امس ‌اویل

«امس ‌اویل» این ابتکار را به خرج داده و برای کاهش هزینه ‌های جاری مصرف‌ کنندگان خود روانکارهایی با گرانروی 15W-50 را در بسته ‌بندی یک کوارت (معادل یک‌چهارم گالون یا ۹۴۶ میلی‌لیتر) عرضه کرده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، ورود پیشرانه‌های جدید در صنعت‌خودرو به‌ویژه در خودروهای هیبرید که از موتور درون ‌سوز تنها برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌شود، سبب شده است «امس ‌اویل» امریکا به ‌فکر فرموله کردن روغن‌های جدید و عرضه  آن  با بسته ‌بندی‌های متفاوت باشد. به‌عنوان مثال کمپانی فورد در بسیاری از محصولات هیبرید خود از موتورهای درون‌ سوز به‌ عنوان شارژکننده باتری ‌ها استفاده کرده و موتور برقی وظیفه حرکت خودرو را برعهده دارد. 

از این رو نیازی به ‌موتورهای درون‌ سوز با حجم بالا نیست و موتورهای کم‌حجم نیز توان شارژ کردن باتری ‌ها را دارند. این موتورهای کم‌حجم نیازی به بسته ‌بندی‌های بزرگ فعلی برای تامین روانکار ندارند و در واقع با حجم کمتری از روغن‌ موتور نیاز آن‌ها برطرف می‌شود. 

درشرایطی که خودروسازان با استفاده از سیستم ‌های پرخوران و دینام ‌های برقی وابستگی به ‌موتورهای درون ‌سوز را کاهش داده و به ‌میزان توان خودرو می‌افزایند، با وجود نیاز به ‌سطوح کیفی و گرانروی ‌های پیشرفته برای روانکاری، اما حجم مخزن روغن‌موتور کاهش یافته و لازم نیست از قوطی‌های ۵ لیتری برای پر کردن آن استفاده شود.

 به‌همین ترتیب بسیاری از مالکان نسبت به تازه بودن روانکار خودرویشان حساسیت بیشتری پیدا کرده‌اند و به این ترتیب ترجیح می‌دهند پیش از تعویض کامل روغن، در میان‌دوره‌ها به‌میزان روغن‌موتور بیفزایند. این درحالی است که درمورد روغن‌های تمام‌سنتتیک با سطوح گرانروی پایین، عمدتا از بسته‌بندی‌های بزرگ استفاده می‌شود. اما «امس‌اویل» این ابتکار را به خرج داده و برای کاهش هزینه‌های جاری مصرف‌کنندگان خود روانکارهایی با گرانروی 15W-50 را در بسته‌بندی یک کوارت (معادل یک‌چهارم گالون یا ۹۴۶ میلی‌لیتر) عرضه کرده است. 

همچنین در ادامه قرار است سایر گرانروی‌ها همچون 10W-30، 5W-30 و 10W-40 نیز با همین بسته‌بندی و با روغن‌پایه تمام‌سنتتیک توسط این شرکت عرضه شود. «امس‌اویل» سعی کرده در این محصول نیز از فرمولاسیونی استفاده کند که باتوجه به‌کاربری پیشرانه‌های کوچک سبب ایجاد لایه محافظ نازکی با محافظت بالا در برابر سایش شود. 

ادتیوهای ضدسایش این روغن سبب افزایش طول عمر قطعات و کاهش هزینه‌های نگهداری می‌شوند. همچنین لایه ایجادشده توسط این روانکار به‌قدری ضخامت دارد که پس از برخوردهای مکانیکی به‌راحتی نازک‌تر نشده و توانایی‌هایش را از دست نمی‌دهد. 

غیر از مصارف خودرویی این شرکت اعلام کرده این فرمولاسیون ویژه برای وسایل نقلیه غیر متحرکی که جدیدا معرفی شده‌اند و نیاز به‌روانکار پیشرفته دارند نیز قابل استفاده است. از جمله این وسایل می‌توان به‌موتورهای هیبرید که برای شارژ کردن باتری استفاده می‌شوند، موتورهای درون‌سوزی که کاربردی غیر از حمل کالا و انسان دارند، ژنراتورها، پمپ‌های آب و حتی ماشین‌های چمن‌زنی شخصی جدید اشاره کرد. 

این وسایل باید از استانداردهای گرانروی SAE 50، 10W-50، یا 15W-50 تبعیت کنند. روانکارساز اهل ویسکانسی آمریکا اعلام کرده که محصول آن‌ها تا ۲۰۰ ساعت از فعالیت موتورهای درون‌سوز حفاظت می‌کند و به‌صورت تامین در کارخانه (OEM) توسط شرکت‌های معتبری مورد استفاده قرار گرفته است. درحال حاضر می‌توان این محصول را تنها از طریق سفارش به‌فروشگاه‌های مجازی تهیه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =