کد خبر: 233886
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
لاستیک‌های باری-اتوبوسی

باقرجوان گفت: با همکاری وزارت صمت مشکل تامین لاستیک در ناوگان حمل و نقل باری و مسافری رفع شده و رانندگان براساس پیمایش می‌توانند لاستیک مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با بیان اینکه داشتن رانندگان مجرب و آموزش دیده از  برنامه‌های اصلی در بخش حمل و نقل عمومی به شمارمی رود گفت: سلامت تمامی رانندگان و آموزش مداوم آن‌ها همواره در دستورکار سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای قرار گرفته است به طوری که این رانندگان هم در بدو ورود و هم در حین خدمت دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند .

او با بیان اینکه فرهنگ سازی برای استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما به شمار می‌رود افزود: طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته در مسافت‌های متوسط و بلند حدود 40 درصد جابجایی‌ها توسط ناوگان حمل و نقل عمومی و 60 درصد توسط ناوگان شخصی انجام می‌شود این در حالی است که 99 درصد از تصادفات در این 60 درصد رخ می‌دهد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری در رابطه با تامین شانزده قلم کالای ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کرد: در سال گذشته چندین جلسه با حضور وزیر راه وشهرسازی و تشکل‌های حمل ونقلی و نمایندگان وزارت صمت برگزار شد و در این جلسات مشکلات ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را بررسی کردیم.

باقر جوان با بیان اینکه وزارت صمت متولی تامین لوازم مورد نیاز از جمله روغن، لاستیک و قطعات یدکی ناوگان حمل ونقل عمومی و جاده‌ای است افزود: تامین این کالاها به صورت مداوم توسط سازمان راهداری صورت می گیرد و از طریق وزارت صمت در حال رصد و پالایش است و طبق آخرین صحبت‌های وزیر صمت مقرر شد لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی در سامانه کالا که تحت نظارت وزارت صنعت است تامین شود.

او با بیان اینکه تامین این لاستیک‌ها از طریق ارز نیمایی انجام شده و در سامانه کالا به رانندگان عرضه می‌شود گفت: این لاستیک‌ها بر اساس پیمایش  به رانندگان ارائه می‌شود و راننندگان این بخش می توانند با مراجعه به نمایندگی ها لاستیک های خود را دریافت کنند.

باقر جوان تاکید کرد: سازمان راهداری تمامی آمار پیمایش رانندگان را به وزارت صمت ارائه می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =