اتوبوس برقی

نخستین هفته از مهرماه سال جاری، با رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران همراه شد.

این اقدام در قالب یکصد و چهل و چهارمین پویش امید و افتخار با حضور محسن هرمزی؛ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، سرهنگ موسوی‌پور؛ رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ و جمعی از مسئولان شهری در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

خرید و اورهال اتوبوس‌ها برای نوسازی و توسعه ناوگان تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در مراسم رونمایی از ۱۰۰دستگاه اتوبوس داخلی برای ناوگان تهران اظهار کرد:‌ قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی را سال گذشته منعقد کردیم که ۵۶۳ دستگاه تاکنون تحویل گرفته شده است.

مهدی علیزاده در این خصوص بیان کرد:‌ «از ابتدای دوره ششم یک‌هزار و ۱۱۶ دستگاه اتوبوس نوسازی شده است که با فعالیت این اتوبوس‌های نو شاهد تغییر چهره اندکی تهران در حوزه اتوبوسرانی خواهیم بود. حال نیز در مجموعه اتوبوسرانی با آغاز بازگشایی مدارس ۲۳۰۰ دستگاه را شاغل کردیم، درحالی‌که در سال‌های گذشته این تعداد بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ دستگاه بود.»

علیزاده با بیان این‌که تا ماه آینده آیین رونمایی اتوبوس‌های برقی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: «امیدواریم تا پایان دوره چهارساله مدیریت شهری، تعداد اتوبوس‌های شاغل به ۵هزار دستگاه برسد تا بتوانیم قدمی در جهت بهبود شرایط حمل‌ونقل عمومی شهر برداریم.» به گفته وی، تهران به ۷هزار اتوبوس نیاز دارد.

انعقاد قرارداد خرید ۵۰۰ بی‌آرتی برقی با داخلی‌ها در دستور کار است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری نیز در آیین رونمایی از این اتوبوس‌ها بیان کرد: «زمانی که مدیریت شهری و شورای ششم پایتخت را تحویل گرفتند، تعداد اتوبوس‌های شاغل ۸۰۰ دستگاه بود که اکنون با تلاش انجام‌شده، این میزان به ۲هزار و ۳۲۳ دستگاه رسیده و می‌توان اعلام کرد؛ میزان اتوبوس‌های شاغل در این دوره سه برابر دوره قبل شده است.»‌

محسن هرمزی با اشاره به اجرایی‌شدن نهضت برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: «در این دوره از مدیریت شهری، نهضت برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تهران اجرایی و عملیاتی شد و تلاش داریم این طرح را با شیب ملایم اجرا کنیم.»

وی ادامه داد: «قرارداد خرید ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از کشور چین اجرایی شده است که تعداد ۵۰۰ دستگاه به‌زودی وارد بنادر کشور می‌شوند. همچنین قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی‌آرتی برقی نیز با شرکت‌های داخلی به زودی بسته خواهد شد.»

اورهال بیش‌از ۱۱۰۰ اتوبوس و قرارداد با اتوبوس‌سازان داخلی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز در این مراسم رونمایی با اشاره به اورهال یک‌هزار و ۱۱۶ دستگاه اتوبوس گفت: «تاکید ما در شورای شهر این است که این سرمایه‌ها نباید دور ریخته شوند. این اتوبوس‌ها کالاهای یک‌ بار مصرف نیستند و باید با نگهداری مناسب، تعمیرات پیشگیرانه و سپس بازسازی و اورهال شوند تا سال‌های طولانی از این سرمایه ملی استفاده کنیم.»

سیدجعفر تشکری هاشمی افزود: «شرکت عقاب‌افشان قرارداد تولید یک‌هزار دستگاه اتوبوس را امضا کرده است و به‌طور منظم آن‌ها را تحویل می‌دهد. همچنین شرکت اسنا و دیگر شرکت‌های داخلی مانند ایران‌خودرودیزل نیز قراردادهایی برای تولید اتوبوس‌های برقی دارند که آن‌ها هم در حال فعالیت هستند.»

پیش‌بینی هزینه ۱۰میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس در سال جاری

تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به هدف شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری برای کاهش دغدغه‌های مردم در حوزه حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد:‌ «سال گذشته، حدود ۷۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس اختصاص دادیم.

امسال نیز مبلغی حدود یک‌هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و تا زمانی که وضعیت حمل‌ونقل به شرایط مطلوب نرسد، ما این روند را ادامه می‌دهیم.»

وی در پایان بیان کرد: «طبق قرارداد موجود، سازندگان داخلی باید به‌طور متوسط ماهانه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ما تحویل دهند که امیدوارم با تلاش سازندگان داخلی و حمایت شهرداری، این امر محقق شود و خریدهای خارجی نیز به‌خوبی انجام و به‌درستی نگهداری شوند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =