جِی‌وی ۷۰ الکتروفاید

سال ۲۰۲۰ میلادی بود که کمپانی جنسیس به‌عنوان برند لوکس زیرمجموعه هیوندای، از کراس‌اوور لاکچری کامپکت اس‌یووی سگمنت C خود با نام GV۷۰ رونمایی کرد.

پس از گذشت حدود یک سال در ۱۹ نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی نسخه تمام‌الکتریکی این خودرو با نام GV۷۰ الکتروفاید معرفی شد. از نظر طراحی نسخه تمام‌برقی این خودرو با نسخه بنزینی هیچ تفاوتی نداشته و تنها جلوپنجره فاقد منافذ ورودی هوا و جای خالی اگزوزهای عقب درون سپر به‌چشم می‌آید.

GV۷۰ در واقع برادر کوچک‌تر GV۸۰ است که با زبان جدید طراحی جنسیس پیکره تنومند و چهره جذابی به‌خود گرفته است. با نگاهی به‌پروفیل این اس‌یووی کراس‌اوور لاکچری کامپکت جنسیس شاهد خطوط تیز روی بدنه هستیم که با زاویه‌ای نسبت به گل‌گیر عقب طراحی شده است. همچنین رینگ‌های ۲۰ اینچی و اورهنگ‌های نسبتا بلند، کاراکتر نافذ و اسپرتی به‌این خودرو می‌بخشند.

چراغ‌های دوبل کشیده با خطوط تیز روی کاپوت، جلوپنجره ۵ ضلعی بسته فاقد منافذ ورودی هوا و ورودی هوا در بخش پایینی سپر چهره کاملا تهاجمی و اسپرتی را از GV۷۰ الکتروفاید به‌نمایش می‌گذارند. در نمای عقب نیز شاهد چراغ‌های دوبل کشیده با LED های افقی در دو طرف هستیم که حجم‌پردازی صریح در این بخش، زیبایی خاصی را به این اس‌یووی کراس‌اوور لاکچری کامپکت می‌بخشد.

این نکته را نباید فراموش کرد که رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی آلیاژی برای مشتریان جنسیس دردسترس است. در زمان ورود به‌کابین جنسیس GV۷۰ الکتروفاید، شاهد فضایی کاملا لوکس و مدرن هستیم. ترکیب چرم و دوخت باکیفیت، استفاده از قطعات دکوراتیو کروم و دو رنگ بودن تریم داخلی سبب شده است فضای داخلی این خودرو حس و حال لوکسی داشته باشد. هفت رنگ برای مشتریان دردسترس است؛ اما رنگ کرم و قهوه‌ای تیره جزو پرطرفدارترین تریم‌های داخلی این خودرو است.

یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با قابلیت نمایش سه‌بعدی در مقابل راننده و یک نمایشگر ۱۴.۵ اینچی لمسی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو در کابین خودرو وجود دارد. تنظیمات لمسی و یک نمایشگر ۴ اینچی برای تهویه‌مطبوع، فضای داخلی GV۷۰ الکتروفاید را کاملا مدرن جلوه می‌دهند. طراحی دسته‌دنده روتاری و غربیلک‌فرمان جدید جنسیس با دو پدال شیفتر در پشت آن، رانندگی با این اس‌یووی کراس‌اوور لاکچری کامپکت را هیجان‌انگیز می‌کند. نورپردازی داخلی، سقف بزرگ پانورامیک و استفاده از چرم باکیفیت نیز فضای داخلی این خودرو را لوکس و دلنیشن جلوه می‌دهد.

از مهم‌ترین آپشن‌های جنسیس GV۷۰ الکتروفاید می‌توان به: سیستم هشدار نقاط کور، سیستم پیشرفته کمکی رانندگی منطبق بر سطح دو خودران، کروزکنترل پیشرفته، دوربین ۳۶۰ درجه‌ با قابلیت نمایش سه بعدی خودرو و وضوح بالای تصویر محیط اطراف، سامانه هشدار انحراف از مسیر، سامانه حرکت بین خطوط، سامانه هشدار خواب‌آلودگی، ارتباط خودرو با شبکه و با خودرو V۲L و V۲V، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک هوشمند دوگانه با قابلیت کاهش آلایندگی کابین و مجزا برای سرنشینان عقب و ۱۰ ایربگ اشاره کرد.

زیر ظاهر جذاب جنسیس GV۷۰ الکتروفاید، یک پک باتری لیتیوم-یونی ۷۷.۴ کیلووات-ساعتی قرار گرفته که نیروی لازم را برای دو موتور برقی این کراس‌اوور اس‌یووی لاکچری کامپکت فراهم و تامین می‌کند. دو موتور الکتریکی قدرتمند که یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب تعبیه شده، به‌صورت ترکیبی مجموع قدرت را به ۴۲۹ اسب‌بخار و مجموع گشتاور را به ۷۰۰ نیوتون‌متر می‌رسانند. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس تک‌سرعته به‌چهار چرخ منتقل می‌شود.

این خودرو ظرف ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. حداکثر سرعت رسمی GV۷۰ الکتروفاید ۲۳۵ کیلومتر برساعت است. از سوی دیگر با شارژر DC ۲۴۰ کیلوواتی می‌‎توان ظرف ۱۸ دقیقه، حداکثر تا ۸۰ درصد باتری‌های لیتیوم-یونی این خودرو را شارژ کرد. این خودرو با شارژ کامل می‌تواند حداکثر ۴۵۵ کیلومتر را طی کند. کمپانی جنسیس قیمت پایه ۱۲۷ هزار و ۸۰۰ دلاری را برای GV۷۰ الکتروفاید در نظر گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =