کد خبر: 230755
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

براساس گزارش نظرسنجی از مشتریان درخصوص APEAL (عملکرد، اجرا و چیدمان خودرو) که در سال 1398 توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفت، برندهای ژاپنی، چینی و کره‌ای به‌ترتیب مقام اول تا سوم رضایتمندی مشتریان را از آن خود کردند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس گزارش نظرسنجی از مشتریان درخصوص APEAL (عملکرد، اجرا و چیدمان خودرو) که در سال 1398 توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفت، برندهای ژاپنی، چینی و کره‌ای به‌ترتیب مقام اول تا سوم رضایتمندی مشتریان را از آن خود کردند. 
در این نظرسنجی که از 24 هزار و 396 مالک خودرو طی 2 تا 9 ماه نخست مالکیت خودرو به‌عمل آمد، شاخص‌های سیستم تهویه، سیستم صوتی و وسایل تزئینی فراهم‌‌کننده دید و ایمنی، طراحی داخلی و خارجی، صندلی‌ها و ارگونومی راننده در 59 مدل محصول از 6 شرکت عرضه‌کننده خودرو مورد بررسی  و ارزیابی قرار گرفت.
با توجه به‌میانگین امتیازات ثبت‌شده در این گزارش، می‌توان گفت بیشترین رضایت مشتریان با امتیاز 694 متعلق به‌شاخص «قابلیت دید و ایمنی» بوده و پس از آن «طراحی داخلی و خارجی خودرو»، «ارگونومی راننده» و «سرمایش، گرمایش و سیستم تهویه» هرکدام به‌ترتیب با دریافت میانگین امتیاز 683، 673 و 663 توانسته رضایت مشتریان را حاصل کند. درحالی‌که دو معیار «صندلی‌ها» با 629 امتیاز و «سیستم صوتی و وسایل تصویری» با 623 امتیاز به‌نسبت با رضایت کمتر مشتریان مواجه بوده است. 
طبق گزارش نظرسنجی مشتریان از عملکرد، اجرا و چیدمان خودرو که درسال گذشته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفت، از بین 5 کشور اصلی عرضه‌کننده خودرو به‌ایران، ژاپن (با کسب میانگین 738 امتیاز) بیشترین رضایت مشتریان ایرانی را از آن خود کرد و کشورهای چین (716 امتیاز)، کره‌جنوبی (703 امتیاز)، فرانسه (654 امتیاز) و ایران (641 امتیاز) به‌ترتیب درجایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

آخرین اخبار