جگوار

براساس گزارش «اتوموتیونیوز» اروپا این احتمال می‌رود که جگوار-لندروور طی بیانیه‌ای گزینه نهایی خود را معرفی کند. دستور بازنشستگی اسپت 64 ساله از سوی کمپانی مادر یعنی تاتاموتورز صادر شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،با توجه به‌اینکه قرار است رالف اسپت، مدیرعامل جگوار-لندروور در ماه سپتامبر بازنشسته شود، این خودروساز بریتانیایی با تمام توان برای یافتن جایگزینی برای او تلاش می‌کند. طی روزهای اخیر این خبر منتشر شد که فهرست نهایی گزینه‌های جگوار-لندروور شامل برام‌شوت، مدیرعامل سابق آئودی و مدیر توسعه قبلی ب‌ام‌و، کلاز فرولیش است که ماه گذشته از کمپانی ب‌ام‌و خداحافظی کرد.

  در جست‌وجوی گزینه درست
 براساس گزارش «اتوموتیونیوز» اروپا این احتمال می‌رود که جگوار-لندروور طی بیانیه‌ای گزینه نهایی خود را معرفی کند. دستور بازنشستگی اسپت 64 ساله از سوی کمپانی مادر یعنی تاتاموتورز صادر شده است؛ هرچند او پس از این در سمت قائم‌مقام (غیراجرایی) جگوار-لندروور باقی خواهد ماند. براساس گزارش «فایننشال‌تایمز» به‌جز فرولیش و شوت فهرست نهایی جگوار-لندروور همچنین شامل نیک راجرز، مدیر بخش مهندسی جگوار-لندروور و فرد شولتز، مدیر تولید آئودی در کارخانه اینگولشتات نیز می‌شود. درهمین گزارش آمده است مایک منلی (از دیگر گزینه‌های جایگزینی اسپت) از فهرست گزینه‌ها حذف شده است. 
فرولیش و شوت هر دو در سال جاری از شرکت‌های قبلی خود خارج شده‌اند. شوت پیش از آنکه آئودی در بحران رسوایی دیزلی فولکس‌واگن زیر ذره‌بین دادستان‌ها قرار بگیرد، سمت مدیریت فروش و بازاریابی آئودی را عهده‌دار بود. در ماه آوریل شوت از سمت مدیرعاملی آئودی کنار گذاشته شد و کارکوس دوزمان، یکی از مدیران سابق ب‌ام‌و جای او را گرفت. با در نظر گرفتن اسامی موجود درفهرست نهایی گزینه‌های جگوار-لندروور می‌توان گفت تنها مدیرانی در این لیست قرار گرفته‌اند که سابقه کار در برندهای لوکس را دارند و این رویه‌ای بوده است که جگوار-لندروور پس از خریداری شدن توسط تاتاموتورز هند در سال 2008 دنبال کرده است. 

  تعدیل نیروی اجباری
به‌رغم تلاش‌های جگوار-لندروور برای مقابله با آثار ویرانگر تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، هزاران کارگر بریتانیایی که در تولید خودروهای این خودروساز نقش دارند، در آستانه از دست دادن شغل خود هستند. «DHL»، غول لجستیک بین‌المللی به‌اتحادیه‌های کارگری اعلام کرده است 2 هزار و 200 کارگر که تقریبا 40 درصد از آن‌ها درحال‌حاضر با جگوار-لندروور قرارداد کاری دارند، تعدیل خواهند شد. 
این تعدیل نیرو، کارکنان تمام‌وقت و جایگزین (موقت) را که شغل‌شان ارسال و جابه‌جایی قطعات میان شعبه‌های مختلف کارخانه‌ جگوار-لندروور در شمال بریتانیا به‌مدیلندز است، شامل می‌شود. همچنین این تعدیل نیرو شامل کارکنانی خواهد شد که در کارخانه‌های اصلی جگوار-لندروور از جمله کسل‌برامویچ، سئلیهول، السمرپورت و هیلوود مشغول به‌کار هستند. این خبر تنها چندهفته پس از آن اعلام می‌شود که جگوار-لندروور، بزرگ‌ترین خودروساز بریتانیا پس از متحمل شدن ضرر 500 میلیون‌پوندی در سه‌ماهه اخیر به‌خاطر تعطیلی کارخانه‌ها، از تعدیل یک‌هزار و 100 نفر از نیروهای جایگزین (موقت) خود خبر داده بود.  

  اقدامات ناکافی دولت
ماه گذشته انجمن سازندگان و فروشندگان خودرو در بریتانیا هشدار داده بود که بدون‌ارائه بسته حمایتی دولت، یک شغل  از هر شش شغل در صنعت‌خودرو در خطر بیکاری خواهد بود. «DHL» اعلام کرده است: «با توجه به‌شرایط پرچالش در صنعت‌خودرو جهان و تاثیر غیرمنتظره پاندمی کرونا، ما مجبور به‌اتخاذ تصمیمی دشوار برای ساختاردهی مجدد به‌عملیات‌هایی هستیم که به قرارداد با جگوار- لندروور مربوط می‌شوند. ما درحال‌حاضر مشغول مذاکرات با کارکنان و نماینده‌های آن‌ها هستیم و تمام تلاشمان را برای حفظ هرچه‌بیشتر همکارانمان می‌کنیم.» اتحادیه کارگری یونایتد اعلام کرده است تمام تلاش خود را برای به‌حداقل رساندن میزان تعدیل نیرو به‌کار خواهد بست. این اتحادیه در بیانیه‌ای گفته این ضربه‌ای سهمگین و تلخ به‌کارگران متعهدی است که شغل خود را درخطر می‌بینند و این مساله هم‌زمان با سخنان نخست‌وزیر بریتانیا مبنی بر لزوم اقدامات فوری برای کاهش اثرات پاندمی مطرح می‌شود که نشان‌گر عدم‌تلاش کافی دولت برای جلوگیری از تعدیل نیرو و بیکاری گسترده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =