فولکس واگن ون T7

حال با نزدیک شدن به پایان سال 2021 بسیاری از خودروسازان وعده‌هایی را در خصوص عرضه نسخه‌های جدیدی از ون‌های خود داده‌اند که به نظر می‌رسد می‌توانند برنده بازارهای بزرگی مانند کشورهای اروپایی باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار ون‌ها هر سال شاهد رقابت مدل‌های بسیاری خواهد بود که خودروسازان را بر آن داشته تا مدل‌های جدیدی را روانه بازارهای جهانی کرده یا برای جلوگیری از واگذاری بازار، مدل‌های پیشین خود را به‌روزرسانی کنند. حال با نزدیک شدن به پایان سال 2021 بسیاری از خودروسازان وعده‌هایی را در خصوص عرضه نسخه‌های جدیدی از ون‌های خود داده‌اند که به نظر می‌رسد می‌توانند برنده بازارهای بزرگی مانند کشورهای اروپایی باشند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 5 مدلی که تا پایان 2022 یا حتی زودتر به بازارهای اصلی وارد می‌شوند و انتظار می‌رود سهم خوبی از این بازارها را به دست بیاورند.
برنامه فولکس‌واگن برای عرضه دو ون جدید
فولکس واگن ون T7 جدید را در ژوئن سال جاری میلادی رونمایی کرد اما در اقدامی که برخی را شگفت‌زده خواهد کرد، مولتی‌ون جدید فولکس‌واگن در واقع مدلی مستقل از ترانسپورتر بوده و قرار است به‌عنوان جایگزین مدل Cravelle به بازار بپیوندد. این در حالی است که تولید مدل T6.1 در کنار این مولتی‌ون جدید ادامه خواهد داشت. البته نسخه جدیدی از ترانسپورتر به بازار خواهد آمد که قرار است براساس همان پلتفرم نسل بعدی فورد ترانزیت کاستوم تولید شود. انتظار می رود هر دو مدل تا سال 2023 به بازار برسند.

عرضه ون جدید واکسهال بر پایه مدل‌های قدیمی
در یک اقدام ناباورانه از سوی واکسهال، این خودروسازی در نظر دارد ون جدید بزرگ موانو را براساس مدل‌های سیتروئن قدیمی و پژو باکسر طراحی و تولید کند. این مدل در صورت ورود به بازار می‌تواند بسیار به فیات دوکاتو نزدیک باشد؛ مدلی که در سال 2021 به‌روزرسانی شده است. واکسهال همچنین اعلام کرده است که این ون بزرگ در کنار ارزان‌قیمت بودن فضای کافی بار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از سوی دیگر قرار نیست این ون جدید شباهتی به مدل قبلی موانو داشته باشد که براساس رنو مستر طراحی و تولید شده بود. این ون که براساس یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های موجود در سگمنت ون‌ها تولید خواهد شد، در آینده از نسخه الکتریکی هم برخوردار خواهد بود.

به‌روزرسانی اساسی دوکاتو پیش از جایگزینی
در شرایطی که فیات در نظر دارد ون دوکاتو را به طور کامل با یک مدل جدید جایگزین کند اما در حال حاضر اعلام کرده است که یک به‌روزرسانی اساسی در انتظار این ون است. در این تغییرات جدید، دوکاتو قرار است با فناوری‌های تازه‌ای در کابین خود همراه باشد و ویژگی‌های ایمنی کمک راننده نیز به آن اضافه خواهد شد. این نخستین باری است که قرار است دوکاتو با موتوری مشابه باکسر عرضه شود که نه‌تنها به معنای انتخاب 120 اسب‌بخار، 140 اسب‌بخار، 160 اسب‌بخار یا 180 اسب‌بخار قدرت برای این ون است بلکه میزان آلایندگی‌ متفاوتی را برای هر مدل به همراه خواهد داشت. نیودوکاتو از 27هزار پوند قیمت‌گذاری می‌شود و به‌زودی در بازار کشورهایی مانند بریتانیا عرضه خواهد شد.
به‌روزرسانی سنگین ون دیلی ایویکو
ایویکو نیز قرار است ون دیلی خود را با به‌روزرسانی فوق‌العاده و جدیدی عرضه کند که به‌نظر می‌رسد این اقدام بیشتر به جایگزینی شباهت دارد. ون دیلی ایویکو به‌زودی با چند گزینه جالب و یک فیس‌لیفت زیبا عرضه خواهد شد؛ مانند نسخه قبلی که از سال 2019 به‌روزرسانی شد. در بالای فهرست این تغییرات، سیستم تعلیق Air-Pro دیده می‌شود؛ سیستم همه‌جانبه برای سواری پایدارتر در نظر گرفته شده است. این در حالی است که دیلی مانند گذشته با موتورهای 2.3 و 3 لیتری عرضه خواهد شد؛ ظرفیت‌هایی که در سگنت ون‌ها نادر شده و بر ماهیت سنگین ایویکو اشاره دارد.
به‌روزرسانی ون کانگو برای رقابت
نسل بعدی رنو کانگو یک ون کوچک جدید و برخوردار از سبک چشمگیر خواهد بود. همانند مدل جدید کانگو، این ون نیز در دو اندازه و به عنوان یک کانگو تمام الکتریکی با انتشار آلایندگی صفر عرضه خواهد شد. این ون در حال حاضر در برخی از کشورهای اروپایی عرضه شده اما عرضه آن در کشورهایی مانند انگلستان به سال 2022 موکول شده است. این ون از فناوری‌های نوآورانه‌ای مانند دوربین‌های عقب برخوردار خواهد بود. رنو این اقدام را به منظور رقابت با مدل‌های پژو پارتنر، سیتروئن برلینگو، استلانتیس و واکسهال کمبو انجام داده است که تا امروز برندگان جایزه Parker Small Van Of the Year بوده‌اند. این ون همچنان بر پایه و اساس نسل بعدی نیسان NV250 و مرسدس بنز سیتان عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =