ولئو چین

30‌ سال پیش ولئو برای نخستین‌بار در چین فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان ‌تاکنون شاهد رشد و سرمایه‌گذاری هنگفتی در این کشور هستیم.

از سوی‌ دیگر در گزارش‌های تحلیلگران اقتصادی جهان می‌خوانیم چین با 114 هزار کارمند در 33 کشور، بزرگ‌ترین بازار را در زمینه تولید و فروش در صنایع خودرویی در اختیار دارد که مقیاس وسیعی است. البته نباید فراموش کرد که چین نخستین بازار خودرو و همچنین بازاری است که انقلاب‌ الکتریکی در آن به سریع‌ترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد.

بنابراین ولئو تصمیم گرفت وارد این انقلاب الکتریکی شود؛ زیرا نرم‌افزار در بازار خودرویی این کشور نقش بسیار مهمی دارد. به‌همین ‌دلیل خودرو، بسیار نرم‌افزارمحور خواهد شد و با توسعه سریع سیستم‌های کمک‌راننده و همچنین وسیله‌نقلیه مبتنی‌بر نرم‌افزار، این بخش به‌ستون‌های کلیدی استراتژی در ولئو تبدیل شده‌اند. با ‌توجه به آن‌چه گفته شد، می‌توان مشاهده کرد که چین بزرگ‌ترین بازار اختصاصی ولئو است؛ زیرا 18 درصد فروش گروه را نمایندگی می‌کند. اما دلایل این موضوع چیست؟

معاون‌ ارشد ارتباطات گروه ولئو در گفت‌وگو با مجله «پاریس» در این‌باره مواردی را مطرح کرد که به‌بخش‌هایی از آن اشاره می‌کنیم.

به‌گفته فرانسوا ماریون نخستین دلیلِ سرمایه‌گذاری هنگفت ولئو، بازار وسیع این کشور است؛ زیرا یک بازار بسیار قوی است که به‌آن‌ها اجازه می‌دهد مراکز تولید و تحقیق‌وتوسعه بیشتری داشته باشند. درواقع ولئو 14 مرکز تحقیق‌وتوسعه درچین دارد.

دومین دلیل، استعداد افراد است که چین به‌عنوان یک پشتوانه بسیار قوی از آن برخوردار است؛ زیرا در آن‌جا مهندسان بسیار خوب آموزش می‌بینند. اما سومین و شاید بتوان گفت مهم‌ترین دلیل، اکوسیستم است. زیرا چین، کشوری بسیار پرتحرک بوده و از این منظر بسیار قوی است. طبیعتا در این اکوسیستم‌ها مشارکت‌های گسترده‌تری با دانشگاه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین تولیدکنندگان خودرو دیده می‌شود.

به‌گفته معاون‌ارشد گروه ولئو، آن‌چه گفته شد جنبه‌های کلیدی بازار در چین و به‌طور کلی در جهان هستند.
اما نباید فراموش کرد که شرایط بازار چین بعد از بحران کووید-19 بهبود یافته است. آن‌چه در این بازار بعد از سال 2019 دیده می‌شود، روند فرآیند فروش فعلی است که شکل «V» (بازگشت‌های سریع) را نشان می‌دهد؛ اما سوال این است در مرحله بعدی چه خواهد بود؟

«√»، «W» (الگوی قیمتی دودره)، شکل «M» (الگوی دوقله) یا شکل «√¯»؟ سال گذشته از سه‌ماهه دوم بهبود V شکل فوق‌العاده‌ای در بازار خودرو چین مشاهده شد. بنابراین باید به‌پتانسیل رشد بازار خودرو در چین طی پنج‌ سال آینده با ازدیاد مصرف و همچنین افزایش تقاضا امیدوار بود. زیرا تعداد مصرف‌کنندگان با درآمد متوسط درچین درحال افزایش بوده و ثروت آن‌ها رو به‌رشد است. در این میان تقاضا برای خودروهای سواری با هدف تردد شخصی به‌شکل چشمگیر و قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =