تایر

مدیران شرکت‌های تایرسازی و دیگر اعضای صنعت تایر  کشور دیروز 9 عضو هیات‌مدیره را برای  سکانداری انجمن صنفی این صنعت مشخص کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیران شرکت‌های تایرسازی و دیگر اعضای صنعت تایر کشور دیروز 9 عضو هیات‌مدیره را برای سکانداری انجمن صنفی این صنعت مشخص کردند. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌در جلسه روز گذشته این انجمن، شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک ایران که در سه سال گذشته به عنوان یکی‌از اعضای هیات‌مدیره در انجمن صنفی صنعت لاستیک حق رأی داشت؛ موفق به جلب نظر اعضا نشد و بارز کردستان جای آن را در ترکیب هیات‌مدیره گرفت.
بر همین اساس شرکت‌های آرتاویل‌تایر، ‌ایران‌تایر، ‌بارزکرمان، ‌بارز کردستان، ‌پارس‌تایر،‌کیان‌تایر و یزدتایر به عنوان 9عضو هیات‌مدیره انتخاب شدند. در جلسه دیروز انجمن، شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک ایران به‌عنوان عضو علی‌البدل در کنار ایران‌یاسا انتخاب شد.
همچنین شرکت لاستیک خوزستان که به‌عنوان تنها کارخانه تیوب‌سازی کشور درحال فعالیت است، در این دوره نیز به‌عنوان بازرس انتخاب شد و بازرگانی سیمرغ هم حکم بازرس علی‌البدل را گرفت. اما آنچه بیش‌از همه در سرنوشت صنعت تایر و تصمیمات مهم در این صنعت موثر است، انتخاب رئیس، ‌نایب‌رئیس و دبیر انجمن است که هفته آینده و در جلسه آتی با رأی اعضای هیات‌مدیره انتخاب خواهند شد.
انتخاب رئیس و نایب‌رئیس انجمن صنعت تایر ایران به‌این‌دلیل برای فعالان این صنعت و صنف مهم است که در دوره گذشته متولیان انجمن عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان دادند. البته درحال‌حاضر مدتی است به‌دلیل غیبت رئیس کنونی،‌ انجمن صنعت تایر ایران بدون رئیس بوده و در بسیاری از جلسات دولتی و مهم منفعل ظاهر شده است. به‌گزارش روزنامه«دنیای‌خودرو» ‌بخش عمده‌ای از تولید تایر در ایران در اختیار دو «گروه صنعتی بارز» به‌عنوان رهبر بازار و «گروه صنعتی رازی» یعنی هلدینگ بالادستی دو شرکت آرتاویل‌تایر و یزدتایر است و این چهار شرکت در کنار کویرتایر بیشترین تولید و سهم بازار را در گروه محصول رادیال سواری دارند.
البته انحصار تولید تایرهای رادیال باری-اتوبوسی همچنان در اختیار بارز کرمان است و با آغاز تولید تایرهای رادیال باری-اتوبوسی در آرتاویل‌تایر بازهم انحصار تولید این گروه محصول در اختیار دو تولیدکننده بزرگ صنعت تایر باقی خواهد ماند. اما آنچه حائزاهمیت است، لزوم حمایت شرکت‌های صاحب تکنولوژی از کارخانه‌های دارای تکنولوژی قدیمی است تا بتوان در نبود شرکت‌های خارجی، ‌انتقال تکنولوژی را از شرکت‌های داخلی انجام و تولیدکنندگان تایرهای سنگین بایاس را نیز به چرخه تولید محصولات رادیال وارد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =