فرسودگی لاستیک «تسلا سایبرتراک» بعد از 10هزار کیلومتر

فرسودگی زودهنگام لاستیک‌های تسلا سایبرتراک، آن هم پس از پیمودن مسافتی حدود ۱۰هزار کیلومتر، موجب گلایه یکی از مالکان این خودرو شده است.

کمپانی تسلا، به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ خودروهای برقی جهان، یک شرکت خصوصی متعلق به ایلان ماسک، میلیاردر و کارآفرین آمریکایی است که با تولید محصولات خاص و البته آینده‌نگر شناخته می‌شود.

اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، می‌دانید که یکی جنجالی‌ترین محصولات این شرکت در سال‌های اخیر پیکاپ تسلا سایبرتراک است. این پیکاپ تاکنون چالش‌های بسیاری را برای ایلان ماسک به ارمغان آورده و بسیاری از مشتریان را در رابطه با قابلیت‌های آفرودی و میزان برد مسافت با یکبار شارژ کامل ناامید کرده است.

به‌تازگی یکی از مالکان این پیکاپ جنجالی، پس از تجربه ۱۰هزارکیلومتر (۶ هزار و ۲۵۱ مایل) رانندگی از فرسودگی زودهنگام تایرهای سایبرتراک خود شوکه شده است. طبق گفته مالک، وی از بدو تحویل خودرو همواره با دستورالعمل‌های تسلا هماهنگ بوده و تمام آنها را رعایت کرده است. با این‌حال در اولین سرویس دوره‌ای که مالک سایبرتراک برای چرخش و جابه‌جایی لاستیک‌ها به نمایندگی مراجعه کرد و به وی گفته شد موعد تعویض تایرهاست زیرا به پایان عمر خود رسیده‌اند.

طبق گزارش خود مالک، میزان عمق آج کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشت و تا حد زیادی لبه‌های آن از بین رفته بود. نکته دیگر اینکه عموما لاستیک‌های خودرو به‌واسطه شرکتی بودن مشمول گارانتی نیستند و تسلا نیز در قبال این اتفاق، سلب مسئولیت کرده است.

این تایرها ساخت شرکت معروف گودیر (Goodyear) و از نوع همه‌جارو (آنرود و آفرود) هستند. برای این لاستیک‌ها از سوی خود شرکت سازنده گارانتی مسافتی در نظر گرفته نشده است. دلیل این موضوع نیز می‌تواند به سیاست تسلا هنگام خرید تایرها از شرکت‌های تولیدکننده بازگردد.

زیرا خودروهای برقی به دلیل ارائه گشتاور بیشتر عموما فرسایش لاستیک بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند. همین موضوع سبب شده است شرکت تولیدکننده این تایرها را بدون گارانتی خاصی عرضه کند. مالک این خودرو که یک از اعضای باشگاه مالکان سایبرتراک است، گفت: «این لاستیک‌ها به‌طور خاص برای نسخه Cyberbeast تولید شده‌اند، بنابراین بد بودن آن‌ها غیرقابل بخشش است. من اول اکتبر قرار ملاقاتی دارم تا در این مورد با تسلا صحبت کنم.»

با توجه به تجربه این مالک و بررسی‌های انجام‌شده توسط متخصصان، احتمالا وزن سنگین و قدرت بالای سایبر تراک می‌تواند دلیل اصلی فرسودگی سریع و زودتر از انتظار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =