خودروهای برقی

شرکت بی‌پی را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالان حوزه انرژی‌های فسیلی می‌شناسیم، اما ظاهرا با تغییرات بازار خودرو به‌نظر می‌رسد این شرکت نیز نسبت‌به توقف مصرف سوخت‌های فسیلی در خودروها علاقه‌مند شده است و قصد دارد از مالکان خودروهای برقی حمایت کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت بی‌پی را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالان حوزه انرژی‌های فسیلی می‌شناسیم، اما ظاهرا با تغییرات بازار خودرو به‌نظر می‌رسد این شرکت نیز نسبت‌به توقف مصرف سوخت‌های فسیلی در خودروها علاقه‌مند شده است و قصد دارد از مالکان خودروهای برقی حمایت کند. این ابرشرکت حوزه انرژی با همکاری یکی از شرکت تامین‌کننده انرژی‌های تجدیدپذیر به نام کره پاک «Pure Planet» سرویس دیجیتالی برای حمایت از مصرف انرژی خودروهای برقی در انگلستان راه‌اندازی کرده‌اند. این سرویس می‌تواند به صورت هوشمندانه‌ انرژی مصرف‌شده در خانه، خودرو، باتری‌های ذخیره‌ساز ایمنی و انرژی خورشیدی را کنترل کند. این بستر قرار است برمبنای نرم‌افزار پیورپلنت به همراه وب‌سایت این مجموعه در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.
هدف اصلی این بستر کمک‌رسانی، اطلاع‌رسانی و ساده‌سازی روند مدیریت منابع انرژی در خانه و جاده برای مردم است. کاربر این سرویس با ثبت اطلاعات خود می‌تواند راهکارهای هوشمند مدیریت برمصرف را دریافت کنند. پیروپلنت در سال ۲۰۱۷ پس از دریافت جایزه حمل‌ونقل برقی از دولت انگلستان به‌عنوان اولین تامین‌کننده برق کاملا تجدیدپذیر و بدون‌انتشار کربن با بی‌پی آشنا شد و از همان زمان بی‌پی به‌عنوان یکی از سهام‌داران پیورپلنت شناخته می‌شود. تا به‌حال که همکاری آنها گسترده‌تر شده و قرار است منجر به راه‌اندازی سرویسی مشترک شود.
امکاناتی که قرار است BP برای مشترکان سرویس پیروپلنت فراهم کند شامل تحلیل شخصی در مورد مصرف انرژی در خانه و درحال حرکت، تخمین میزان صرفه‌جویی در انتشار دی‌اکسیدکربن به خاطر بهره‌گیری از راهکارهای پیورپلنت، ارائه اطلاعات به رانندگان خودروهای برقی مربوط به زمان واقعی مصرف انرژی، وضعیت باتری خودرو و هزینه هر کیلومتر پیمایش، امکان اتصال هر خودرو (بنزین و دیزل)، تخمین میزان دی‌اکسیدکربن منتشرشده و مقایسه آن با یک خودرو برقی و درنهایت ارائه راهکارهای دیگر مربوط به مصرف انرژی همچون ترموستات‌های هوشمند و استفاده از شارژهای خانگی برای خودروهای برقی است. آندرو رالستون، مدیرعامل و بنیانگذار پیورپلنت گفت: «خدمات انرژی‌محور در آینده پویاتر، شخصی و دیجیتالی هستند و باید انتشار کربن درآنها کمتر باشند. این سرویس جدید به مردم کمک می‌کند انرژی خود را بهتر مدیریت کنند و همه اطلاعات لازم برای کاهش انتشار را در اختیار آنها می‌گذارد. با تعمیق روابط ما با bp در حال ایجاد Pure Planet 2.0 هستیم. با ارائه خدمات جدید و هیجان‌انگیز فناوری محور، بینش جامعه را در مورد نحوه کاهش انتشار کربن افزایش می‌دهیم و مشتاقانه منتظریم این موارد را با مخاطبان گسترده‌تری به اشتراک بگذاریم.»
فلیپه آرپلاز، معاون ارشد انرژی‌های پاک بی‌پی نیز گفت: «صنعت، تجارت و افراد؛ همگی در دستیابی به آینده بدون انتشار کربن سهیم هستند. تجهیز کاربران انرژی به دانش و درک می‌تواند به آنها در مدیریت بهتر انرژی و انتخاب‌های پایدارتر کمک کند خوشحالیم که با پیورپلنت همکاری می‌کنیم تا این فناوری هوشمند را که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری درباره انرژی هوشمندتر کمک کند، همراه باشیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =