کد خبر: 206613
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نرخ بازدهی تولید از تجارت کمتر است، خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ایران نیاز به تجربه‌های جهانی دارد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، امرالله امینی اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور نیاز به تجربه‌های جهانی در راستای خودروساز شدن دارد و این موضوع به این معنا نیست که ایران نمی تواند خودروساز شود.

او با بیان اینکه برای خودروساز شدن باید از فعالیت در زمینه مونتاژ شروع کرد و به طراحی رسید، گفت: در قالب قراردادهای اخیر خودرویی که رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعداد آن ها را برای سال جاری منطقی دانسته است، باید کسب و انتقال اطلاعات و دانش فنی صورت گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو باید به سمت امضای قراردادهای طراحی و قطعه سازی حرکت کرد زیرا صنعت خودروسازی کشور باید به حلقه های مفقوده خود برسد.

امینی گفت: به دلیل آنکه تولید در ایران سود کمتری نسبت به واردات دارد، قطعه سازان تمایلی به رشد و دریافت استانداردهای به روز ندارند و از سوی دیگر قیمت تمام شده قطعات در ایران بالا است و باید به سمتی حرکت شود که قیمت تمام شده قطعه در کشور کاهش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه قراردادهای طراحی و قطعه سازی مناسب در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو می تواند صنعت خودروسازی را رشد دهد، اظهار کرد: دلیل گران تمام شدن قیمت قطعات مسائل مالیات، قوانین کار و نرخ پایین بازدهی تولید نسبت به تجارت است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    اتفاقا قطعه سازان داخلی قطعات کاملا با کیفیتی میسازن ولی خودروسازان بیکفایت ما از محصولات بی کیفیت چینی استقبال می کنن و از اونها نقدا خرید می کنن ولی از قطعه سازان داخلی قسطی میخرن! در ضمن با مونتاژ کردن، خودروساز نمی شیم چون تو این سی و چند ساله برامون کاملا روشن شده این قضیه و باید از استعدادها و مهندسین نابغه داخلی تو طراحی و تولید استفاده بشه، نه اینکه عده ای استعدادها رو از کشور فراری بدن تا با شرکای چینی به منفعت برسن!!!
  • احمد ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    صنعت خودرو فقط نیاز به یک چیز دارد و انهم رفع انحصار و ایجاد رقابت در بازار است. غیر از این هیچ درمانی برای بهبود این صنعت مریض راهگشا نبوده و نخواهد بود. این را ۵۰سال حمایت از این صنعت از طرف دولت نشان جی دهد. همه روشها تقریبا تست شده و شکست خورده فقط رفع انحصار مونده که حالا چرا اجرا نمی شه من نجی دونم؟!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =