمتر خودروسازی به این بخش ورود کرده و محصولی تحت عنوان مینی‌تراک، طراحی و روانه بازار کشور کرده است.

«واندر»؛ مینی‌تراک مدرن زامیاد برای فضاهای شهری و کسب‌وکارهای کوچک
در مراسم رونمایی از مینی‌تراک جدید زامیاد، مدیرعامل این شرکت در خصوص این محصول گفت: «زامیاد با دارابودن خطوط تولید مجهز در زمینه خودروهای تجاری، محصولات متنوعی را در سگمنت‌های مختلف به بازار تقاضا عرضه خواهد کرد تا خلأ این نوع محصولات در بازار خودروهای تجاری کشور پر شود.»

مجید آقایی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این مینی‌تراک مدرن زامیاد عنوان کرد:‌ «این محصول با بهره‌گیری از پلت‌فرم محصولات روز دنیا و متناسب با اقلیم ایران در راستای پاسخ به نیازهای مردم در فضاهای شهری و راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک در کاربری‌های متفاوت و متنوع عرضه خواهد شد.»

وی افزود: «مینی‌تراک واندر نماد تلاش مستمر زامیاد در جهت عرضه خودروهای باکیفیت و متناسب بازار تقاضای کشور است که در کنار استهلاک پایین، بیشترین بهره‌وری را در خدمات‌دهی به ناوگان حمل‌ونقل باری سبک کشور ارائه دهد.»

تجهیزات «مینی‌تراک واندر» برای راحتی رانندگان

براساس اعلام شرکت زامیاد مینی‌تراک واندر از امکانات رفاهی بسیار خوبی بهره می‌برد که کار را برای رانندگان راحت‌تر می‌کند. ازجمله این امکانات می‌توان به صفحه کلاستر دیجیتال ۷اینچی، سیستم مولی‌مدیا با صفحه‌نمایش ۷اینچی لمسی مجهز به درگاه USB+ بلوتوث (آپشن)، صندلی راننده با تنظیم گودی کمر، ایربگ سرنشینان جلو، سیستم هشدار باز بودن کمربند ایمنی، چراغ رانندگی در روز، سنسور نور (اتولایت)، تنظیم برقی آینه‌های جانبی با گرمکن (آپشن)، فرمان برقی، غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای دستی با روکش چرم، سیستم هشدار باز بودن درها، ریموت و قفل‌مرکزی، دوربین دنده‌عقب (آپشن)، مه‌شکن جلو و سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد.

«مینی‌تراک واندر» در آینده نزدیک به بازار می‌آید

مدیرعامل شرکت زامیاد همچنین با بیان اینکه مینی‌تراک واندر این شرکت در آینده‌ای نزدیک به بازار ایران عرضه می‌شود، اظهار کرد: «این مینی‌تراک مجهز به پیشرانه ۱.۶لیتری تنفس طبیعی بنزینی با استاندارد Euro۵+EOBD است که با اتصال به گیربکس ۵سرعته دستی، توانایی تولید ۱۱۲اسب‌بخار قدرت در دور موتور rpm ۵۶۰۰ و ۱۴۷ نیوتون‌متر گشتاور، در دور موتور rpm۴۴۰۰ را دارد.»

وی همچنین بیان کرد: «این مینی‌تراک با وزن خالص ۱۲۰۰ کیلوگرم می‌تواند ۱۳۵۰ کیلوگرم بار مجاز حمل کند.» آقایی گفت:‌ «ابعاد این خودرو در تیپ تک‌کابین ۴۸۷۰ میلی‌متر در طول، ۱۷۱۰ میلی‌متر در عرض و ۱۹۸۰ میلی‌متر در ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور نیز ۳۰۸۰ میلی‌متر است همچنین فضای بار این خودرو ۳۸۵۰میلی‌متر در طول، ۱۵۷۰ میلی‌متر در عرض و ۳۶۰میلی‌متر از کف تا دیواره فضای بار است که موجب می‌شود در فضای شهری پرترافیک بسیار کاربردی ظاهر شود.»

عرضه «مینی‌تراک زامیاد» با استاندارد آلایندگی یورو۵

نگاهی به امکانات فنی این خودرو نشان از آن دارد که زامیاد از این بخش نیز غافل نشده و تلاش کرده تا جدیدترین محصول خود را با مشخصات فنی رقابتی به بازار عرضه کند.

مینی‌تراک واندر براساس اعلام این شرکت از یک موتور ۴سیلندر خطی با حجم ۱۵۰۰سی‌سی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل ۱۱۲ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری ۱۴۷ نیوتون‌متری تولید کند. این پیشرانه به یک سیستم انتقال قدرت ۵ سرعته دستی با سیستم حرکتی محورمحرک عقب هماهنگ است و نسبت دیفرانسیل آن نیز ۴.۷۸۸ اعلام شده است.

مهم‌تر آن‌که این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو۵ به همراه EOBD عرضه می‌شود. حداکثر سرعت مینی‌تراک واندر ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که به تناسب یک خودرو باری با مصارف شهری، مناسب به نظر می‌رسد. سیستم ترمز در این خودرو برای محور جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای است و ترمز پارک آن هم به صورت دستی تعبیه شده است.

ترمز این خودرو جدید زامیاد مجهز به سه سیستم ABS، EBD و ESC است. سیستم تعلیق در این خودرو نیز برای محور جلو مک‌فرسون/میل تعادل و برای محور عقب فنر تخت/میل تعادل (آپشن) اعلام شده است. سیستم برق این مینی تراک نیز باتری ۱۲V ۵۰Ah و دینام ۱۴V ۱۰۰Ah در نظر گرفته شده است. ظرفیت این خودرو ۱+۱ (۲ سرنشین) اعلام شده و این خودرو به یک باک ۵۰ لیتری مجهز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =