شرکت نفت سپاهان

شرکت نفت سپاهان، تولیدکننده انواع روغن پایه و فرآورده‌های حوزه روانکار همواره در جهت ارتقای کیفیت در تولید محصولات و افزایش رضایت‌مندی مشتریان گام برمی‌دارد و می‌کوشد تا تقاضای بازار را در حوزه فعالیت خود مرتفع کند.

این شرکت در کنار دیگر تولیدات خود محصولات جانبی نیز عرضه می‌کند که در این مطلب به معرفی این محصولات می‌پردازیم. شرکت نفت سپاهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان روغن پایه و فرآورده‌های حوزه روانکار کشور دارای تولیدات متنوعی است و همواره می‌کوشد تا با عرضه تولیدات گوناگون پاسخگوی تقاضای بازار باشد و نیاز مشتریان را نیز برطرف کند.

این شرکت در کنار تولید انواع روغن موتور، روغن‌دنده خودرو، روغن‌های صنعتی، روغن دیزل دریایی، ضد یخ، گریس و روغن‌های پایه به تولید و عرضه محصولات جانبی همچون سپاهان ‌پارافین‌واکس، سپاهان اسلاک‌واکس، سپاهان اکستراکت و فوتس‌اویل همت می‌گمارد که در این میان فوتس‌اویل جدیدترین محصول جانبی این شرکت محسوب می‌شود. سپاهان اکستراکت، محصول جانبی واحد استخراج با حلال فورفورال است که ترکیبات حلقوی اشباع نشده آروماتیکی بالایی دارد.

به دلیل استفاده از خوراک با مشخصات خاص و تغییر نکردن خصوصیات آن از ثبات کیفی مناسبی برخوردار بوده و خواص فیزیکی و شیمیایی آن ثابت است. از مزایای این محصول می‌توان به فراریت کم، خواص انحلال‌پذیری خوب و ویسکوزیته ثابت اشاره کرد. سپاهان اسلاک‌واکس، فرآورده حاصل از پالایش رافینات در واحد موم‌گیری با حلال تولوئن-متیل‌اتیل‌کتون است.

به دلیل دقت بالا در فرآیند موم‌گیری و استفاده از فناوری خاص در این بخش، سپاهان اسلاک‌واکس مجموعه‌ای از هیدروکربن‌های خطی نرمال و ایزوپارافین محسوب می‌شود که دارای رنگ روشن است و در صنایع مختلف ازجمله شمع‌سازی، نساجی، عایق‌سازی، پشم‌وشیشه و امولسیون‌های واکس کاربرد دارد.

از مزیت‌های این محصول رنگ بسیار روشن و نقطه ذوب بالاست. سپاهان پارافین‌واکس؛ فرآورده پارافین واکس جامد حاصل از فرآیند تکمیلی صورت‌گرفته روی سپاهان اسلاک‌واکس خالص است. این محصول به صورت جامد بوده و به دلیل درصد روغن پایین موجود در آن، رنگی بسیار روشن دارد.

ازجمله مشخصات ویژه سپاهان پارافین‌واکس می‌توان به درصد پایین روغن، نقطه ذوب بالا، رنگ روشن، عدد نفوذپذیری پایین و محکم و غیرشکننده بودن اشاره کرد.

این محصول در کارتن‌های حاوی پنج یا ۶اسلب پنج‌کیلوگرمی عرضه می‌شود. سپاهان فوتس‌اویل محصول جانبی حاصل‌از فرآیند روغن‌گیری از اسلاک‌واکس است و کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف مانند پلاستیک‌سازی، نساجی، لاستیک سازی، مواد آرایشی، چرم‌سازی و ... دارد. همچنین از سپاهان فوتس‌اویل برای تولید وایت‌اویل استفاده می‌شود. این محصول نیز میزان ترکیبات آروماتیک غیراشباع و گوگرد پایینی و همچنین درصد پایین آروماتیک و سولفور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =