ایران خودرو دیزل

این خودروساز طی سال ۹۹ به رشد ۳۳۰ درصدی تولید نسبت به سال ۹۸ دست یافت

به گزارش «اخبار خودرو»، رکود ناشی‌از تحریم‌ها سایه بیشتری بر بخش تجاری‌ها در مقایسه با سواری‌ها انداخته است. با این‌حال اما تجاری‌سازان داخلی جسته‌وگریخته اقداماتی را به‌منظور افزایش سهم بازار و بهبود سطح کیفی انجام داده‌اند که این اقدامات در یک سال گذشته رنگ‌وبوی بیشتری به خود گرفته است. به‌نظر می‌رسد در سال جاری، با زمزمه‌های کاهش تحریم‌ها و توافق ایران با کشورهای غربی، تجاری‌سازان نیز امید دوباره‌ای به تولید و تامین نیاز بازار گرفته باشند. در این میان، ایران‌خودرودیزل نیز در سال جدید خبر از افزایش ارزش سهم بازار خود به ۴۴درصد داده است.

رشد ۴.۳ درصدی فروش ایران‌ خودرو دیزل

مدیرعامل ایران‌خودرودیزل از افزایش ارزش سهم بازار این شرکت به ۴۴درصد و بهبود عملکرد این شرکت در حوزه بازار و رشد آن در میزان فروش تعدادی در سال گذشته خبر داد.

جواد توسلی‌مهر در این خصوص گفت: «فروش ایران‌خودرودیزل در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۴.۳برابر شده و مبلغ فروش آن به ۴۰۴۰میلیارد تومان رسیده است.»

وی در ادامه با اشاره به اقدامات و دستاوردهای این خودروساز در سال گذشته، گفت: «عملکرد شرکت ایران‌خودرو دیزل و پنج شرکت زیرمجموعه آن شامل ایدم، چرخشگر، محورخودرو، قطعات خاور و گواه، در مقایسه با سال ۹۸ در مجموع ۳.۷ برابر شده و در مجموع طی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۲۷۰ درصدی را رقم زده است.»

عبور ایران‌خودرو دیزل از رکورد تولید ۹ سال اخیر

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل همچنین با اشاره به افزایش تقریبا سه‌برابری فروش تعدادی این شرکت بیان کرد: «از یک‌هزار و ۳۵۵ دستگاه فروش همگن در سال ۹۸ به ۳هزار و ۹۸۰ دستگاه در سال گذشته رسیدیم.»

وی با بیان این‌که در سال گذشته سهم بازار ایران‌خودرو دیزل نسبت به سال ۹۸ از ۲۳ به ۴۴ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: «در سال گذشته رکورد ۹ سال اخیر شکسته شد.»

توسلی‌مهر اظهار کرد: «در سال گذشته سهم بازار این خودروساز در محصول کامیون به ۸۲ درصد و در کشنده به ۷۰ درصد رسیده است. در بخش مسافربری و ناوگان حمل‌ونقل عمومی و محصول اتوبوس شهری نیز سال گذشته ۲۴ درصد سهم بازار به ایران‌خودرو دیزل اختصاص یافته است.

رشد ۲.۹ درصدی شرکت‌ تابعه ایران‌ خودرو دیزل

وی ضمن نوید دادن بهبود شرایط سهم این خودروساز از بازار محصولات تجاری در سال جاری، آمار رشد درآمدی این گروه صنعتی را به تفکیک تشریح کرد و افزود: «ایران‌خودرودیزل با برنامه‏ریزی برای جهش تولید، تمامی ظرفیت‌های خود را به کار گرفت و موفق به تحقق شعار سال گذشته با رشد  ۳۳۰درصدی تولید نسبت به سال ۹۸ شد.»

توسلی‌مهر در ادامه اظهار کرد: «با تاثیر از این رشد، عملکرد شرکت‏های تابعه نظیر ایدم و چرخشگر نسبت به سال قبل شاهد رشد ۲.۹ برابری و ۲.۷ برابری بوده است. همچنین عملکرد شرکت‌های گواه، قطعات خاور و محورخودرو نسبت‌به سال قبل به ترتیب ۳.۴ برابر، ۲.۹ برابر و ۲ برابر رشد کرده است.»

افزایش سطح کیفی محصولات ایران‌خودرو دیزل

وی در ادامه عنوان کرد: «همچنین علاوه بر بهبود قابل توجه عملکرد مالی و افزایش سهم بازار، در حوزه کیفیت و به تبع آن رضایت‏مندی مشتریان، گام‏های موثری برداشته شده است.»

وی یادآور شد: «ارتقای سطح کیفی سه محصول تولیدی شامل کشنده فوتون از سه به چهارستاره و نیز کامیون واگن هود و مینی‌بوس آرین از دو به سه‌ستاره از این دست اقدامات بوده است.»

این در حالی ‌است که محصول اتوبوس‏ شهری این شرکت نیز با رده کیفی سه‌ستاره در سال ۹۹ وارد بازار شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، امسال کیفیت این محصول به چهارستاره ارتقا خواهد یافت.

به گفته مدیرعامل شرکت ایران‌خودرودیزل، طبق برنامه‌ریزی سال گذشته که در حوزه نوسازی ناوگان صورت گرفت، قرارداد نوسازی یک‌هزار دستگاه کشنده با همکاری سه‌جانبه سازمان راهداری، بانک توسعه تعاون و این شرکت با استفاده از تسهیلات بانک توسعه تعاون بسته شد که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

تولید ۲هزار دستگاهی در سال ۹۹

ایران‌خودرو دیزل موفق شد سال گذشته با تولید ۲۲۲۰ دستگاه خودرو تجاری، از رکورد تولید خود در سال ۹۸ عبور کند. مدیرعامل این شرکت در همین زمینه اعلام کرد بود این شرکت در حال اصلاح ساختار مالی و برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه است تا به مطالبات سهامداران پاسخ مثبت دهد.

وی همچنین عنوان کرده بود ایران‌خودرودیزل در ۸ ماه سال ۹۹، به اندازه کل سال ۹۸ تولید داشته و در روز ۱۳ آذرماه با تولید ۲۲۲۰ خودرو تجاری، از رکورد تولید سال گذشته عبور کرده است.  

جواد توسلی‌مهر با بیان این‌که ایران‌خودرو دیزل به تعهداتش در قبال شهرداری تهران و فرودگاه خاتم‌الانبیا زودتر از موعد قرارداد عمل کرده است، اعلام کرد: «به بقیه تعهدات خود نیز در مورد مقرر عمل خواهیم کرد.»
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =