رونمایی از کامیونت شیلر 8 تن و افتتاح خط تولید مینی ‌بوس پگاسوس

۶۰ درصد تولید کامیونت ٨تن شیلر که به‌منظور خدمات حمل‌ونقل بین‌شهری توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده، در بهمن‌دیزل داخلی‌سازی شده است. پگاسوس نیز یک مینی بوس ١٨+١ نفره است که با ظرفیت ٢٣نفره نیز در آینده عرضه خواهد شد و نزدیک به ٥٠درصد این خودرو هم به ساخت داخل رسیده است

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته طی بازدید علیرضا رزم‌حسینی؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت و عزت‌اله اکبری‌تالارپشتی؛ رئیس کمسیون صنایع و معادن و جمالی پور استاندار قزوین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان قزوین از شرکت بهمندیزل، کامیونت ایرانی شیلر۸ تن رونمایی و خط تولید انبوه مینی‌بوس پگاسوس افتتاح شد. 

کارخانه بهمن‌دیزل در «شهر صنعتی البرز» قزوین با مساحت ۳۳هکتار فضای تولیدی یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی استان قزوین است که درمجموع برای یک‌هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و با توجه به فاز توسعه‌ای در سال ١٤٠٠ و سال‌های آینده این اشتغال به دوبرابر افزایش خواهد یافت. هم‌اکنون کارخانه بهمن‌دیزل از ١٢ سالن تولید و تجهیزات خطوط پیشرفته برخوردار است.

یک کامیونت ایرانی 

۶۰ درصد تولید کامیونت ٨تن شیلر که به‌منظور خدمات حمل‌ونقل بین‌شهری توسط متخصصان ایرانی طراحی و در بهمن‌دیزل داخلی‌سازی شده است. امور طراحی و ساخت کامیونت ۸تن شیلر با انجام تست‌های تولید انجام و مجوزهای ساخت داخل آن نیز همگی دریافت شده است. کامیونت شیلر ٨تن با کاربری آتش‌نشانی، حمل زباله، فلزی، تانکر آب و جرثقیل بالابر در کشور قابل استفاده است. 

موتور یورو٥ این خودرو ١٥٥ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و گیربکس آن ٦سرعته و نوع سوخت آن نیز گازوئیل است. در آینده کابین خواب در این خودرو تعبیه می‌شود. در پروژه ارتقای این کامیونت، نصب ایربک و ریموت کنترل، موتور ١٤١ اسب بخاری یورو ۵EVF و گیربکس جدید ٦سرعته در نظر گرفته شد که سبب تامین نیازهای داخلی کشور در بخش کامیونت باری، آتش‌نشانی، حمل زباله، تانکر آب و بالابر می‌شود. برنامه توسعه ساخت داخل این خودرو برای سال ١٤٠٠، ارتقای داخلی‌سازی آن از ٦٠ به ٧٠درصد است.

برنامه حمایتی وزارت صمت

وزیر صمت در حاشیه بازدید از بهمن‌دیزل و رونمایی از کامیونت شیلر ۸ و افتتاح خط تولید مینی‌بوس پگاسوس به عملکرد موفق گروه خودروسازی بهمن اشاره کرد و گفت: «با وجود شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و نیز بحران کرونا در کشور، گروه بهمن درتولید خودروهایی نظیر مینی‌بوس پگاسوس و تولید محصولات دیگر بسیار موفق عمل کرده و این موضوع قابل تقدیر است.» 

رزم‌حسینی در پاسخ به این سوال که وزارت صمت چه برنامه و تمهیداتی را برای حمایت از تولیدات داخلی بخش خصوصی در نظر گرفته است، تصریح کرد: «وظیفه دولت و وزارت صمت حمایت از بخش‌های خصوصی کارآمد است. بر این اساس، در نظر داریم با حمایت‌های متعدد ازجمله حمایت‌های مالی به توانمندتر شدن این گروه خودروسازی کمک کنیم.» 

وزیر صمت با تاکید بر اینکه گروه بهمن مسیر پیشرفت خود را به‌درستی طی می کند، خاطرنشان کرد: «امروز با بازدید و رونمایی از کامیونت شیلر ۸ و افتتاح خط تولید مینی‌بوس پگاسوس بهمن‌دیزل، توانمندی‌های این گروه خودروسازی در عرصه تولیدات داخلی کاملا مشخص شد.» 

در این مراسم، علاوه‌بر وزیر صنعت و معاونان وی، همچنین رئیس کمیسیون صنایع مجلس، استاندار قزوین، نمایندگان استان قزوین در مجلس و مسئولان استانی و مدیران گروه بهمن نیز حضور داشتند و توانمندی‌های بهمن‌دیزل در حوزه کاربری‌سازی، آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و تولید محصولات تجاری برای مسئولان به نمایش درآمد.

یک مینی ‌بوس با ۵۰ درصد داخلی‌ سازی

پگاسوس نیز یک مینی بوس ١٨+١ نفره است که با ظرفیت ٢٣نفره نیز در آینده عرضه خواهد شد و نزدیک به ٥٠درصد این خودرو هم ساخت داخل شده است. موتور این مینی‌بوس ٣ لیتر حجم و ١٦١ اسب‌بخار قدرت دارد. این مینی‌بوس نسل بعدی مینی‌بوس شیلر است. گیربکس این مینی‌بوس ٦سرعته بوده و تریم داخل آن در داخل کشور به‌روز شده است.

خودروهای تولیدی بهمن‌دیزل همگی بالاترین ستاره کیفی در کشور را دارا هستند و پنج ستاره کیفی به بهمن‌دیزل اختصاص دارد. این شرکت مقام اول خدمات پس از فروش در خودروهای تجاری کشور را نیز داراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

آخرین اخبار