براساس اطلاعات منتشرشده از سوی دفتر اطلاعات انرژی ایـالات‌مـتـحـده، خـروجـی پالایشگاه‌های تولید روغن‌پایه در ماه سپتامبر ۱۱ درصد کمتر از میانگین 5 سال گذشته طی این دوره بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس اطلاعات منتشرشده از سوی دفتر اطلاعات انرژی ایـالات‌مـتـحـده، خـروجـی پالایشگاه‌‌های تولید روغن‌پایه در ماه سپتامبر ۱۱ درصد کمتر از میانگین 5 سال گذشته طی این دوره بوده است. کاهش ۱۱ درصدی کمترین میزان از افت طی ماه‌های سالی بوده که به‌طور کامل اقتصاد دنیا تحت تاثیر کووید-۱۹ قرار داشت. 
بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که شرایط به‌سمتی متمایل شده که به‌روند عادی تولید و عرضه روانکارها نزدیک می‌شویم. با وجود اینکه تولید 5/4 میلیون بشکه در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن «آگوست» که رکورد ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۰ در آن رقم خورد، یک پسرفت به‌حساب می‌آید، اما نزدیک شدن به‌میانگین 5 سال اخیر نشانه بسیار خوبی در این بخش به‌حساب می‌آید؛ در نظر داشته باشید که حجم تولیدی ماه آگوست ۲۰ درصد کمتر از میانگین 5 سال گذشته طی همین ماه بوده است. 
از ماه مارس تا آگوست نیز چیزی در حدود ۱۳ الی ۲۵ درصد افت نسبت به‌میانگین 5 سال گذشته را تجربه کردیم. متخصصان بازار روغن‌پایه باور دارند درصورتی که به‌خاطر طوفان لائورا سایت اکسل پارالوب در وستلیک ایالت لوئیزینا فعالیت خود را متوقف نمی‌کرد، حجم این ماه ممکن بود به‌میانگین 5 سال گذشته برسد. 
البته برخی منابع پیش‌بینی کرده‌اند که به‌خاطر بهبود تقاضا همین سایت نیز در ماه‌های پایانی سال جاری حجم تولید خود را افزایش دهد. یکی از مدیران پالایشگاهی که نخواسته نامی از وی برده شود، در گفت‌وگو با «لابزاندگریسس» گفته است: «من فکر می‌کنم بازار به‌شرایط خوبی بازگردد. 
پالایشگاه‌ها کماکان فعالیت خود را محدود کرده‌اند؛ چرا که تقاضا برای برش‌های میانی همچنان اندک است و این موضوع سبب محدود شدن روند تولید روغن‌پایه می‌شود. من فکر نمی‌کنم تا زمانی که تقاضا برای سوخت، به‌ویژه سوخت جت به‌میزان سابق بازگردد، حجم تولید روغن‌پایه نیز به‌شرایط قبلی برسد.» 
حجم تولید سپتامبر به‌خصوص برای روغن‌پایه‌های پارافینی زیاد بود. حجم تولید این نوع از روغن‌پایه در این ماه تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید که تنها ۹ درصد تا میانگین ۵ سال گذشته فاصله داشت. همچنین پالایشگاه‌ها طی این مدت ۶۴۰ هزار بشکه روغن‌پایه نفتنیک نیز تولید کرده‌اند که نسبت به‌میانگین 5 سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =