جنرال‌موتورز و شل اقدام به تاسیس شرکت مشترکی به نام MP2 انرژی کرده‌ند که قرار است در حوزه تامین انرژی برای محصولات این گروه خودروسازی فعالیت کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، جنرال‌موتورز و شل اقدام به تاسیس شرکت مشترکی به نام MP2 انرژی کرده‌ند که قرار است در حوزه تامین انرژی برای محصولات این گروه خودروسازی فعالیت کند. درحال‌حاضر این شرکت انرژی موردنیاز خودروهای برقی جنرال‌موتورز را از طریق انتقال برق تولیدشده ازمنابع تجددپذیر به پارکینگ مالکان محصولات جنرال‌موتورز تامین می‌کند.
در نخستین فاز این پروژه قرار است مالکان واجدشرایط برندهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی و کادیلاک در ایالت تگزاس این خدمات را دریافت کنند. در تابستان مالکان برندهای جنرال‌موتورز می‌توانند پس‌از نصب تجهیزات تامین‌شده ازسوی شل در ساعات افت فشار (شب) شارژ رایگان برای باتری خودروهایشان دریافت کنند.
همچنین در ماه جاری جنرال‌موتورز امکان دسترسی مستقیم به مجموعه‌ای از تامین‌کنندگان انرژی تجدیدپذیر را برای کمک به مشتریان فراهم خواهد کرد. البته کارمندان جنرال‌موتورز در اولویت دریافت این تجهیزات هستند. البته هر دو شرکت شل و جنرال‌موتورز اخیرا اهداف‌ بلندپروازانه‌ خود را در رفع منابع تولیدات را اعلام کرده بودند.
جنرال‌موتورز قرار است به صورت جهانی تا سال ۲۰۴۰ محصولات و عملیات تولید تولید کربن را منتفی و اهداف بلندپروازانه خود را با توافق‌نامه پاریس همسو کند. کریستن سیمن، مدیرارشد دفتر توسعه پایدار جنرال‌موتورز گفت: «پرداختن به تغییرات اقلیمی به مقیاس‌پذیری در موارد مختلف نیاز دارد. در جنرال‌موتورز متعهد شده‌ایم به آینده‌ و توسعه پایدار کمک کنیم.»
اهداف شل نیز باوجود انرژی محور بودن این شرکت، هم‌راستا با جامعه جهانی در دستیابی به اهداف توافق‌نامه پاریس سازمان ملل (UN) در مورد تغییرات آب‌وهواست. اما آنها تا سال ۲۰۵۰ به تجارت با عدم انتشار کربن به عنوان آلاینده می‌رسند. این اهداف شامل آلایندگی نه فقط در زمینه محصولات تولیدشده، بلکه شامل تمام محصولات انرژی‌محور و روانکارها به مشتریان می‌شود. گلن رایت، معاون‌ارشد بخش راهکارهای تجدیدپذیر و انرژی محور شل گفت: «شل در بسیاری از بخش‌ها در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به‌عنوان شریک بسیاری از شرکت‌ها فعالیت می‌کند. در چالش‌های انتقال انرژی فرصت‌ها را درنظر می‌گیریم. در همکاری با جنرال‌موتورز گزینه‌هایی را به مصرف‌کنندگان و همچنین مشاغل ارائه خواهیم داد که تاثیر زیادی در انتشار آلاینده‌ها دارند. از این همکاری بسیار هیجان‌زده هستیم.»
جنرال‌موتورز و شل انتظار دارند در آینده پیشنهادهای خود را برای تجهیز منازل مسکونی به ایستگاه‌های شارژ محلی در بازار ایالات‌متحده گسترش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =