کد خبر: 250993
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
گواهینامه موتورسیکلت

در حالی که هزینه اخذ گواهینامه موتورسیکلت در طرح دریافت یک‌روزه گواهینامه موتور در سال گذشته، ۳۲۰هزار تومان بود اما امسال این هزینه به مبلغ ۸۰۵هزار تومان افزایش یافته است.

پلیس راهور از سال گذشته طرح صدور گواهینامه یک‌روزه موتورسیکلت را آغاز کرد. این طرح با هدف تسهیل دریافت گواهینامه برای علاقه‌مندان به رانندگی موتورسیکلت اجرا شد. متقاضیان در این طرح می‌توانند گواهینامه خود را در یک روز پس از ثبت‌نام و پرداخت هزینه و انجام معاینات پزشکی دریافت کنند. این طرح به‌دلیل سرعت بالا و کاهش بوروکراسی مورد استقبال قرار گرفته است.

سال قبل مسئولان پلیس راهور اعلام کردند هزینه ثبت‌نام در طرح گواهینامه موتورسیکلت کاهش ۵۰درصدی داشته و رقمی حدود ۳۲۰هزار تومان است و این تصمیم برای ترغیب کردن موتورسواران به دریافت گواهینامه موتور گرفته شده است. اما در سال جاری مشخص شد که هزینه ثبت‌نام در طرح دریافت یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت از ۳۲۰هزار تومان در سال ۱۴۰۲ با افزایش حدود ۱۵۰درصدی به رقم ۸۰۵ هزار تومان افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که حدود ۵۰درصد موتورسیکلت‌سواران در کشور بدون گواهینامه در حال تردد هستند که این مساله می‌تواند خطرات جانی و مالی بسیاری برای این افراد و دیگران به‌همراه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =